Gå til innhold

Mann i brudekjole


Gjest *måper*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 241
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    64

  • ShitDiddelyDo

    22

  • fasanen

    11

  • BobbyPeru

    9

Mest aktive i denne tråden

Gjest harikkenickfortiden

''Menneskerettighetene bjør gjelde likt for alle. Noe annet blir bare for dumt...''

Selvsagt. Men er det en menneskerett å bli viet i kirken eller å få barn?

Må bare komme med en kommentar her. Jeg synes at en mann i brudekjole vil se helt patetisk ut. som en dragqueen. men nok om det. jeg leser at noen mener at det burde være like rettigheter for hetero og homofile. både når det gjelder adopsjon og kirkelig vielse. da vil jeg protestere littegrann. ang. adopsjon så mener jeg at det er ingen menneskerett å få barn, og hvis to menn er gift, så skal det være umulig å få barn. men det er nå min mening.

Jeg giftet meg for ca 17 år siden. I kirken. men da min mann hadde vært gift før, så ville ikke den lokale presten vie oss. prinsipp som han sa. vi ringte i øst og vest, tilslutt fant vi en prest som holdt til to timers reisevei ifra der vi bodde, han ville gjerne vie oss. det ble en helt fantastisk vielse. men det stikker litt at noen prester nekter å vie skilte, mens de nå vurderer/ kan vie homofile? i følge bibelen så er jo begge tilstander (skilt/homo) en synd? hvis det var det de skyldte på da jeg lette etter prest...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Ikke sant ;-)

Og han som ville ha brudekjole, det er vel han fra Great Garlic Girls,- det ville jo vært litt pussig om han skulle skifte til mannsklær for å gifte seg ;-)

Jeg synes menn i dameklaer, enten det er brudekjole eller andre dameklaer er taapelig. Slik er det bare.

Han skal ikke paa senen naa. Han skal gifte seg.

Men samme for meg. Jeg bryr meg ikke om kirka, saa naar homofile foerst skal gifte seg i kirka, saa kan de vel like gjerne gifte seg i kjole.

Skikkelig sirkus:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare komme med en kommentar her. Jeg synes at en mann i brudekjole vil se helt patetisk ut. som en dragqueen. men nok om det. jeg leser at noen mener at det burde være like rettigheter for hetero og homofile. både når det gjelder adopsjon og kirkelig vielse. da vil jeg protestere littegrann. ang. adopsjon så mener jeg at det er ingen menneskerett å få barn, og hvis to menn er gift, så skal det være umulig å få barn. men det er nå min mening.

Jeg giftet meg for ca 17 år siden. I kirken. men da min mann hadde vært gift før, så ville ikke den lokale presten vie oss. prinsipp som han sa. vi ringte i øst og vest, tilslutt fant vi en prest som holdt til to timers reisevei ifra der vi bodde, han ville gjerne vie oss. det ble en helt fantastisk vielse. men det stikker litt at noen prester nekter å vie skilte, mens de nå vurderer/ kan vie homofile? i følge bibelen så er jo begge tilstander (skilt/homo) en synd? hvis det var det de skyldte på da jeg lette etter prest...

'' da vil jeg protestere littegrann. ang. adopsjon så mener jeg at det er ingen menneskerett å få barn, og hvis to menn er gift, så skal det være umulig å få barn. men det er nå min mening.''

Nå er det ingen som har påstått at det er en MR for alle å få barn, men jeg ser liksom ikke koblingen mellom hvorvidt to homofile kan få barn selv skulle avgjøre om de skal få adoptere eller ei?

Hva er koblingen?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest harikkenickfortiden

'' da vil jeg protestere littegrann. ang. adopsjon så mener jeg at det er ingen menneskerett å få barn, og hvis to menn er gift, så skal det være umulig å få barn. men det er nå min mening.''

Nå er det ingen som har påstått at det er en MR for alle å få barn, men jeg ser liksom ikke koblingen mellom hvorvidt to homofile kan få barn selv skulle avgjøre om de skal få adoptere eller ei?

Hva er koblingen?

Med vennlig hilsen

Jo, koblingen er det, at jeg mener at dette skulle vært en ikke-sak. Det skulle aldri kommet på banen engang, pga det er unaturlig å bli oppdratt av to personer av et kjønn. Kan liksom ikke forestille meg det i det hele tatt. Men det er klart, alt blir jo vanlig etterhvert. Men min mening er som sagt dette, og ingen kan få meg til å skifte mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Må bare komme med en kommentar her. Jeg synes at en mann i brudekjole vil se helt patetisk ut. som en dragqueen. men nok om det. jeg leser at noen mener at det burde være like rettigheter for hetero og homofile. både når det gjelder adopsjon og kirkelig vielse. da vil jeg protestere littegrann. ang. adopsjon så mener jeg at det er ingen menneskerett å få barn, og hvis to menn er gift, så skal det være umulig å få barn. men det er nå min mening.

Jeg giftet meg for ca 17 år siden. I kirken. men da min mann hadde vært gift før, så ville ikke den lokale presten vie oss. prinsipp som han sa. vi ringte i øst og vest, tilslutt fant vi en prest som holdt til to timers reisevei ifra der vi bodde, han ville gjerne vie oss. det ble en helt fantastisk vielse. men det stikker litt at noen prester nekter å vie skilte, mens de nå vurderer/ kan vie homofile? i følge bibelen så er jo begge tilstander (skilt/homo) en synd? hvis det var det de skyldte på da jeg lette etter prest...

For 17 år siden, da prestene nektet å vie deg, ville de absolutt ikke viet homofile heller. 17 år før det igjen var homofili forbudt ved lov.

I dag ville for øvrig en prest som nektet å vie deg fått store problemer.

Heldigvis går verden framover, og kirken får stadig mindre makt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, koblingen er det, at jeg mener at dette skulle vært en ikke-sak. Det skulle aldri kommet på banen engang, pga det er unaturlig å bli oppdratt av to personer av et kjønn. Kan liksom ikke forestille meg det i det hele tatt. Men det er klart, alt blir jo vanlig etterhvert. Men min mening er som sagt dette, og ingen kan få meg til å skifte mening.

Altså, tusenvis av barn blir jo oppdratt av én foreldre, uten at noen påstår det er unaturlig.

Skulle det liksom være verre hvis det var enda en omsorgsperson, bare fordi denne hadde samme kjønn?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Altså, tusenvis av barn blir jo oppdratt av én foreldre, uten at noen påstår det er unaturlig.

Skulle det liksom være verre hvis det var enda en omsorgsperson, bare fordi denne hadde samme kjønn?

Med vennlig hilsen

Joda, mange barn blir oppdratt av en forelder. men det har vært en forelder til i bildet en gang. kanskje vedkommende er død, stukket av osv. Da forklarer en det for barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, mange barn blir oppdratt av en forelder. men det har vært en forelder til i bildet en gang. kanskje vedkommende er død, stukket av osv. Da forklarer en det for barnet.

Hvorfor er det noe som må "forklares" for barn?

For barn er det naturlig. Det er (enkelte) voksne som har problemer med det. Barn har ikke problemer med verken homofile eller personer med svart hud, eller mange av de andre tingene som folk har lært seg å diskriminere.

For ungene er det helt uproblematisk, selvsagt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det faar da vaere maate paa og vaere pk :)

Jeg kan ikke noe for at jeg visstnok er det man kaller PK (iallefall på endel områder) ;) Betyr kanskje bare at jeg greier å henge med i tiden og er tilpasningsdyktig ;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare komme med en kommentar her. Jeg synes at en mann i brudekjole vil se helt patetisk ut. som en dragqueen. men nok om det. jeg leser at noen mener at det burde være like rettigheter for hetero og homofile. både når det gjelder adopsjon og kirkelig vielse. da vil jeg protestere littegrann. ang. adopsjon så mener jeg at det er ingen menneskerett å få barn, og hvis to menn er gift, så skal det være umulig å få barn. men det er nå min mening.

Jeg giftet meg for ca 17 år siden. I kirken. men da min mann hadde vært gift før, så ville ikke den lokale presten vie oss. prinsipp som han sa. vi ringte i øst og vest, tilslutt fant vi en prest som holdt til to timers reisevei ifra der vi bodde, han ville gjerne vie oss. det ble en helt fantastisk vielse. men det stikker litt at noen prester nekter å vie skilte, mens de nå vurderer/ kan vie homofile? i følge bibelen så er jo begge tilstander (skilt/homo) en synd? hvis det var det de skyldte på da jeg lette etter prest...

Du med din historie burde iallefall forstå hvor vondt det er å føle seg "annenrangs" fordi man ikke finner en prest som ønsker å vie en.... Et homofilt par som elsker hverandre og ønsker å gifte seg synes selvsagt det er like vondt å bli avvist som et heterofilt par vil synes det er å bli avvist....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaddajaddajadda.

Det er forskjell paa menn og kvinner heldigvis og jeg synes en mann i brudekjole er taapelig okke som.

Ikke at jeg egentlig bryr meg. Kirken betyr ingenting for meg uansett, saa for meg gjoer de hva de vil. Men aa flire av dette har jeg lov til:)

Jeg trekker på smilebåndet jeg også, men mest fordi jeg synes det er artig og modig gjort :) Skjønner bare ikke de som absolutt må slenge med leppa fordi noen går utenom de "normale" konvensjonene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Hvorfor er det noe som må "forklares" for barn?

For barn er det naturlig. Det er (enkelte) voksne som har problemer med det. Barn har ikke problemer med verken homofile eller personer med svart hud, eller mange av de andre tingene som folk har lært seg å diskriminere.

For ungene er det helt uproblematisk, selvsagt.

Med vennlig hilsen

Selvfølgelig, barn tolererer mye mer enn voksne. Det jeg mente med å forklare for barn, er når de spør: hvor er pappan min? har ikke jeg en pappa? da forklarer en jo at han er død, eller på andre måter borte.

et av mine barn har hatt mange rare kommentarer da h#n var liten: som denne, når vi har besøk av venner fra filipinene; "hvorfor har du så skjeve øyne?", og i butikken: " hvorfor er den mannen så tjukk?". Barn KAN være grusomme, uten å vite det selv.....og det er mange ganger de som kan komme med de rareste spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig, barn tolererer mye mer enn voksne. Det jeg mente med å forklare for barn, er når de spør: hvor er pappan min? har ikke jeg en pappa? da forklarer en jo at han er død, eller på andre måter borte.

et av mine barn har hatt mange rare kommentarer da h#n var liten: som denne, når vi har besøk av venner fra filipinene; "hvorfor har du så skjeve øyne?", og i butikken: " hvorfor er den mannen så tjukk?". Barn KAN være grusomme, uten å vite det selv.....og det er mange ganger de som kan komme med de rareste spørsmål.

Jo, men da forklarer man jo bare at ungene har to mødre/fedre, akkurat som alenemødre/fedre forklarer at de har én foreldre. Det er ikke noe problem, og undersøkelser viser faktisk at ungene til lesbiske par er de som gjør det best, og har minst behov for psykolog når de blir større.

Ja, man kan få kommentarer for briller, øyner, krøller, og mye annet, men man kan da ikke la det diktere livet?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Du med din historie burde iallefall forstå hvor vondt det er å føle seg "annenrangs" fordi man ikke finner en prest som ønsker å vie en.... Et homofilt par som elsker hverandre og ønsker å gifte seg synes selvsagt det er like vondt å bli avvist som et heterofilt par vil synes det er å bli avvist....

Det jeg ikke forstaar helt er hvorfor homofile vil gifte seg i kirka, naar en tenker paa det diskriminerende budskapet i bibelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke forstaar helt er hvorfor homofile vil gifte seg i kirka, naar en tenker paa det diskriminerende budskapet i bibelen.

Hvorfor ville du gifte deg i kirken når skilte kvinner blir beskrevet som "horer" etter det jeg husker?

Alle kristne ser bort fra deler av Bibelen. Uenigheten er hvilke deler de ser bort fra.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Hvorfor ville du gifte deg i kirken når skilte kvinner blir beskrevet som "horer" etter det jeg husker?

Alle kristne ser bort fra deler av Bibelen. Uenigheten er hvilke deler de ser bort fra.

Med vennlig hilsen

Naa skulle jeg egntlig ikke svare mer siden jeg er paa psykiatri men se at Nhd ogsaa deltar, saa da er det vel ok.

Det er mange aar siden jeg giftet meg men om jeg skulle gifte meg i dag, ville jeg ikke har giftet meg i kirken.

Enten hadde jeg giftet meg borgelig eller latt det vaere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...