Gå til innhold

Smerte i rygg ved nyre


Gjest Bomppi1

Anbefalte innlegg

Gjest Bomppi1

Hei Jeg har over tid hatt dunkle til sterke smerter i ryggen på venstre side bak, ved/ innenfor de nederste ribbeina, det kan også kjennes ut som det er en utvekst der, dette kjennes spesiellt når jeg sitter mot f.eks ett bilsete da det kjennes ut som det er en kul i ryggen på nevnte side. Jeg har konfrontert fastlege om dette, og tatt urinprøve som var possitiv på protein. Følgende sjekk ved blodprøve for nyre og lever var negative. fastlegen mente da att det bare var ryggproblemer som forårsaket smertene, og stråling ut mot muskler, men jeg er usikker spesielt med tanke på att dette har pågått over tid, ca. 2-3 år, også det att det kjennes ut som en kul, eller utvekst i ryggen. Har du noen gode råd til dette? På forhand takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Ser det er en stund siden du postet, men mitt råd heter rett og slett kiropraktor. Kiropraktorer kan undersøke om det er et rygg-relatert problem både fysisk og med røntgen.

Ryggproblemer kan være til stede i evigheter de, særlig når de ikke behandles - da vil de for mange bli der til det gjøres noe med det. Leger er ikke alltid så oppmerksome på hva en kiropraktor kan hjelpe med, ellr så er de dumme nok til å tro at kiropraktorne er noen kvakksalvere. Det er de IKKE. Mange tror at behandling gjør vondt, men min erfaring er at det er mer godt. Ja, det knaker og knaser - men det er ikke smertefullt. Kiropraktoren ber deg slappe av, og gjør en kjapp mannøver.

Hvis du testet positivt på protein i urin, så ville jeg for sikkerhets skyld bedt legen følge det opp med prøver for å se at det ikke utvikler seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig Bruset - Alt. medisin

Jeg går ut fra at fastlegen har undersøkt området du beskriver og kjent om det er en hevelse og ømhet i muskulaturen på stedet. Det kan av og til vanskelig å skille muskulære ryggsmerter fra nyresmerter. Man kan undersøke nyrene ved f.eks ultralyd, CT eller urografi for å se deres form og størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ut fra at fastlegen har undersøkt området du beskriver og kjent om det er en hevelse og ømhet i muskulaturen på stedet. Det kan av og til vanskelig å skille muskulære ryggsmerter fra nyresmerter. Man kan undersøke nyrene ved f.eks ultralyd, CT eller urografi for å se deres form og størrelse.

Hei

Ja legen har kjent på ryggen, men jeg har ingen utvendige smerter, bare innvendige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...