Gå til innhold

Hyttekjøp-Klarer ikke bestemme meg.

Gjest Kan dere ta en avgjørelse for meg er dere snill?;o)

Anbefalte innlegg

candyqueen_83

Hvis det er mulig ville jeg solgt hytte nr 1, kjøpt hytte nr 2, og beholdt seilbåten. Leid en båtplass til den. Da kunne man reist på hytta når man har mulighet for å være lenge borte, og kan bruke seilbåten til helgeturer/dagsturer resten av sesongen. Jeg ser ikke for meg at man kjører 7 timer for en helg på hytta så innmari ofte.

Fortsetter under...

• Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

7

• morsan

7

• laban

5

• candyqueen_83

4

Gjest Kan dere ta en ......

Hvis det er mulig ville jeg solgt hytte nr 1, kjøpt hytte nr 2, og beholdt seilbåten. Leid en båtplass til den. Da kunne man reist på hytta når man har mulighet for å være lenge borte, og kan bruke seilbåten til helgeturer/dagsturer resten av sesongen. Jeg ser ikke for meg at man kjører 7 timer for en helg på hytta så innmari ofte.

Ja, seilbåten beholder vi i såfall og leid båtplass har vi jo. Det blir jo bare da til at vi bor i seilbåten isteden for på hytta.

Du er den første som sier det:-)

candyqueen_83

Ja, seilbåten beholder vi i såfall og leid båtplass har vi jo. Det blir jo bare da til at vi bor i seilbåten isteden for på hytta.

Jeg skjønner veldig godt at du vil ha hytte på hjemstedet ditt, men tror ikke man reiser dit så ofte så da er det jo greit å ha et alternativ her i nærheten også :o)

Gjest Kan dere ta en avgjørelse for meg ?;o)

Ja og seilbåten er jo ei hytte i seg selv. 39 fot.

Jeg har ikke bestemt meg, men det er akkurat som svaret ditt var en lettelse å få :-)

candyqueen_83

Ja og seilbåten er jo ei hytte i seg selv. 39 fot.

Jeg har ikke bestemt meg, men det er akkurat som svaret ditt var en lettelse å få :-)

Hva sier mannen din til det da? Å bruke seilbåten mer i stedet for hytta?

Men er han villig til å bruke hele sommerferien sin på hytta i hjembygda di?

Annonse

Gjest Kan dere ta en ....

Hva sier mannen din til det da? Å bruke seilbåten mer i stedet for hytta?

Men er han villig til å bruke hele sommerferien sin på hytta i hjembygda di?

Han er nok ikke villig til å bruke hele sommerferien på hytta, men da kan vi bruke seilbåten halvparten av tiden og hytta halvparten, såfremt vi ikke har lyst til å gjøre noe annet.

Seilbåten leies ut av og til, så han bruker ikke den hele sommeren uansett.

Hvis jeg sier at jeg vil bli mer positiv til å sove i seilbåten, når jeg ikke lenger har hytta der, tror jeg egntlig han vil bli fornøyd. Han kunne nok helst tenke seg og sove der han, skjønner du:-)

Jeg må rette litt på det jeg sa. Jeg tror han vil være med meg. Han har aldri hatt noe imot og dra dit og han liker fjellene. Liker og gå i fjellet både sommer og vinter.

Jeg mente bare og si at jeg ikke tror han vil dra like ofte som meg pga av den lange turen.

Nå er jeg i en situasjon hvor jeg kan jobbe inn litt avspasering og derfor ser jeg for meg at jeg innimellom kan ta en utvidet helt, uten at han alltid er med. Det var det jeg mente ikke ville plage meg.

Jeg tipper at minsteungen din ikke kommer til å elske 8 timers turene i bil...*s*

Hva sier forresten barna om alternativene?

Gjest Kan dere ta.....

Jeg tipper at minsteungen din ikke kommer til å elske 8 timers turene i bil...*s*

Hva sier forresten barna om alternativene?

De eldste bryr seg ikke. Uansett hvor vi har hytte, har de mer interesante ting å gjøre enn å bli med oss på ferie:-) De er mest opptatt av at vi beholder leiligheten på fjellet og det skal vi.

Spurte den yngste akkurat nå. Tidligere har hun sagt at vi aldri må selge hytta, men når hun nå fikk vite at vi fortsatt kunne dra dit men bo i båten, snudde hun. Hun savner hjembygda mi litt hun også.

Hmm, tar meg selv i å håpe at dere skal si alternativ 2 ;o)

Sjønte det.. Men den hytta du har med sørlandsidyll og mulighet for båt er det ikke så mange forunt. Den er sikkert verdt en del.

Og hjembygder.. vel. Jeg har dårlig erfaring med egen bygd og er sikkert farget av det..

Dessuten, selv om mannen ikke eier eller for så vidt har noe å si. så er hans trivsel viktig. Ellers kan det være at du ender alene på hytta bestandig. Hvis ikke det er et mål da.. hehehe

De eldste bryr seg ikke. Uansett hvor vi har hytte, har de mer interesante ting å gjøre enn å bli med oss på ferie:-) De er mest opptatt av at vi beholder leiligheten på fjellet og det skal vi.

Spurte den yngste akkurat nå. Tidligere har hun sagt at vi aldri må selge hytta, men når hun nå fikk vite at vi fortsatt kunne dra dit men bo i båten, snudde hun. Hun savner hjembygda mi litt hun også.

''Spurte den yngste akkurat nå. Tidligere har hun sagt at vi aldri må selge hytta, men når hun nå fikk vite at vi fortsatt kunne dra dit men bo i båten, snudde hun. Hun savner hjembygda mi litt hun også.''

Hehe... det der tror jeg litt som jeg vil om...*s* Men hun er i det minste ei grei lita jente som støtter opp om sin mor - foreløpig...

Tror jeg ville gått for valg 2. Det er kjekt med noe i barndomsbygda, spesielt om du ikke har noen barndomsheim å dra til lengre. Du kan jo være der flere uker om sommeren.

Jeg har venner som har bygget hytter i barndomsbygda, som ligger i andre landsdeler; de bruker minst et døgn på å kjøre dit. De er der mesteparten av sommerferien, og gjerne påske. Noen ganger drar de fly på langhelg.

Annonse

Jeg kan tl en viss grad kjenne meg igjen i historien din, da vi har en sommerhytte som hele familien koser seg på, mens mitt opprinnelige hjemsted ligger langtvekkistan. Men vi er ulike på punktet om hvor sterkt vi ønsker hytte på hjemstedet. Jeg kunne nok også tenke meg en hytte der, men langtfra så sterkt at jeg ville vurdert å bytte ut sommerhytta som familien bruker. Så da spørs det, da, om du synes mine råd er 'verdt' noe.

Men jeg ville altså uten tvil ha valgt hytte nr 1.

Han er nok ikke villig til å bruke hele sommerferien på hytta, men da kan vi bruke seilbåten halvparten av tiden og hytta halvparten, såfremt vi ikke har lyst til å gjøre noe annet.

Seilbåten leies ut av og til, så han bruker ikke den hele sommeren uansett.

Hvis jeg sier at jeg vil bli mer positiv til å sove i seilbåten, når jeg ikke lenger har hytta der, tror jeg egntlig han vil bli fornøyd. Han kunne nok helst tenke seg og sove der han, skjønner du:-)

''Hvis jeg sier at jeg vil bli mer positiv til å sove i seilbåten, når jeg ikke lenger har hytta der, tror jeg egntlig han vil bli fornøyd.''

Men da ser det ut til at dere har løsningen på problemet her, da :-)

Gjest Kan dere ta en avgjørelse for meg er der snill? ;o)

''Spurte den yngste akkurat nå. Tidligere har hun sagt at vi aldri må selge hytta, men når hun nå fikk vite at vi fortsatt kunne dra dit men bo i båten, snudde hun. Hun savner hjembygda mi litt hun også.''

Hehe... det der tror jeg litt som jeg vil om...*s* Men hun er i det minste ei grei lita jente som støtter opp om sin mor - foreløpig...

Ja, hun er grei så det er godt mulig hun sier det av hensyn til meg:-)

Men nå har det skjedd noe nytt her. Jeg fikk snakket med mannen min i dag hvor jeg nevnte at jeg ikke hadde lyst til å slutte dra dit, men lovet å se på seilbåten som "hytta" fremover og være mer postiv til den. Jeg tror det blir enkelt å være mer positiv til seilbåten, når det er det eneste alternativet vi har der. Da kan vi fortsatt beholde den sosiale biten vi har der også. Seilbåten er jo ei hytte i seg selv. 2 bad, 3 soverom, stue m kjøkkendel.

Du skulle sett det strålende ansiktet. Hele han lyste opp og da ville han støtte meg 120 % og nå tuller jeg ikke ;o)

Det er nok bare seilbåten som betyr noe for han.

Nå tror jeg at jeg må begynne å snu meg rundt i en voldsom fart her, men jeg kjøper ikke om det blir for dyrt. Så vi får se:-)

Gjest Kan dere ta en avgjørelse ......

''Hvis jeg sier at jeg vil bli mer positiv til å sove i seilbåten, når jeg ikke lenger har hytta der, tror jeg egntlig han vil bli fornøyd.''

Men da ser det ut til at dere har løsningen på problemet her, da :-)

Jepp! Les min siste melding til frosken ;o)

Ja, hun er grei så det er godt mulig hun sier det av hensyn til meg:-)

Men nå har det skjedd noe nytt her. Jeg fikk snakket med mannen min i dag hvor jeg nevnte at jeg ikke hadde lyst til å slutte dra dit, men lovet å se på seilbåten som "hytta" fremover og være mer postiv til den. Jeg tror det blir enkelt å være mer positiv til seilbåten, når det er det eneste alternativet vi har der. Da kan vi fortsatt beholde den sosiale biten vi har der også. Seilbåten er jo ei hytte i seg selv. 2 bad, 3 soverom, stue m kjøkkendel.

Du skulle sett det strålende ansiktet. Hele han lyste opp og da ville han støtte meg 120 % og nå tuller jeg ikke ;o)

Det er nok bare seilbåten som betyr noe for han.

Nå tror jeg at jeg må begynne å snu meg rundt i en voldsom fart her, men jeg kjøper ikke om det blir for dyrt. Så vi får se:-)

Men da løser det seg uten hjelp fra dolerne:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...