Gå til innhold

Sene/leddsmerter sprer seg/Hva nå???


Gjest Nerda

Anbefalte innlegg

Gjest Nerda

For vel en mnd siden pådro jeg meg senebetennelse i høyre håndledd etter en uventet belastning. Generelt har jeg tidligere om årene vært svært plaget med slikt - nesten så jeg bare kunne si "senebetennelse," så fikk jeg det. Driten nå er at det sprer seg! Først opp høyrearmen til albu og skulder. Så får jeg elendigheta på venstresida. Dukket opp for ikke så lenge siden der - en uke kanskje. Nå har det spredd seg til knærne og omliggende sener. Jeg får også nå smerter i fingrene når jeg skriver på tastatur. Fikk Voltaren av en lege som var sommnervikar for fastlegen min. Synes ikke det hjelper mye. Har ikke så lenge igjen av kuren nå - kanskje tre dager elelr noe sånt.

Det som har vært virksomt før, har vært akupunktur. I ti år har jeg vært fri fra disse fandens greiene. Vært til en behandling hos en jeg ikke har gått til før, så jeg håper på sikt at det vil få orden på dritten igjen. Blir bare litt "hypokonder" av at det sprer seg sånn. Jeg verker i hele kroppen, og har oppå det betennelses-type smerter de stedene jeg har nevnt .Prøver å gå en del, holde kroppen i bevegelse. Fortvilende for meg dette, for jeg er en ivrig og (helst) glad amatør på gitar og tangenter. Nå er det akkurat som om det brenner i hendene mine etter jeg har skrevet dette (med en del hvilepauser) - i tillegg til leddsmerter. Ikke noe er hovent.

Noe jeg om ikka annet kan ete mot dette? Masse antioksidanter regner jeg med, men vitaminer eller noe slikt? Bruker en del medisiner så jeg er litt reservert med alle mulige helsekostpreparater...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker også at utredning med tanke på revmatiske lidelser kan være på sin plass, med de plagene du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...