Gå til innhold

Hvorfor ble du religiøs/ateist?


ShitDiddelyDo

Anbefalte innlegg

''Er det noen her inne som har pratet mer om religionsfrihet en Soer?''

Hvis han har gjort det, hvorfor i huleste kan han ikke bare respektere og godta at noen har et annet livssyn enn ham? Hvis han mener at religionsfrihet er bra, så bør han jammen tåle å høre om andres religioner og tro uten å få dem som tror noe annet enn ham selv til å fremstå som idioter.

Sør er ute etter å fange gode argumenter. Hvis han opplever at våre argumenter ikke holder vann, så sier han fra. Jeg har også opplevd at han er enig med meg eller ihvertfall tilnærmet, og da sier han fra.

Tror det dummeste vi kan gjøre er å henge oss opp i ham, og det å si flåsete og dumme ting om ham eller andre her inne er ikke greit.

Mener

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 243
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    71

  • hidi, the scorpion

    55

  • ShitDiddelyDo

    31

  • fasanen

    21

Mest aktive i denne tråden

Gjest solfryd

At man er for religionsfrihet betyr at man mener folk skal ha rett til å tro hva de vil, uten at staten diskriminerer, mobber, osv.

Jeg har aldri nektet noen å tro på akkurat det de vil.

Når du er i en diskusjonstråd så handler det ikke om "retten til å tro", men en diskusjon om hva man tror på. Om man kan underbygge og sannsynliggjøre det.

Ok, Sør. Jeg vil igjen be deg om unnskyldning for ting jeg har sagt om deg OG ikke minst om samboeren din. Beklager dypt.

Heretter skal jeg holde meg borte fra diskusjoner med deg, så slipper du å oppleve personsjikane fra meg gang på gang.

*går og gjemmer seg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, Sør. Jeg vil igjen be deg om unnskyldning for ting jeg har sagt om deg OG ikke minst om samboeren din. Beklager dypt.

Heretter skal jeg holde meg borte fra diskusjoner med deg, så slipper du å oppleve personsjikane fra meg gang på gang.

*går og gjemmer seg*

Det er akseptert, men du behøver ikke "holde deg vekke". Les hva fasanen skriver ovenfor.

La oss si at du diskuterer hvilket tre er best å plante i hagen, eller hvilken type bil dere skal kjøpe. Da kan du vel ha helt rasjonelle diskusjoner, og uten personangrep?

Jeg ser ingen grunn til at man ikke kan diskutere livssyn på samme måte som alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Det er akseptert, men du behøver ikke "holde deg vekke". Les hva fasanen skriver ovenfor.

La oss si at du diskuterer hvilket tre er best å plante i hagen, eller hvilken type bil dere skal kjøpe. Da kan du vel ha helt rasjonelle diskusjoner, og uten personangrep?

Jeg ser ingen grunn til at man ikke kan diskutere livssyn på samme måte som alt annet.

:-) Takk, Ha en fin dag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...