Gå til innhold

Ni naboer siktet for overgrep i Nord-Østerdal


Sør

Anbefalte innlegg

''Ni bygdenaboer i Nord-Østerdal er siktet for seksuelle overgrep mot barn. Flere barn skal ha blitt filmet og fotografert mens de ble seksuelt misbrukt.

Politiet sitter på et unikt bevismateriale som dokumenterer at barn under 14 år ble utsatt for voldtekt og omfattende seksuelt misbruk over flere år i en liten bygd i Nord-Østerdal.

Etter det Aftenposten.no kjenner har de siktede selv sikret bevisene for politiet ved å filme og ta bilder av overgrep og overgripere, og lagre alt på datamaskinene sine.''

Kilde: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3748320.ece

Og folk lurer på hvorfor jeg sier at jeg aldri ville bodd i en bygd hvis jeg hadde barn?

Hvordan kan man få NI personer på ett sted som bedriver slikt. Det er nesten ufattelig! (Jeg skulle ønske det virkelig overrasket meg, men det gjør det dessverre ikke.)

Dette er ikke bare "én syk person", eller "en som ble fristet av noen i familien". Når det er NI personer så er det organisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 130
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    46

  • EnolaGay

    10

  • Angustia

    7

  • ShitDiddelyDo

    6

Gjest Nickløsheletia

''Og folk lurer på hvorfor jeg sier at jeg aldri ville bodd i en bygd hvis jeg hadde barn?''

Jeg er tilboeyelig til aa vaere enig med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og folk lurer på hvorfor jeg sier at jeg aldri ville bodd i en bygd hvis jeg hadde barn?''

Jeg er tilboeyelig til aa vaere enig med deg :)

Jeg ville jo ikke bodd i en bygd uten barn heller! :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Jeg trodde alle i små samfunn visste alt om hverandre.

9 er siktet. Men hvor mange visste allerede hva som foregikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde alle i små samfunn visste alt om hverandre.

9 er siktet. Men hvor mange visste allerede hva som foregikk?

Det er sannsynligis enda mer skremmende!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Jeg ville jo ikke bodd i en bygd uten barn heller! :-)

Med vennlig hilsen

Jeg hadde en fin oppvekst paa bygda, men visste tidlig at jeg skulle flytte til en storby sa fort jeg hadde muligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest en morsk satan

''Og folk lurer på hvorfor jeg sier at jeg aldri ville bodd i en bygd hvis jeg hadde barn?''

Og dette er vanlig praksis i alle bygder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Her lukter det Bjugn-saken lang vei!

Jeg har Bjugn i bakhodet når jeg leser dette.

Jeg også.

Det kan jo hende at det tilslutt koker ned til at det er èn syk jævel som har gjort dette. Ikke 9 personer i samme nabolag. Hvor utrolig er ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Jeg har Bjugn i bakhodet når jeg leser dette.

Hva ved Bjugnsaken mener du at har fellestrekk ved denne saken?

I Bjugn ble jo den offisielle konklusjonen at overgrepene ikke hadde funnet sted. Mener du det er tilfelle her også? Eller mener du at den tiltalte i Bjugn var skyldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ved Bjugnsaken mener du at har fellestrekk ved denne saken?

I Bjugn ble jo den offisielle konklusjonen at overgrepene ikke hadde funnet sted. Mener du det er tilfelle her også? Eller mener du at den tiltalte i Bjugn var skyldig?

Den tiltalte UIf Hammeren i Bjugn (han som til slutt stod igjen som mistenkt alene) VAR uskyldig.

http://no.wikipedia.org/wiki/Bjugn-saken

Og jeg tenker at "ni fra samme bygd" godt kan være en eller to, og resten utenfra. Eller kun en eller to personer! At "alle vet alt om alle" er en godt innarbeidet myte. At medias dekning ofte er preget av feilinformasjon og sensasjonslyst (særlig i slike "delikate" saker som SELGER)

Bare det at avisen bruker ordet "mor" i teksten er ment å skape en ekstra ekkel følelse for leseren. Ikke "en kvinne og flere menn", men en MOR. (Tenk at en MAMMA kan gjøre noe slikt...) Osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre, så blir menneskene gradvis påvirket i mange retninger, men mye også mot en slik ondskap som er nevnt her. Hvis noen ikke har klare normer og holdninger angående dette, og særlig visst en er bevisst på sine egne svakheter, så kan de etter vert bli dradd med i dette, selv om i utgangspunktet ikke kunne tenke å gjøre noe slikt.

Med andre ord, visst noen har matet sinnet regelmessig med slike ting og lignende, så er faren for at en ikke klarer å kontrollere seg når det oppstår en gunstig situasjon for å gå til handling.

Det har mye også med hvordan en tenker, en må lære å hate dette i sitt indre, men frem for alt, en må ikke søke steder der dette blir ufarligjort, ellers vil en ikke ha styrke til å motstå fristelser for å begå slike avskyelige handlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Den tiltalte UIf Hammeren i Bjugn (han som til slutt stod igjen som mistenkt alene) VAR uskyldig.

http://no.wikipedia.org/wiki/Bjugn-saken

Og jeg tenker at "ni fra samme bygd" godt kan være en eller to, og resten utenfra. Eller kun en eller to personer! At "alle vet alt om alle" er en godt innarbeidet myte. At medias dekning ofte er preget av feilinformasjon og sensasjonslyst (særlig i slike "delikate" saker som SELGER)

Bare det at avisen bruker ordet "mor" i teksten er ment å skape en ekstra ekkel følelse for leseren. Ikke "en kvinne og flere menn", men en MOR. (Tenk at en MAMMA kan gjøre noe slikt...) Osv.

At en artikkel i Wikipedia skriver at Ulf Hammeren var uskyldig, er ikke et bevis på at han var det. Jeg er blandt dem som tror at han var skyldig, men at det ikke fantes klare nok bevis på det.

Det er på tide at noen av de involverte barna (som nå har blitt voksne) nå står frem og forteller hva som virkelig skjedde. Men jeg har full forståelse for at de ikke orker den belastningen.

Det er alt for lett å ødelegge troverdigheten til barn i Norge, noe som også er årsaken til at så mange overgripere slipper unna med det de har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva ved Bjugnsaken mener du at har fellestrekk ved denne saken?

I Bjugn ble jo den offisielle konklusjonen at overgrepene ikke hadde funnet sted. Mener du det er tilfelle her også? Eller mener du at den tiltalte i Bjugn var skyldig?

Hun mener kanskje at den saken ble blåst opp hinsides alle realiteter. F.eks. førstesidene som fortalte at det skulle finnes en hemmelig pedofil ring i Bjugn, der både lensmannen og presten deltok, som møttes og onanerte i bøtter.

Det er ikke uvanlig at slike sensasjoner krymper etter hvert som man finner ut mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjør meg kvalm

At en artikkel i Wikipedia skriver at Ulf Hammeren var uskyldig, er ikke et bevis på at han var det. Jeg er blandt dem som tror at han var skyldig, men at det ikke fantes klare nok bevis på det.

Det er på tide at noen av de involverte barna (som nå har blitt voksne) nå står frem og forteller hva som virkelig skjedde. Men jeg har full forståelse for at de ikke orker den belastningen.

Det er alt for lett å ødelegge troverdigheten til barn i Norge, noe som også er årsaken til at så mange overgripere slipper unna med det de har gjort.

Slike personer som deg gjør meg kvalm. Det er slike som deg som tviholder på troen at noen er skyldige, selv etter at det er bevist at de er uskyldige, som ødelegger liv og gjør det vanskelig å tiltale personer for slike overgrep (fordi politiet er redde for å ødelegge livene til uskyldige mennesker).

Det er heller ikke sikkert at barna faktisk vet hva som skjedde lenger. Det er noe som heter falske minner og det er fullt mulig at de i dag kan "huske" overgrep som aldri har funnet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en kommentar

Slike personer som deg gjør meg kvalm. Det er slike som deg som tviholder på troen at noen er skyldige, selv etter at det er bevist at de er uskyldige, som ødelegger liv og gjør det vanskelig å tiltale personer for slike overgrep (fordi politiet er redde for å ødelegge livene til uskyldige mennesker).

Det er heller ikke sikkert at barna faktisk vet hva som skjedde lenger. Det er noe som heter falske minner og det er fullt mulig at de i dag kan "huske" overgrep som aldri har funnet sted.

Det å ikke kunne bevise skyld er ikke det samme som å bevise uskyld.

Ellers har jeg ingen formening om han egentlig er skyldig eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjør meg kvalm

Det å ikke kunne bevise skyld er ikke det samme som å bevise uskyld.

Ellers har jeg ingen formening om han egentlig er skyldig eller ikke.

Han ble frikjent i retten, men i enkeltes øyne er han dessverre skyldig for evig tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en kommentar

Han ble frikjent i retten, men i enkeltes øyne er han dessverre skyldig for evig tid.

Det betyr at han ikke er kjent skyldig, men det beviser ikke at han er uskyldig. Det sistenevnte blir noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville jo ikke bodd i en bygd uten barn heller! :-)

Med vennlig hilsen

''Jeg ville jo ikke bodd i en bygd uten barn heller! :-)''

Det er veldig trygt å vokse opp i ei bygd, Sør! Det er oversiktlig og vi kjenner de fleste. Bygdedyret kan slå til på nyinnflytta, men noen av oss ønsker de velkommen.

I bygda mi flytta Norgeshistoriens lengste staffedømte pedofile. Han dukka opp på fotballbaner, badestrender, badehall, osv og tok bilder og prøvde seg.

Hadde dette vært i f.eks Oslo, hadde få reagert. Siden vi bor i ei bygd, var det veldig åpenbart hva som skjedde.

(Huset hans blei påtent, han var heldigvis ikke heime, og flytta kort tid etterpå).

Ja, veit jeg høres ut som Siv Jensen, men når noen prøver seg på mine barn får jeg løveklør :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

''Jeg ville jo ikke bodd i en bygd uten barn heller! :-)''

Det er veldig trygt å vokse opp i ei bygd, Sør! Det er oversiktlig og vi kjenner de fleste. Bygdedyret kan slå til på nyinnflytta, men noen av oss ønsker de velkommen.

I bygda mi flytta Norgeshistoriens lengste staffedømte pedofile. Han dukka opp på fotballbaner, badestrender, badehall, osv og tok bilder og prøvde seg.

Hadde dette vært i f.eks Oslo, hadde få reagert. Siden vi bor i ei bygd, var det veldig åpenbart hva som skjedde.

(Huset hans blei påtent, han var heldigvis ikke heime, og flytta kort tid etterpå).

Ja, veit jeg høres ut som Siv Jensen, men når noen prøver seg på mine barn får jeg løveklør :-)

''Det er veldig trygt å vokse opp i ei bygd, Sør! ''

Makan til tøv.

I media skrives det om både mordersnegler og mordermarihøner, flått, enorme bisvermer og ulv. Akkurat nå slår VGNett stort opp at en familie ble angrepet av isbjørn. Jeg har ikke lest artikkelen, men det er nok på landet det også.

Tror ikke media skriver om dette uten grunn, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...