Gå til innhold

Vorte i anus, Hemoride?


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei. Jeg er en gutt på 23 år (snart 24) som av og til får noe hemoridelignende greier i anus. Det har skjedd kanskje 2-3 ganger. Den (eller de) første gangen(e) forsvant det av seg selv. Den forje gangen jeg hadde det, ca 6-12 mnd siden, gikk jeg på apoteket og kjøpte alcos anal. Er ikke helt siker hvorfor jeg gikk for akkuratt denne salven. Jeg forhørte meg ikke med noen, bare leste litt på nettet. Da gikk det over etter 3-4 dager kanskje. Nå er problemet tilbake, og hatt det i straks 1 uke. Jeg smører så godt jeg kan med alcos anal. Jeg er ganske myk, så jeg har klart og kikke litt med et speil. den er ca 0,5 i diameter. (veldig vanskelig og si) I går synes jeg, jeg så 2-3 små hvite prikker på den, men dette kan også være rester fra dopapir. (jeg bruker det for å fjerne fuktighet etter jeg har vaska meg) Den er ikke noe spesiellt mer følsom enn det andre baki der. Jeg har heller ALDRI merket noen spor til blod, og har heller ikke hatt noen spesielle smerter. (Ihvertfall ikke uutholdelige) Men det er selvfølgelig irriterende og "føle at jeg har noe i åpningen" og det kan klø å være bittelitt sårt. Irriterende og ubehagelig med andre ord. Hvis jeg strammer er den fortsatt synlig. Det kan hende det går ann og dytte den litt opp, men dette kan også være en inbilding fordi jeg har lest så mye om hemorider.Jeg har lest masse, men blir bare forvirret av det. Hva kan dette være, og hva synes du jeg skal gjøre? Det viktigste av alt: tror du dette kan være farlig? Hvis jeg drar til legen, er det bare rett oppi en spesialstol da? Håper på raskt svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Dette høres ikke ut til å være noe farlig. Hvis du går til legen vil det være fort gjort å fastslå om dette er en hemorrhoide eller for eksempel en vorte eller polypp. Undersøkelsen kan foretas liggende på en benk i sideleie. Alcos anal er en salve som lindrer kløe og ubehag og det finnes også noen sterkere salver på resept. I enkelte tilfeller kan en liten operasjon være et godt alternativ hvis plagene blir kroniske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...