Dorthe Skrevet 24. august 2010 Skrevet 24. august 2010 Aner ikke hva Touch tlf er, så jeg antar jeg har Tast! Har kun hatt en mobiltelefon; fikk den som gave for en del år siden. Knis, du og jeg følger ikke med tida ;o) 0 Siter
Mrs D Skrevet 24. august 2010 Skrevet 24. august 2010 iPhone. Har hatt det i to år nå, og kan ikke tenke meg noen annen mobil lenger. Blirfort avhengig av funksjonaliteten og det jeg kan skaffe via AppStore og iTunes. Og nå gleder jeg meg som en unge til min nye iPhone 4 kommer i slutten av uka. 0 Siter
Mrs D Skrevet 24. august 2010 Skrevet 24. august 2010 Kjøpte iPhone i januar, og er fortsatt dypt og inderlig forelsket Anbefales Jeg er fortsatt forelsket i min iPhone 3G etter to år, og snart får den avlasting av en ny iPhone 4. 0 Siter
Mrs D Skrevet 24. august 2010 Skrevet 24. august 2010 Brukergrensesnitt vil si hvor enkel mobilen er i bruk/hvordan den kommuniserer, herunder hvor lett det er å lære de ulike applikasjoner og hvordan disse kommuniserer med hverandre. iPhonen er temmelig intuitiv, dermed har den godt brukergrensesnitt. Dette er min høyst private definisjon, andre har sikkert mer korrekte definisjoner syns du forklarte det bra, jeg! 0 Siter
Mrs D Skrevet 24. august 2010 Skrevet 24. august 2010 Kan skrive under på absolutt alt Enig i alt dette, selv om jeg har 3G og går og venter på iPhone 4. Operativsystemet er jo det samme på alle tre, mer eller mindre (3G mangler en del...). Var og tuklet på en iPhone 4 i dag, er det lekreste stykke mobil jeg noen gang har lagt fingrene på - og jeg har plukket på diverse touchmobiler tidligere. Alle blekner i forhold. 0 Siter
Axcia Skrevet 25. august 2010 Forfatter Skrevet 25. august 2010 Enig i alt dette, selv om jeg har 3G og går og venter på iPhone 4. Operativsystemet er jo det samme på alle tre, mer eller mindre (3G mangler en del...). Var og tuklet på en iPhone 4 i dag, er det lekreste stykke mobil jeg noen gang har lagt fingrene på - og jeg har plukket på diverse touchmobiler tidligere. Alle blekner i forhold. Hva koster den? Hvilket abonnement har du? Kjøper du evt. fra utlandet? 0 Siter
Mrs D Skrevet 25. august 2010 Skrevet 25. august 2010 Hva koster den? Hvilket abonnement har du? Kjøper du evt. fra utlandet? Har bestilt fra AppleStore (http://store.apple.com/no/). Der er den uten binding, og du kan bruke hvilken mobiloperatør du måtte ønske. Men det er klart, da koster den også noe mer med en gang siden det ikke er subsidier på den. Betalte rundt 4900 kroner for en på 16 GB. Jeg har forøvrig Netcom iTalk Small, det passer godt for meg siden jeg bruker iPhone en del til surfing. 0 Siter
Mrs D Skrevet 25. august 2010 Skrevet 25. august 2010 Kommer jo an på hva du trenger i en telefon. Det eneste jeg trenger er en god musikkspiller. Jeg har derfor en SE W995. Jeg ville ikke byttet den ut med noe. Det er mulig jeg begynner å bli gammel, men jeg ser ikke behovet for en mobiltelefon med fullt tastatur. Til det har jeg laptopen, og hvis jeg vil surfe på et trådløst nett med telefonen jeg nå har, gjør den også det glimrende, men det gjør jeg tilnærma aldri. ''Jeg har derfor en SE W995.'' Det har jeg også. Og syns iPod på iPhone er mye bedre. Grunnen til at jeg kjøpte min er vel at jeg ville ha en mobil med bedre kamera enn iPhone hadde, og at denne ikke var så nøye med når jeg f.eks skulle på fest. ''Det er mulig jeg begynner å bli gammel, men jeg ser ikke behovet for en mobiltelefon med fullt tastatur.'' Du har kanskje ikke prøvd? Tror det er vanskelig å gå tilbake til talltastatur når du har vent deg på QWERTY. ''Til det har jeg laptopen, og hvis jeg vil surfe på et trådløst nett med telefonen jeg nå har, gjør den også det glimrende, men det gjør jeg tilnærma aldri.'' Jeg foretrekker ofte iPhone fremfor laptop. Der kan jeg sjekke mail på en stor og god skjerm, sjekke FB og lese nettaviser. Og den er så og si alltid i nærheten. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 25. august 2010 Skrevet 25. august 2010 ''Jeg har derfor en SE W995.'' Det har jeg også. Og syns iPod på iPhone er mye bedre. Grunnen til at jeg kjøpte min er vel at jeg ville ha en mobil med bedre kamera enn iPhone hadde, og at denne ikke var så nøye med når jeg f.eks skulle på fest. ''Det er mulig jeg begynner å bli gammel, men jeg ser ikke behovet for en mobiltelefon med fullt tastatur.'' Du har kanskje ikke prøvd? Tror det er vanskelig å gå tilbake til talltastatur når du har vent deg på QWERTY. ''Til det har jeg laptopen, og hvis jeg vil surfe på et trådløst nett med telefonen jeg nå har, gjør den også det glimrende, men det gjør jeg tilnærma aldri.'' Jeg foretrekker ofte iPhone fremfor laptop. Der kan jeg sjekke mail på en stor og god skjerm, sjekke FB og lese nettaviser. Og den er så og si alltid i nærheten. Nå er lyd en smakssak, men Ipoden er ikke i nærheten av Sony på lyd (jeg har en Ipod også). 0 Siter
jubalong70 Skrevet 25. august 2010 Skrevet 25. august 2010 Jeg er fortsatt forelsket i min iPhone 3G etter to år, og snart får den avlasting av en ny iPhone 4. Heldiggris 0 Siter
jubalong70 Skrevet 25. august 2010 Skrevet 25. august 2010 Enig i alt dette, selv om jeg har 3G og går og venter på iPhone 4. Operativsystemet er jo det samme på alle tre, mer eller mindre (3G mangler en del...). Var og tuklet på en iPhone 4 i dag, er det lekreste stykke mobil jeg noen gang har lagt fingrene på - og jeg har plukket på diverse touchmobiler tidligere. Alle blekner i forhold. Sukk, ikke si det da... 0 Siter
Mrs D Skrevet 26. august 2010 Skrevet 26. august 2010 Nå er lyd en smakssak, men Ipoden er ikke i nærheten av Sony på lyd (jeg har en Ipod også). Joda, om man kun tenker lyd er det nok mulig SE'en er best. Men jeg tenker mer på helheten, måten jeg navigerer i musikken på osv. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 26. august 2010 Skrevet 26. august 2010 Joda, om man kun tenker lyd er det nok mulig SE'en er best. Men jeg tenker mer på helheten, måten jeg navigerer i musikken på osv. Ja, Ipod (og Iphone for den del), er unike i brukervennlighet. Der er Apple flinke. Men nå er det ikke noe galt med navigasjonen i walkmanspilleren til Sony heller. De skapte i sin tid walkmanuttrykket, og har nå videreført dette til egne spillere og i sine musikktelefoner. Apple synes jeg på sin side er suspekte. De forsøker ikke engang å lage best mulig telefon/spiller, men spekulerer i å perfeksjonere litt og litt - for at fansa, og de er det ganske mange av, skal handle hver gang de oppgraderer. De eier store deler av markedet, og de vet derfor at de ikke trenger å være best på f.eks. lyd. Fansa kjøper uansett. Ikke trenger de å være billigst heller. Fansa har ingen problemer med å betale betydelig mer enn tilsvarende produkter fra andre (se f.eks. på PC/Mac - der du får PCer med tilsvarende- eller bedre spesifikasjoner for halve prisen). Det er tre områder hvor Apple er fantastiske. Det ene er brukervennlighet. Det andre er design, og det tredje er markedsføring. Det er f.eks. ingen andre enn Apple som ville klart å overbevise verden om at vi trenger en Ipad. Men som sagt: Jeg begynner muligens å bli gammel. F.eks. er det eneste som betyr noe for meg når jeg skal ha ny telefon musikken, og her prioriterer jeg to ting: Lyd og størrelse. Iphonen er for stor og tung til å ligge komfortabelt i lomma når jeg f.eks. jogger, og liker man musikk vil man helst ha det beste hva lyd angår. Jeg ble sjokka etter noen års Ipod-bruk da jeg hørte hva en enkel MP3-spiller fra Sony til 1000 kroner kunne gjengi av lyd. Men Ipoden har sin misjon. F.eks. passer deres harddiskbaserte Classic-modell glimrende i en dockingstasjon til anlegget. I dette markedet har ikke Apple lenger noen konkurrenter. 0 Siter
Mrs D Skrevet 26. august 2010 Skrevet 26. august 2010 Ja, Ipod (og Iphone for den del), er unike i brukervennlighet. Der er Apple flinke. Men nå er det ikke noe galt med navigasjonen i walkmanspilleren til Sony heller. De skapte i sin tid walkmanuttrykket, og har nå videreført dette til egne spillere og i sine musikktelefoner. Apple synes jeg på sin side er suspekte. De forsøker ikke engang å lage best mulig telefon/spiller, men spekulerer i å perfeksjonere litt og litt - for at fansa, og de er det ganske mange av, skal handle hver gang de oppgraderer. De eier store deler av markedet, og de vet derfor at de ikke trenger å være best på f.eks. lyd. Fansa kjøper uansett. Ikke trenger de å være billigst heller. Fansa har ingen problemer med å betale betydelig mer enn tilsvarende produkter fra andre (se f.eks. på PC/Mac - der du får PCer med tilsvarende- eller bedre spesifikasjoner for halve prisen). Det er tre områder hvor Apple er fantastiske. Det ene er brukervennlighet. Det andre er design, og det tredje er markedsføring. Det er f.eks. ingen andre enn Apple som ville klart å overbevise verden om at vi trenger en Ipad. Men som sagt: Jeg begynner muligens å bli gammel. F.eks. er det eneste som betyr noe for meg når jeg skal ha ny telefon musikken, og her prioriterer jeg to ting: Lyd og størrelse. Iphonen er for stor og tung til å ligge komfortabelt i lomma når jeg f.eks. jogger, og liker man musikk vil man helst ha det beste hva lyd angår. Jeg ble sjokka etter noen års Ipod-bruk da jeg hørte hva en enkel MP3-spiller fra Sony til 1000 kroner kunne gjengi av lyd. Men Ipoden har sin misjon. F.eks. passer deres harddiskbaserte Classic-modell glimrende i en dockingstasjon til anlegget. I dette markedet har ikke Apple lenger noen konkurrenter. ''(se f.eks. på PC/Mac - der du får PCer med tilsvarende- eller bedre spesifikasjoner for halve prisen). Det er tre områder hvor Apple er fantastiske. Det ene er brukervennlighet. Det andre er design, og det tredje er markedsføring. Det er f.eks. ingen andre enn Apple som ville klart å overbevise verden om at vi trenger en Ipad.'' Design og brukervennlighet, ja. Det var der Apple innhenta meg for vel et år sida. Har alltid hatt PC. Så fikk jeg min første iMac - og så lyset. Hva markedsføring angår, så er Apple verdensmestere, det skal de ha. Og de selger på det også. Tja, en iPad er nå en lekker liten sak... ''Men som sagt: Jeg begynner muligens å bli gammel. F.eks. er det eneste som betyr noe for meg når jeg skal ha ny telefon musikken, og her prioriterer jeg to ting: Lyd og størrelse. Iphonen er for stor og tung til å ligge komfortabelt i lomma når jeg f.eks. jogger, og liker man musikk vil man helst ha det beste hva lyd angår.'' Ta ikke den! Jeg elsker musikk, og jeg elsker min iPhone og iPod. Lyden er mer enn god nok til å gi meg glede over musikken. Men jeg skal innrømme at jeg lett lar meg forføre av det estetiske ved et produkt, og der er det heller ingen som slår Apple. ''Men Ipoden har sin misjon. F.eks. passer deres harddiskbaserte Classic-modell glimrende i en dockingstasjon til anlegget. I dette markedet har ikke Apple lenger noen konkurrenter.'' Sant nok. Pluss at kapasiteten er såpasss tor at du får plass til en bra samling musikk innpå. Min 160 GB har fulgt meg i snart tre år, og er i daglig bruk sammen med en iYiYi fra Tivoli. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.