Gå til innhold

Hjerneslag/hjerneblødning


Gjest Bekymret pårørende

Anbefalte innlegg

Gjest Bekymret pårørende

Hei ! Min far fikk den 26.juli kl 05.30 hjerneslag sykebil ble tilkalt og han ble sendt til sykehuset kl. 06.15. Der ble det påvist hjerneslag av en slaglege. Og han ble behandlet for det. De 2 neste døgnene til onsdag utpå dagen kastet han opp. Dette fikk vi beskjed om at var helt normalt. Hans blodtrykk var på over 200 hele tiden. Onsdag ettermiddag var det en sykepleier som sa at dette ikke var normalt å det ble tatt CT. Denne påviste hjerneblødning. Kan man få hjerneblødning når man har hatt salg og medisinert for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er redd svaret på ditt avsluttende spørsmål er et sannsynlig ja. Medisiner kan miste effekten, eller trenge justering. Hvis dette ikke har vært fulgt opp riktig er risikoen for komplikasjoner høyere.

Skjønner at dette må ha vært en fæl opplevelse for deg, i og med at du husker klokkelettene. Jeg sier det fordi jeg har hatt traumatiske opplevelser hvor jeg selv husker ganske konkrete klokkeslett. At man får motstridende info på sykehuset er en skam. Selv om leger mener noe, behøver det ikke stemme. BT på over 200... Det er meget høyt, og man skal ha høy respekt for et slikt symptom.

Slik det er nå håper jeg at faren din er blitt tilstrekkelig undersøkt og får bedre medisinering. Jeg håper også at han får riktig oppfølging, og at han kommer seg best mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...