frosken Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 Det handler nok mest om å kunne "vise seg frem" på jobb. Det er typisk sjefene (og de som forsøker å være coole) som deltar i birken. De andre bare sykler uten å vise seg frem. Birken er en ordentlig image-greie blant folk som leser Dagens Næringsliv. Med vennlig hilsen ''Birken er en ordentlig image-greie blant folk som leser Dagens Næringsliv. '' Det kan godt være mulig. Allikevel så må også de som er opptatt av image trene ganske systematisk for å klare utfordringen. Jeg tror jeg har mer sans for at de evt. viser frem fine sykler enn f.eks. fine biler, dyr vin, luksuriøse feriereiser ol - (uten at jeg bryr meg særlig om de viser frem det også. ) 0 Siter
BobbyPeru Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 Det verste med birken er at det er den mest klassedelte og selektive institusjonen vi har. Finanseliten boltrer seg og har "overtatt" rittet. Deltakerne i dette arangementet er mer ensartet enn deltakerne på ungarstreffet i Suldal. Birken bli mer og mer uinteressant for personer som ikke abbonerer på DN og E24. Det er lenge siden birken også var et sosialt arrangement. 0 Siter
Sør Skrevet 29. august 2010 Forfatter Skrevet 29. august 2010 Det verste med birken er at det er den mest klassedelte og selektive institusjonen vi har. Finanseliten boltrer seg og har "overtatt" rittet. Deltakerne i dette arangementet er mer ensartet enn deltakerne på ungarstreffet i Suldal. Birken bli mer og mer uinteressant for personer som ikke abbonerer på DN og E24. Det er lenge siden birken også var et sosialt arrangement. ''Deltakerne i dette arangementet er mer ensartet enn deltakerne på ungarstreffet i Suldal. '' *LOL* For øvrig, enig med deg, og det er nok dette Torkelsen også tar opp. At folk trimmer og sykler tror jeg ikke det er noen som har noe mot. Med vennlig hilsen 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 Det verste med birken er at det er den mest klassedelte og selektive institusjonen vi har. Finanseliten boltrer seg og har "overtatt" rittet. Deltakerne i dette arangementet er mer ensartet enn deltakerne på ungarstreffet i Suldal. Birken bli mer og mer uinteressant for personer som ikke abbonerer på DN og E24. Det er lenge siden birken også var et sosialt arrangement. Har du noen gang vært i nærheten av et Birkenarrangement? I år var det ca 20.000 deltagere. Tror du storparten av disse var finansfolk, kjendiser eller "rikinger"? Tror du at antall spaltemeter i media gir et korrekt bilde av deltagermassen? I år fullførte seks pasienter fra et lokalt DPS. Flere av disse kom seg ikke ut av hjemmet for to år siden. Takket være god behandling som også omfatter "sykkelgruppe", er de nå ute i samfunnet igjen og har gjenvunnet sin selvrespekt. I to år har årets Birk vært en viktig del av deres mål og deres motivajson. Neste år kommer flere med samme bakgrunn - lite finans, men mye hardt arbeide, svette og glede :-) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 ''Skulle hatt noe tilsvarende for å få fleska ned kvinnfolka også. :)'' Det ble rekruttert en haug med damer til å sykle rittet Hamar-Oslo i år. På det senteret jeg trener på, så hadde de eget opplegg i 8 måneder for de som ville være med å sykle deler av Trondhjem-Oslo. Ganske kult å se hvordan godt voksne - og runde damer - tok utfordringer og gjennomførte. Noen få syklet også hele distansen. ''Det ble rekruttert en haug med damer til å sykle rittet Hamar-Oslo i år. På det senteret jeg trener på, så hadde de eget opplegg i 8 måneder for de som ville være med å sykle deler av Trondhjem-Oslo. Ganske kult å se hvordan godt voksne - og runde damer - tok utfordringer og gjennomførte. Noen få syklet også hele distansen.'' Sånt er utrolig bra. Jeg så det var en avrusningsklinikk som også gikk for birken i år. Tenk deg den motivasjonen junkiene får når de må trene seg opp til noe sånt i nesten et år. Det er mye positivt med sykkefethisen til mange nordmenn. 0 Siter
Sør Skrevet 29. august 2010 Forfatter Skrevet 29. august 2010 Har du noen gang vært i nærheten av et Birkenarrangement? I år var det ca 20.000 deltagere. Tror du storparten av disse var finansfolk, kjendiser eller "rikinger"? Tror du at antall spaltemeter i media gir et korrekt bilde av deltagermassen? I år fullførte seks pasienter fra et lokalt DPS. Flere av disse kom seg ikke ut av hjemmet for to år siden. Takket være god behandling som også omfatter "sykkelgruppe", er de nå ute i samfunnet igjen og har gjenvunnet sin selvrespekt. I to år har årets Birk vært en viktig del av deres mål og deres motivajson. Neste år kommer flere med samme bakgrunn - lite finans, men mye hardt arbeide, svette og glede :-) ''I år var dte ca 20.000 deltagere. Tror du storparten av disse var finansfolk, kjendiser eller "rikinger"?'' Gjennomsnittsprisen på syklene er kr 20000... Jeg tror poenget til Torkelsen, og mitt, nettopp var at dette er i ferd med å bli overtatt av finanseliten. Det er også det jeg ser på jobben min. For øvrig en gratulasjon til de fra DPS. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Interessant Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 ''I år var dte ca 20.000 deltagere. Tror du storparten av disse var finansfolk, kjendiser eller "rikinger"?'' Gjennomsnittsprisen på syklene er kr 20000... Jeg tror poenget til Torkelsen, og mitt, nettopp var at dette er i ferd med å bli overtatt av finanseliten. Det er også det jeg ser på jobben min. For øvrig en gratulasjon til de fra DPS. Med vennlig hilsen Hva jobber du med, Sør? 0 Siter
Sør Skrevet 29. august 2010 Forfatter Skrevet 29. august 2010 Hva jobber du med, Sør? Data. :-) Med vennlig hilsen 0 Siter
Axcia Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 ''I år var dte ca 20.000 deltagere. Tror du storparten av disse var finansfolk, kjendiser eller "rikinger"?'' Gjennomsnittsprisen på syklene er kr 20000... Jeg tror poenget til Torkelsen, og mitt, nettopp var at dette er i ferd med å bli overtatt av finanseliten. Det er også det jeg ser på jobben min. For øvrig en gratulasjon til de fra DPS. Med vennlig hilsen ''Jeg tror poenget til Torkelsen, og mitt, nettopp var at dette er i ferd med å bli overtatt av finanseliten.'' Det stemmer jo ikke! Jeg kjenner mange som sykler Birken, og syklene koster ikke mer enn halvparten av snittprisen du opererer med. Noen bruker penger på dyre mobiler, lyd og data. Andre på bil, mc, golf eller.... sykkelsport. Du er forferdelig firkantet i holdningene dine. ^^ 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 ''I år var dte ca 20.000 deltagere. Tror du storparten av disse var finansfolk, kjendiser eller "rikinger"?'' Gjennomsnittsprisen på syklene er kr 20000... Jeg tror poenget til Torkelsen, og mitt, nettopp var at dette er i ferd med å bli overtatt av finanseliten. Det er også det jeg ser på jobben min. For øvrig en gratulasjon til de fra DPS. Med vennlig hilsen ''Gjennomsnittsprisen på syklene er kr 20000...'' Du kan fint sykle like bra (+ 5 min) med en sykkel til 6-7000. Dessuten er ikke 20.000 mye i 2010. Jeg har i helgen vært på et pistolstevne. En sport med i hovedsak folk "på gølvet". Å ha med seg fire våpen for til sammen ca 60.000 kroner er "regelen", ikke unntaket. De aller fleste har 8-10 slike våpen. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 ''I år var dte ca 20.000 deltagere. Tror du storparten av disse var finansfolk, kjendiser eller "rikinger"?'' Gjennomsnittsprisen på syklene er kr 20000... Jeg tror poenget til Torkelsen, og mitt, nettopp var at dette er i ferd med å bli overtatt av finanseliten. Det er også det jeg ser på jobben min. For øvrig en gratulasjon til de fra DPS. Med vennlig hilsen ''Gjennomsnittsprisen på syklene er kr 20000... Jeg tror poenget til Torkelsen, og mitt, nettopp var at dette er i ferd med å bli overtatt av finanseliten. Det er også det jeg ser på jobben min. For øvrig en gratulasjon til de fra DPS.'' Det er litt artig at du som alltid snakker mot generalisering selv generaliserer rundt 25000 utøvere som syklet i går, samt en haug med utøvere som syklet på fredag, fordi du hører visse rykter i lunsjen og ser bilder av noen finansfolk i avisa. Dette blir like dumt som om jeg skal påstå hardnakket at de fleste som sykler birken er håndverkere, fordi de eneste jeg kjenner som har syklet birken er håndverkere, eller at jeg skal si at de fleste som sykler birken er fengselsfugler fordi Per Orderud og avdelinga hans sykla i går. Det sier seg for øvrig selv at det er kjendisene som får spalteplass, og ikke en ukjent håndverker. Men du må slutte å henge deg opp i disse 20000 kronene. Det er faktisk ikke så fryktelig mye penger i dag. Bare en ok sykkelsekk koster fort minst 1000 kroner. Selv ville jeg mye heller betalt 20000 kroner for en sykkel enn 200000 kroner for en bil. Sykkelen til 20000 kroner koster ikke stort mer enn svært mange nordmenn bruker i julegaver hvert år (i følge avisene, som hvert eneste år slår opp hvilke vannvittige summer nordmenn flest bruker på julegaver), og det er definitivt mindre enn en helt vanlig familie, fjernt fra alt som har med finansliv å gjøre, svir av på 7 dager på Kreta hver sommer. 0 Siter
Sør Skrevet 29. august 2010 Forfatter Skrevet 29. august 2010 ''Gjennomsnittsprisen på syklene er kr 20000...'' Du kan fint sykle like bra (+ 5 min) med en sykkel til 6-7000. Dessuten er ikke 20.000 mye i 2010. Jeg har i helgen vært på et pistolstevne. En sport med i hovedsak folk "på gølvet". Å ha med seg fire våpen for til sammen ca 60.000 kroner er "regelen", ikke unntaket. De aller fleste har 8-10 slike våpen. Hei, Ja, det er jo nettopp det som er poenget - at selv om du fint kan bruke en sykkel til 6-7000,- så koster gjennomsnittssykkelen 3 ganger det, og mange av dem over 50000,-. http://www.dn.no/dnaktiv/article1962426.ece Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 29. august 2010 Forfatter Skrevet 29. august 2010 ''Jeg tror poenget til Torkelsen, og mitt, nettopp var at dette er i ferd med å bli overtatt av finanseliten.'' Det stemmer jo ikke! Jeg kjenner mange som sykler Birken, og syklene koster ikke mer enn halvparten av snittprisen du opererer med. Noen bruker penger på dyre mobiler, lyd og data. Andre på bil, mc, golf eller.... sykkelsport. Du er forferdelig firkantet i holdningene dine. ^^ Her, Axcia: http://www.dn.no/dnaktiv/article1962426.ece Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest i to tusen og ti Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 ''Gjennomsnittsprisen på syklene er kr 20000...'' Du kan fint sykle like bra (+ 5 min) med en sykkel til 6-7000. Dessuten er ikke 20.000 mye i 2010. Jeg har i helgen vært på et pistolstevne. En sport med i hovedsak folk "på gølvet". Å ha med seg fire våpen for til sammen ca 60.000 kroner er "regelen", ikke unntaket. De aller fleste har 8-10 slike våpen. for deg med millioninntekter er ikke det mye nei... 0 Siter
Gjest i to tusen og ti Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 Hei, Ja, det er jo nettopp det som er poenget - at selv om du fint kan bruke en sykkel til 6-7000,- så koster gjennomsnittssykkelen 3 ganger det, og mange av dem over 50000,-. http://www.dn.no/dnaktiv/article1962426.ece Med vennlig hilsen 6-7000 er mye for folk på gølvet!!!!! 0 Siter
Sør Skrevet 29. august 2010 Forfatter Skrevet 29. august 2010 6-7000 er mye for folk på gølvet!!!!! Men det er vesentlig mindre enn 50000,- Med vennlig hilsen 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 for deg med millioninntekter er ikke det mye nei... Jeg har en helt ny hybridsykkel, DBS Logic, til 2900 kroner. Kjøpte fjorårsmodellen. Den er helt perfekt og kan anbefales :-) Det er tydelig ikke mye for "Ola Nordmann" heller siden så mange har kjøpt en sykkel i denne prisklassen. Det er et spørmål om prioritering. En slik sykkel, som en kan ha i åresvis, tilsvarer kostnadene med å røyke 15 sig per dag i et år :-) Å få finansiert en meget brukbar sykkel har ikke vært begrensningen for våre pasienter som langt fra er rike. 0 Siter
Sør Skrevet 29. august 2010 Forfatter Skrevet 29. august 2010 Jeg har en helt ny hybridsykkel, DBS Logic, til 2900 kroner. Kjøpte fjorårsmodellen. Den er helt perfekt og kan anbefales :-) Det er tydelig ikke mye for "Ola Nordmann" heller siden så mange har kjøpt en sykkel i denne prisklassen. Det er et spørmål om prioritering. En slik sykkel, som en kan ha i åresvis, tilsvarer kostnadene med å røyke 15 sig per dag i et år :-) Å få finansiert en meget brukbar sykkel har ikke vært begrensningen for våre pasienter som langt fra er rike. ''Jeg har en helt ny hybridsykkel, DBS Logic, til 2900 kroner. Kjøpte fjorårsmodellen. Den er helt perfekt og kan anbefales :-)'' Nå blir du snart anklaget for å "snobbe nedover"! *LOL* Med vennlig hilsen 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 Kunne ikke vært mer enig. Det kan da umulig være et problem at folk lever sunt og bruker pengene sine på en sunn livsstil. Hvor mye koster det å røyke 40 om dag? 80x2x365 = 58400? Torkildsen beviser nok en gang at han er en klovn - og kun det. ''Hvor mye koster det å røyke 40 om dag? 80x2x365 = 58400?'' Jepp. Det er et annet eksempel. For pengene en røyker bruker i løpet av et år får man et par toppsykler. Og sykling bidrar i tillegg til at røykere slutter. Ingenting er bedre enn utholdende trening for å vise en røyker hvor skadelig røyken er. To uker uten røyk og kondisen øker grasalt. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 Det verste med birken er at det er den mest klassedelte og selektive institusjonen vi har. Finanseliten boltrer seg og har "overtatt" rittet. Deltakerne i dette arangementet er mer ensartet enn deltakerne på ungarstreffet i Suldal. Birken bli mer og mer uinteressant for personer som ikke abbonerer på DN og E24. Det er lenge siden birken også var et sosialt arrangement. Jeg kjenner mange som sykla birken i helga, og ikke en eneste av dem tilhører noen finanselite. Det var f.eks. noen kollegaer av meg som deltok - lærere allesammen. Jeg tror nok man finner alle samfunnslag blant birkendeltagerne 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.