Gå til innhold

Hvorfor ble du religiøs/ateist?


ShitDiddelyDo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 243
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    71

  • hidi, the scorpion

    55

  • ShitDiddelyDo

    31

  • fasanen

    21

Mest aktive i denne tråden

Vet du, tror du har helt rett! Og det er jo nettopp det vi kan lese om i Bibelen og. Gud er ikke særlig imponert over det folket som skulle være hans.

Tror ikke Gud er imponert over noen av oss faktisk... men Han er imponert over Jesus og svært, svært glad for alle som vender seg mot Ham og tar imot frelsen gjennom sin sønn - fordi Han vet at det er ingen som greier å imponere ham nok på egen hånd, i egen kraft!

Tror også Gud er her på dol ;-)

Gud er nok ateist! :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Poenget er at troen på Jesus ikke er teoretisk. Gud selv sier at vi skal ha kjøtthjerter som er myke så Han kan bo i dem! Det er Guds ord at troen bor i hjertet, ikke mine.

Det handler ikke om at vi slutter å tenke og ikke bruker hjernen vår, skulle da bare mangle!

Viktigste organet vi har fått utdelt, for å være mennesker, er hjernen.

Det er riktig at Bibelen ofte henviser til hjertet, men for mennesker som ikke hadde peiling på hjernen, men hjertet kunne de kjenne slå, så vil nok hjertet dengang omskrives til hjernen i dag;)

Dårlig samvittighet oppfattes heller ikke av hjertet, men av hjernen, som igjen kan sende ubehagelige følelser i mageregionen etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange ganger har du skrevet akkurat det? Til det kjedsommelige. Vis oss normal høflighet, enten finner du opp nye argumenter eller du holder kjeft....

Og siden du ikke har svar, så skriver du om "Sør".

Som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Og siden du ikke har svar, så skriver du om "Sør".

Som vanlig.

Hvor har du svart meg skikkelig? Med henvisning til kilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Han holder ihvertfall deg vaaken og engasjert :o)

Ja, har kjedet meg i dag. Har vært syk....

Passer meg bedre enn bleie-kake-middagstråder, akkurat nå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud er nok ateist! :-)

Med vennlig hilsen

Haha :) Ja i den forstand at Han ikke vil ha noe av noen andre guder enn seg selv, så er han vel det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du svart meg skikkelig? Med henvisning til kilder?

For hva da?

Så lenge du ikke kan finne et påstand som trenger kildehenvisning, så er det jo ikke så merkelig at jeg ikke skriver det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha :) Ja i den forstand at Han ikke vil ha noe av noen andre guder enn seg selv, så er han vel det ;-)

Nei, han har fått problemer, og tviler på egen eksistens!

En slags midtlivskrise!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletia

Ja, har kjedet meg i dag. Har vært syk....

Passer meg bedre enn bleie-kake-middagstråder, akkurat nå;)

''Passer meg bedre enn bleie-kake-middagstråder, akkurat nå;)''

Der ser du og kjenner jeg deg rett er det vel ikke bare naa:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

For hva da?

Så lenge du ikke kan finne et påstand som trenger kildehenvisning, så er det jo ikke så merkelig at jeg ikke skriver det?

Hmm. Merkelig.

Du husker ikke dine egne henvisninger....Kanskje fordi det ikke finnes noene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Passer meg bedre enn bleie-kake-middagstråder, akkurat nå;)''

Der ser du og kjenner jeg deg rett er det vel ikke bare naa:)

Nei, du kjenner meg rett;) Men tom jeg blir lei, og da detter jeg ut av diskusjonen, trenger ikke å ha siste ord;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Merkelig.

Du husker ikke dine egne henvisninger....Kanskje fordi det ikke finnes noene!

Påstander eller henvisninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ersåleiavdeg

Jeg kan da sagten skrive en artikkel hvor jeg påstår at Stephen Hawkins sier at Jorden er flat.

Jorden blir ikke flat av den grunn, og Stephen Hawkins mener heller ikke det.

Hele sitatet er fullt av "noen sier at", og "det er åpenbart at" og lignende floskler.

''Jeg kan da sagten skrive en artikkel hvor jeg påstår at Stephen Hawkins sier at Jorden er flat.

Jorden blir ikke flat av den grunn, og Stephen Hawkins mener heller ikke det.

Hele sitatet er fullt av "noen sier at", og "det er åpenbart at" og lignende floskler''

Jøss, sier du virkelig det? Men da kan man jo trekke den konklusjonen om at Gud ikke eksisterer mindre bare fordi du og mange med deg mener det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg kan da sagten skrive en artikkel hvor jeg påstår at Stephen Hawkins sier at Jorden er flat.

Jorden blir ikke flat av den grunn, og Stephen Hawkins mener heller ikke det.

Hele sitatet er fullt av "noen sier at", og "det er åpenbart at" og lignende floskler''

Jøss, sier du virkelig det? Men da kan man jo trekke den konklusjonen om at Gud ikke eksisterer mindre bare fordi du og mange med deg mener det?

Vel, så siden man ikke man motbevise verken Gud eller Spaghettimonsteret eller Julenissen, så skal du tro på alle tre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ersåleiavdeg

Vel, så siden man ikke man motbevise verken Gud eller Spaghettimonsteret eller Julenissen, så skal du tro på alle tre?

Like greit det som å ikke tro på noen Gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...