Gå til innhold

Valg av beh - hva ville du gjort?


Gjest Nerda

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst på en skikkelig runde med akupunktur mot anspenthet, søvnproblemer, smerter... Et senter med "chineese doctors" har svart følgende på en mail jeg sendte de med spørsmål om akupunkturpriser. Svaret er så grundig at jeg poster det:

1. 550kr is for each session of acupuncture treatment, this will also include 20-30mins chinese massage. Consultation is FREE at all times.

2. For customers who requires course of treatment, we are currently having a special offer: 4500kr for 10sessions.

3.In order to provide tailor-made treatment, we strongly advise you to have a proper consultation with our on site doctor for a proper consultation before going further to any treatment.

According to your symptoms, I understand that it is the YIN DEFICIENCY which caused the all the symptoms - stress, sleeping disorder, maybe feeling tired etc.

All our doctors in both stores have had more than 20years clinical experiences and they are very professional chinese medicine doctors.

Normally, acupuncture will take 20-30 mins, and the doctor will choose the right meridians for each individual. The most important aim for our treatment is to balance the body energy 'YIN , YANG' for the total well-being. Some of the customers might also need natural products to go together with the treatment for better and long lasting benefit.

We are confident for the quality of services because of our professional member of staffs. So should you have any other inquiries, please feel free to contact me at any time!

()

Dette er temmlig dyrt for meg, men er det verdt det framfor å gå til en norsk akupunktør med god utdannelse? Jeg har møtt mye ulik praksis hos norske akupunktører. .. Men nå er det slik at det stedet her ligger veldig nært bostedet mitt. Jeg har vært der og tatt kinesisk massasje - noe som var skikkelig digg :). Imidlertid opplevde jeg noe ubehag med kommunikasjon fordi den foregår på engelsk.. Ikke det at jeg er spesielt håpløs i engelsk, men de har sin aksent og jeg har min. Så de dene "doktoren" forsto ikke alt jeg sa, og jeg måtte be om gjentagelse noen ganger. Samtidig vet jeg de kan sine saker.

Igjen vet jeg og om en som kan sine saker svært godt, men er en type som snakker lite... Også har man balderklinikken. De har hjulpet meg godt før, men det er blitt en viss reisevei for meg nå. Både han som snakket lite og Balder har hjulpet meg. Vært innom et par andre jeg vurderer mer midt på treet.

Såh... Skal jeg ta av sparepengene tro?? Vanlig akupunktur er det noen som sponser meg for ;) men da er det jo mindre pr gang liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå spør du vanskelig, jeg er i samme dilemma. Jeg har fått tilbud om å trene 3 + 2 uker og det koster 55 000 kr og da vet jeg ikke om det hjelper engang og overveier fram og tilbake her om det er verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stor sveitisk metaundersøkelse av akupunktur viste at folk ikke ble bedre av det (annet enn de forventet å bli bedre).

Det er trolig bedre å bruke pengene på noe som hjelper.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spør du vanskelig, jeg er i samme dilemma. Jeg har fått tilbud om å trene 3 + 2 uker og det koster 55 000 kr og da vet jeg ikke om det hjelper engang og overveier fram og tilbake her om det er verdt det.

*jawdrop*

Det tror jeg i alle fall ikke jeg hadde turt... Da ville det jeg har av midler være tømt fullstendig.

Når det gjelder akupunktur vet jeg at det virkelig kan være supereffektivt. Så spørsmålet mitt dreier seg nok mer om det har noe mer for seg å gå til en kinesisk-medisin-lege enn til en norsk akupunktør som har hjulpet før. 4500 er når jeg tenker etter ikke veldig ille - men dersom disse folka begynner å foreskrive urter og ditt/datt vil det bli dyrt. Akupunktur i Norge ksoter vanligvis 550 for første konsultasjon, deretter 350/timen. Balderklinikken tror jeg nå tar 390. Så 10-11 runder der vil sammenlagt koste ca 4350 (inkl første konsult. - med forbehold om regnefeil).

Jeg er forvillet i jungelen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*jawdrop*

Det tror jeg i alle fall ikke jeg hadde turt... Da ville det jeg har av midler være tømt fullstendig.

Når det gjelder akupunktur vet jeg at det virkelig kan være supereffektivt. Så spørsmålet mitt dreier seg nok mer om det har noe mer for seg å gå til en kinesisk-medisin-lege enn til en norsk akupunktør som har hjulpet før. 4500 er når jeg tenker etter ikke veldig ille - men dersom disse folka begynner å foreskrive urter og ditt/datt vil det bli dyrt. Akupunktur i Norge ksoter vanligvis 550 for første konsultasjon, deretter 350/timen. Balderklinikken tror jeg nå tar 390. Så 10-11 runder der vil sammenlagt koste ca 4350 (inkl første konsult. - med forbehold om regnefeil).

Jeg er forvillet i jungelen...

Jeg skjønner at du lurer på 4500 kr også jeg. Jeg har også god erfaring med akupunktur og akkurat nå synes jeg 4500 kr var veldig billig i forhold til mitt tilbud ;o)

Du får tenke deg godt om, jeg hadde nok kanskje prøvd de kinesiske. Det som hadde vært bra er om du hadde kunne snakket med noen som har vært der. Det kunne jeg nemlig tenkt meg for de 55 000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stor sveitisk metaundersøkelse av akupunktur viste at folk ikke ble bedre av det (annet enn de forventet å bli bedre).

Det er trolig bedre å bruke pengene på noe som hjelper.

Med vennlig hilsen

Ok, et alt som finnes i Norge for å få sove, roe seg ned, et alle betennelsesdempende piller vi har og få magesår og null annen effekt, fysioterapeuter som bare får deg til å trene - noe jeg allerede gjør på smme måte som de anbefaler.

Ikke noe funker på alt. Du blir ikke kvitt kreft av å få nåler. Ellers tviler jeg virkelig noe intenst på placeboeffekt, da jeg første gang fikk nåler faktisk ikke trodde en milimeter på det! Slik følte jeg det igjennom de første behandlingene - forklar da hvorfor jeg ble kvitt en hjertearytmi (10 år siden) jeg ikke har særlig tegn til nå?! Homeopater gidder jeg ikke styre med, selv om en del hevder hjelp. Jeg har prøvd, og opplevde homeopaten som en meget god psykolog. De greiene jeg fikk hadde noe, men likevel uforholdsmessig liten effekt på meg i forhold til pris. Nå har jeg en offentlig betalt psykolog jeg snakker like godt med som den homeopaten. Om noen faktisk blir frisk av noe pga placeboeffekt, ser jeg ikke så mye galt i det om pengene allerede er brukt på alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sjøstjerna

Kan du velge tilsvarende behandling hos andre, mer rimelige aktører?

Min fastlege anbefalte meg akupunktur da jeg plagdes med muskelsmerter i nakken....(jeg testet det aldri)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...