Gå til innhold

Mann i brudekjole


Gjest *måper*

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo

Hehehe, Hvem tror du har bestemt at det skal være slike regler da? Det er Gud, det.

Det er det du tror, men nå må jeg få minne deg om at du helt korrekt valgte å poste hovedinnlegget på forum for psykiatri. ;)

Uansett kan selv den vise ta feil. Dersom Gud en gang satte reglene, har han etter at han så sine fans for hva de var fått smake den samme leksa som hundretusenvis av Leeds-fan over hele kloden fikk fått føling med etter at klubben deres gikk på gigablemma. Nå sitter de der som håpløse fans uten muligheten til å skifte klubb. Det er krise.

Du skal ikke se bort ifra at Gud og Leeds-fansa har mye til felles. De skulle gjerne skiftet lag. Det går bare ikke.

Og for å fortsette i hovedinnleggets spor: Det samme gjelder nok mange homofile - spesielt hvis omgangskretsen deres består av sånne som deg. De skulle nok gjerne ønske at de var heterfile også de. Det ville gjort livet deres en del enklere.

Heldigvis er ikke stigmateringen som den var. Nå tør til og med de fleste å leie hverandre på gata. Selv religiøse deltar i homsetog og både kristne og muslimske organisasjoner er representert.

Man skulle ikke trodd det for 15 år siden. Heldigvis går verden framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 241
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    64

  • ShitDiddelyDo

    22

  • fasanen

    11

  • BobbyPeru

    9

Mest aktive i denne tråden

Gjest *måper*

Det er det du tror, men nå må jeg få minne deg om at du helt korrekt valgte å poste hovedinnlegget på forum for psykiatri. ;)

Uansett kan selv den vise ta feil. Dersom Gud en gang satte reglene, har han etter at han så sine fans for hva de var fått smake den samme leksa som hundretusenvis av Leeds-fan over hele kloden fikk fått føling med etter at klubben deres gikk på gigablemma. Nå sitter de der som håpløse fans uten muligheten til å skifte klubb. Det er krise.

Du skal ikke se bort ifra at Gud og Leeds-fansa har mye til felles. De skulle gjerne skiftet lag. Det går bare ikke.

Og for å fortsette i hovedinnleggets spor: Det samme gjelder nok mange homofile - spesielt hvis omgangskretsen deres består av sånne som deg. De skulle nok gjerne ønske at de var heterfile også de. Det ville gjort livet deres en del enklere.

Heldigvis er ikke stigmateringen som den var. Nå tør til og med de fleste å leie hverandre på gata. Selv religiøse deltar i homsetog og både kristne og muslimske organisasjoner er representert.

Man skulle ikke trodd det for 15 år siden. Heldigvis går verden framover.

Verden går "framover" ja. Men Guds ord står fast til evig tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Verden går "framover" ja. Men Guds ord står fast til evig tid.

Guds ord, ja. Joa, han ga jo disse til Moses. Mennesker ville aldri funnet på å bruke religion for å oppnå makt, noe historien jo viser.

Altså. Jippi, lizz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

Det er det du tror, men nå må jeg få minne deg om at du helt korrekt valgte å poste hovedinnlegget på forum for psykiatri. ;)

Uansett kan selv den vise ta feil. Dersom Gud en gang satte reglene, har han etter at han så sine fans for hva de var fått smake den samme leksa som hundretusenvis av Leeds-fan over hele kloden fikk fått føling med etter at klubben deres gikk på gigablemma. Nå sitter de der som håpløse fans uten muligheten til å skifte klubb. Det er krise.

Du skal ikke se bort ifra at Gud og Leeds-fansa har mye til felles. De skulle gjerne skiftet lag. Det går bare ikke.

Og for å fortsette i hovedinnleggets spor: Det samme gjelder nok mange homofile - spesielt hvis omgangskretsen deres består av sånne som deg. De skulle nok gjerne ønske at de var heterfile også de. Det ville gjort livet deres en del enklere.

Heldigvis er ikke stigmateringen som den var. Nå tør til og med de fleste å leie hverandre på gata. Selv religiøse deltar i homsetog og både kristne og muslimske organisasjoner er representert.

Man skulle ikke trodd det for 15 år siden. Heldigvis går verden framover.

Dagens! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at ikke du melder deg ut av kirka og heller tror på din egen måte. Da slipper du å forsvare neandertalerne som ofte representerer religionen din. ;)

Hvem har sagt at jeg er medlem av statskirka?

Jeg meldte meg ut derfra for 10 år sida jeg ;-) Kan'ke være medlem av noe man ikke har tro på vet du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her presenterer du jo selve essensen i de kristne medlemmer av statskirkens problem!

Ja!

Den andre delen av problemet er hvem som kaller seg "kristne", og hvem som ikke liker at "de" gjør det!

Med mennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

Hvem har sagt at jeg er medlem av statskirka?

Jeg meldte meg ut derfra for 10 år sida jeg ;-) Kan'ke være medlem av noe man ikke har tro på vet du :)

Ah.

Jeg tok det som en selvfølge.

Huff, her avslører jeg til gangs at fordommene råder. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst er den det.

Har du lest den andre delen av den norske grunnloven? Den om at Norge er et land tuftet på den kristne tro?

Om den er "tuftet" på den kristne tro i 1814, så har ikke det noen implikasjoner i 2010.

Har du lest delen om religionsfrihet? ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den er "tuftet" på den kristne tro i 1814, så har ikke det noen implikasjoner i 2010.

Har du lest delen om religionsfrihet? ;-)

Med vennlig hilsen

Du vet da hva jeg mener om religionfrihet! :)

Og det om den kristne tro ikke skal gjelde i dag fordi det snart er 200 år siden det ble skrevet, er feil. Spør hvem som helst som jobber innenfor grunnlovens rammer.

Om man er ENIG i at det er sånn - ja det blir en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.

Jeg tok det som en selvfølge.

Huff, her avslører jeg til gangs at fordommene råder. ;)

Ja vi er ikke fri fra dem, noen av oss!... Men fint at du ser at du tok feil og var fordomsfull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette kan ikke sammenlignes. Briller og høreapparat er til som et hjelpemiddel for allerede levende mennsker, og det er flott at slike hjelpemidler finnes.

Det å få hjelp til å lage barn ser jeg ingen god grunn til. Det finnes så mange foreldreløse barn "der ute" som allerede lever, så hvorfor ikke adoptere ett eller flere av dem?

Det kan jo homofile også gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet da hva jeg mener om religionfrihet! :)

Og det om den kristne tro ikke skal gjelde i dag fordi det snart er 200 år siden det ble skrevet, er feil. Spør hvem som helst som jobber innenfor grunnlovens rammer.

Om man er ENIG i at det er sånn - ja det blir en annen sak.

Altså, du finner ikke 2 kristne som er enige om hva den "kristne tro" er, så å ha det som en del av lovverket er en non-starter

Er kristen tro for likestilling? Åpenbart ikke.

Er den for .... (fyll inn selv).

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, du finner ikke 2 kristne som er enige om hva den "kristne tro" er, så å ha det som en del av lovverket er en non-starter

Er kristen tro for likestilling? Åpenbart ikke.

Er den for .... (fyll inn selv).

Med vennlig hilsen

Ok, interessante meningsytringer egentlig.

Mener du det er feil å si at "Norge er et kristent land"? Dette er jo noe man til stadighet hører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Ok, interessante meningsytringer egentlig.

Mener du det er feil å si at "Norge er et kristent land"? Dette er jo noe man til stadighet hører.

''Mener du det er feil å si at "Norge er et kristent land"? Dette er jo noe man til stadighet hører''

Det følger jo av Grunnloven § 2, annet ledd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, interessante meningsytringer egentlig.

Mener du det er feil å si at "Norge er et kristent land"? Dette er jo noe man til stadighet hører.

Jeg mener at "et land" ikke kan ha en religion, fordi det er ikke bevisst! ;-)

Sånn for å være litt firkantet med vilje og mening.

Man kan si at "flertallet i Norge er medlemmer i kristne livssynsorganisasjoner".

Man kan påstå at lovverket i Norge er "basert på kristne verdier", men den påstanden kan ned-sables av "alle" som gidder. Likestilling, Menneskerettigheter, homofiles rettigheter, abort, religionsfrihet har aldri vært "kristne verdier".

Man har en merkelig lov om at minst 8 ut av 15 statsråder skal være i DnK, men jeg kan ikke tenke meg at det noensinne vil bli brukt.

Det mest kristne med selve Norge er jo at man har en statskirke, med de fordeler og ulemper det medfører. Ulemper fordi det er pinlig at staten promoterer en religion over en annen, men fordelaktig fordi staten kan ha en finger med i spillet slik at det ikke utvikler seg til fundamentalisme.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Mener du det er feil å si at "Norge er et kristent land"? Dette er jo noe man til stadighet hører''

Det følger jo av Grunnloven § 2, annet ledd.

Jo, men Menneskerettighetene er også en del av Grunnloven, og der har man likestilling.

Dessuten har man religionsfrihet, abort, homofiles rettigheter, om en hel rekke annet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tvilende kan vel heller tvile _utenfor_ kirken?

Jeg f.eks. melder meg ikke inn i FrP hvis jeg tviler på om jeg kan si meg enig i deres partiprogram.

Man kan vel ikke sammenligne dette med å være medlem av et politisk parti ;) Det er sjelden man er enig i alt ens eget parti står for, så man kan sikkert være en tviler der også. Selv tviler jeg hver eneste gang jeg skal stemme ;)

Tror du ikke de aller fleste kristne tviler iblant? Det er vel fåtallet som er 100 % sikre på at de vet svaret på alt? Hvis man trives med å gå i kirka, enten det er pga tradisjon eller pga følelsen kirka gir en, så er det vel helt greit - uansett om man tror fullt og fast på Gud/Jesus eller ei? Jeg er for frihet til å selv velge hvordan man vil innrette sitt eget liv, og jeg liker ikke tanken på at man kjenner "skam" fordi man helst ikke burde gjøre noe man føler for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Ok, interessante meningsytringer egentlig.

Mener du det er feil å si at "Norge er et kristent land"? Dette er jo noe man til stadighet hører.

''Mener du det er feil å si at "Norge er et kristent land"? Dette er jo noe man til stadighet hører.''

Jeg mener det er feil. Vi var et kristent land. Vi er ikke det nå lenger. Vi er svært lite religiøse i Norge. Selv flertallet av de som kaller seg kristne har sannsynligvis ikke engang lest bibelen.

Avkristning følger vel gjerne velstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...