Gå til innhold

Hvorfor ble du religiøs/ateist?


ShitDiddelyDo

Anbefalte innlegg

Jeg ville personlig ikke kommet inn i ditt hjem og snakket om Jesus, definitivt ikke!

Like lite ville jeg ateisten, gifte meg for Guds åsyn, for jeg trodde ikke på Gud.

Vi er verken i mitt eller ditt hjem. Man diskuterer religion på DOL, og hvis noen mener at det er "hån" å stille spørsmål ved en gud som drukner titusenvis av småbarn, så er det de som mener det som har et problem.

Det som er hån er å påstå at guden som drukner titusenvis av småbarn er en "god" gud!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 243
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    71

  • hidi, the scorpion

    55

  • ShitDiddelyDo

    31

  • fasanen

    21

Mest aktive i denne tråden

Jeg ga deg tre perfekte kilder! Bruk google og undersøk selv!

Du har derimot aldri oppgitt kilder, fordi vi skal tro at du er en god nok kilde i deg selv, dessverre, jeg tror mindre og mindre på deg.

Det er bare å be om kilder for ev. påstander.

Jeg pleier alltid å komme med kildehenvisning etter hvert sitat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg har aldri hånet Gud. I den grad jeg har hånet noen er det mennesker. ;)

Men du: Hva skjedde? Siden du plutselig fikk fra ateist til troende?

En venninne ble kristen, og jeg sjokkert! Leste alt jeg kom over om kristendommen og elendigheten, for å ha motargumentene klare og utvetydige til diskusjonene våre, selvfølgelig.

Jeg var nøye og skrev omhyggelig ned all negativiteten angående kristendom og synd. Særlig ordet synd, fikk jeg i vrangstrupen, hvorfor skulle mine vakre, søte, snille venninne føle seg syndig? Jeg kunne virkelig bare ikke fatte det....!

En kveld da jeg leste i NT, med blokken klar til å notere, så leste jeg NT for første gang uten ateismens øyne, men så at Jesus faktisk var god! Ikke bare en dømmende, skrikende, truende skikkelse som ønsket oss alle til Helvete. Men en fortvilet Gud, som søkte lidende, fattige, utstøtte og syndige mennesker inn i et forhold til Seg.

NT er en bruksanvisning for alle mennesker, og følger man bruksanvisningen blir gjerne resultatet bra, men uten kan det gå dårlig.....Jesus var ikke lenger dømmende, men en som elsket oss, og ønsket oss det aller beste.

Jeg ble døpt året etter, men tilhører ingen meninghet i dag, men troen er like sterk;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Du snakket om å håne noe (altså, Gud), og ikke troen på Gud.

Jeg respekterte kristne også, men delte ikke troen på Gud og følte vi ikke hadde noe felles....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Du minner meg litt om ei annen jeg kjenner som vil bygge en overlevelsescontainer i tilfelle kjemisk krigfoering.

Man maa i grunnen faa lov til aa ha egne meninger og uttrykke disse. Hvorfor skal man sitte aa hoere paa slikt vaas, uten aa faa lov til aa hevde egne meninger? Det er arroganse av verste sort.

Hva i all verden snakker du om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg respekterte kristne også, men delte ikke troen på Gud og følte vi ikke hadde noe felles....

Jeg respekterer kristne, men det betyr ikke at jeg ikke motsier dem i diskusjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest svorsk

Slike tegninger blir laget FOR å såre og mobbe.

Her er det en diskusjon som folk deltar i frivillig.

''Slike tegninger blir laget FOR å såre og mobbe. ''

Det er din påstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Hva i all verden snakker du om?

Jeg tolker deg dit hen at du foeler Soer ikke respekterer din tro. Du ser aapenbart ikke det at du ikke respekterer hans syn heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Det er bare å be om kilder for ev. påstander.

Jeg pleier alltid å komme med kildehenvisning etter hvert sitat.

Gud eksisterer ikke og verden har en begynnelse, vis kilder;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Slike tegninger blir laget FOR å såre og mobbe. ''

Det er din påstand.

Vel, ettersom det ikke var noen annen mening bak, så er det ikke noe annen grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg tolker deg dit hen at du foeler Soer ikke respekterer din tro. Du ser aapenbart ikke det at du ikke respekterer hans syn heller.

Jeg var selv en ateist, så jeg respekterer Sør sin innstilling, men han nekter å forholde seg til kristne. Alt vi skriver, sier, kildehenviser er bare løgn, uten at han kan begrunne hva våre "løgner" består i....;)

Da jeg var ateist, så respekterte jeg kristne, men følte ikke det store fellesskapet med dem, det gjør jeg faktisk ikke enda, for mye rart tom for meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om en eneste forsker som ikke tror det. Inkl. undertegnede.

Poenget er nok heller hvorvidt man tror at "noe av det man ikke kan se" er en "gud" eller bare noe du ikke har hatt tid til å finne ut av enda, som hvordan en 747 flyr.

Med vennlig hilsen

Jeg forstår godt din skepsis, ikke alt som glimrer er gull, og ikke alt som er usynlig er fra Gud!

Men det betyr jo ikke at noe likevel kan lede til Gud :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne ble kristen, og jeg sjokkert! Leste alt jeg kom over om kristendommen og elendigheten, for å ha motargumentene klare og utvetydige til diskusjonene våre, selvfølgelig.

Jeg var nøye og skrev omhyggelig ned all negativiteten angående kristendom og synd. Særlig ordet synd, fikk jeg i vrangstrupen, hvorfor skulle mine vakre, søte, snille venninne føle seg syndig? Jeg kunne virkelig bare ikke fatte det....!

En kveld da jeg leste i NT, med blokken klar til å notere, så leste jeg NT for første gang uten ateismens øyne, men så at Jesus faktisk var god! Ikke bare en dømmende, skrikende, truende skikkelse som ønsket oss alle til Helvete. Men en fortvilet Gud, som søkte lidende, fattige, utstøtte og syndige mennesker inn i et forhold til Seg.

NT er en bruksanvisning for alle mennesker, og følger man bruksanvisningen blir gjerne resultatet bra, men uten kan det gå dårlig.....Jesus var ikke lenger dømmende, men en som elsket oss, og ønsket oss det aller beste.

Jeg ble døpt året etter, men tilhører ingen meninghet i dag, men troen er like sterk;)

Jeg får ståpels og frysninger hidi! For et sterkt vitnesbyrd, så fantastisk at Jesus åpenbarte seg for deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest svorsk

Vel, ettersom det ikke var noen annen mening bak, så er det ikke noe annen grunn.

Du vet veldig godt at det var en forhistorie som første til at de ble trykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Jeg var selv en ateist, så jeg respekterer Sør sin innstilling, men han nekter å forholde seg til kristne. Alt vi skriver, sier, kildehenviser er bare løgn, uten at han kan begrunne hva våre "løgner" består i....;)

Da jeg var ateist, så respekterte jeg kristne, men følte ikke det store fellesskapet med dem, det gjør jeg faktisk ikke enda, for mye rart tom for meg....

For en ateist er det selvsagt loegn.

Det finnes ingen kilder paa at Gud eksisterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt din skepsis, ikke alt som glimrer er gull, og ikke alt som er usynlig er fra Gud!

Men det betyr jo ikke at noe likevel kan lede til Gud :)

Takk!

Selvsagt, men da må Gud bevises/underbygges/sannsynliggjøres uavhengig, hvis du forstår? Man kan ikke bare si "Den kristne gud (hvorfor akkurat ham) eksisterer fordi vi forstår ikke dette".

Altså, her blir det påstått at det eksisterer en allmektig, guddommelig, super sterk, osv. skapning, men av en eller annen grunn så kan vi altså ikke observere ham. Vi kan se bakteria, vi kan se galakser, men vi kan altså ikke se noen Gud.

Da er det jo sannsynligvis fordi han ikke eksisterer.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ståpels og frysninger hidi! For et sterkt vitnesbyrd, så fantastisk at Jesus åpenbarte seg for deg! :)

Ser du hvorfor en vitenskaps-orientert person vil reagere på det du skrev der? :-)

(Ikke ment som kritikk, men om du ser *hvorfor*?)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg får ståpels og frysninger hidi! For et sterkt vitnesbyrd, så fantastisk at Jesus åpenbarte seg for deg! :)

Takk fasanen! Det var en sterk opplevelse, som _aldri_vil glemmes!

Det vil neppe min venninne heller;) Fortalte henne det dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

En venninne ble kristen, og jeg sjokkert! Leste alt jeg kom over om kristendommen og elendigheten, for å ha motargumentene klare og utvetydige til diskusjonene våre, selvfølgelig.

Jeg var nøye og skrev omhyggelig ned all negativiteten angående kristendom og synd. Særlig ordet synd, fikk jeg i vrangstrupen, hvorfor skulle mine vakre, søte, snille venninne føle seg syndig? Jeg kunne virkelig bare ikke fatte det....!

En kveld da jeg leste i NT, med blokken klar til å notere, så leste jeg NT for første gang uten ateismens øyne, men så at Jesus faktisk var god! Ikke bare en dømmende, skrikende, truende skikkelse som ønsket oss alle til Helvete. Men en fortvilet Gud, som søkte lidende, fattige, utstøtte og syndige mennesker inn i et forhold til Seg.

NT er en bruksanvisning for alle mennesker, og følger man bruksanvisningen blir gjerne resultatet bra, men uten kan det gå dårlig.....Jesus var ikke lenger dømmende, men en som elsket oss, og ønsket oss det aller beste.

Jeg ble døpt året etter, men tilhører ingen meninghet i dag, men troen er like sterk;)

Det har vaert mange "Jesuser" etter han og flere vil det bli.

Jesus var en mor Theresa type som noen har funnet paa var Guds soenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var selv en ateist, så jeg respekterer Sør sin innstilling, men han nekter å forholde seg til kristne. Alt vi skriver, sier, kildehenviser er bare løgn, uten at han kan begrunne hva våre "løgner" består i....;)

Da jeg var ateist, så respekterte jeg kristne, men følte ikke det store fellesskapet med dem, det gjør jeg faktisk ikke enda, for mye rart tom for meg....

''uten at han kan begrunne hva våre "løgner" består i...''

Hvis du sikter til sitatene, så skrev jeg at det var uten kildehenvisninger, og at det var løse påstander "Vitenskapsmenn sier at" og lignende floskler, uten noen kilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...