Gå til innhold

Frp: Vil gi milliardærene null i skatt (!)

Anbefalte innlegg

Jepp! De flotte menneskene i Frp har drømt opp enda et supert forslag for hvordan livet for folk flest skal bli bedre - gi milliardærene skattefritak!

'' – Jeg synes vi heller skulle hatt et skattesystem som tiltrekker seg de rikeste, i stedet for å skremme dem ut av landet. Derfor mener vi at formueskatten bør fjernes.

– Det betyr at de aller fleste milliardærene i Norge blir 0-skatteytere?

– Det synes jeg er helt greit. De bidrar med å skape tusenvis av arbeidsplasser og det kommer skatt via selskapene. Når de investerer her i landet, gir det skatteinntekter. Det er mye bedre at de satser i Norge enn at de investerer pengene sine og driver virksomhetene i utlandet. ''

Kilde: http://e24.no/makro-og-politikk/article3787808.ece

Dessverre er det ikke bare en "snå-gæren" lokalpolitiker i Frp som står bak - Jørund Henning Rytman sitter i finanskomiteen på Stortinget. For Frp!

Hvem skal da betale skattene som er nødvendig for at Fredriksen og andre har infrastruktur og et skolesystem som gjør at Fredriksen har utdannede arbeidsfolk?

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

Gjest Kongen dy.

''Hvem skal da betale skattene som er nødvendig for at Fredriksen og andre har infrastruktur og et skolesystem som gjør at Fredriksen har utdannede arbeidsfolk?''

Ikke prøv å lat som om formuesskatten fra milliardærene har særlig stor betydning for velferden.

''Hvem skal da betale skattene som er nødvendig for at Fredriksen og andre har infrastruktur og et skolesystem som gjør at Fredriksen har utdannede arbeidsfolk?''

Ikke prøv å lat som om formuesskatten fra milliardærene har særlig stor betydning for velferden.

Den skatten jeg betaler har trolig heller ikke "særlig stor betydning for velferden", så da er det vel OK hvis jeg ikke betaler?

Eller mener Frp at det bare er skattebetaling som skal være "for folk flest"?

Gjest Kongen dy.

Den skatten jeg betaler har trolig heller ikke "særlig stor betydning for velferden", så da er det vel OK hvis jeg ikke betaler?

Eller mener Frp at det bare er skattebetaling som skal være "for folk flest"?

''Den skatten jeg betaler har trolig heller ikke "særlig stor betydning for velferden", så da er det vel OK hvis jeg ikke betaler?''

Det er du som prøver å fremstille det som om hele velferdsstaten vil rakne hvis Fredriksen og Røkke ikke betaler formuesskatt.

Vanlig inntektsskatt fra alle lønnsmottakere har mye større betydning for statskassen enn formuesskatt fra en håndfull milliardærer. Hvis formuesskatten fjernes og dette gir flere investeringer her i landet vil dette gi høyere skatteinntekter totalt sett.

''Den skatten jeg betaler har trolig heller ikke "særlig stor betydning for velferden", så da er det vel OK hvis jeg ikke betaler?''

Det er du som prøver å fremstille det som om hele velferdsstaten vil rakne hvis Fredriksen og Røkke ikke betaler formuesskatt.

Vanlig inntektsskatt fra alle lønnsmottakere har mye større betydning for statskassen enn formuesskatt fra en håndfull milliardærer. Hvis formuesskatten fjernes og dette gir flere investeringer her i landet vil dette gi høyere skatteinntekter totalt sett.

''Det er du som prøver å fremstille det som om hele velferdsstaten vil rakne hvis Fredriksen og Røkke ikke betaler formuesskatt.''

Det skulle da bare mangle at de som er best posisjonært til å betale, ikke skulle betale. Det er jo de som får mest ut av samfunnet, så de burde betale med et smil.

''Vanlig inntektsskatt fra alle lønnsmottakere har mye større betydning for statskassen enn formuesskatt fra en håndfull milliardærer. Hvis formuesskatten fjernes og dette gir flere investeringer her i landet vil dette gi høyere skatteinntekter totalt sett.''

Slikt kalles vanligvis korrupsjon.

Gjest Kongen dy.

''Det er du som prøver å fremstille det som om hele velferdsstaten vil rakne hvis Fredriksen og Røkke ikke betaler formuesskatt.''

Det skulle da bare mangle at de som er best posisjonært til å betale, ikke skulle betale. Det er jo de som får mest ut av samfunnet, så de burde betale med et smil.

''Vanlig inntektsskatt fra alle lønnsmottakere har mye større betydning for statskassen enn formuesskatt fra en håndfull milliardærer. Hvis formuesskatten fjernes og dette gir flere investeringer her i landet vil dette gi høyere skatteinntekter totalt sett.''

Slikt kalles vanligvis korrupsjon.

''Det skulle da bare mangle at de som er best posisjonært til å betale, ikke skulle betale. Det er jo de som får mest ut av samfunnet, så de burde betale med et smil.''

Ingen normale mennesker betaler formuesskatten med et smil. Formueskatten er en særnorsk skatt som rammer norsk privat kapital som investeres i norske bedrifter. De som investerer i arbeidsplasser i andre land slipper, og utlendinger som investerer i Norge skal heller ikke betale formueskatt. Formueskatten rammer særlig familieeide bedrifter og arbeidsplasser i distrikts-Norge. Det er de som må bruke penger som skulle vært investert i nye arbeidsplasser til å betale formueskatten. Et ganske idiotisk påfunn egentlig.

Vil man at rikingene skal bidra mer får man øke kapitalskatten og stramme inn på fradragsmulighetene.

''Slikt kalles vanligvis korrupsjon.''

Så har man hørt det og. *lol*

Annonse

''Det skulle da bare mangle at de som er best posisjonært til å betale, ikke skulle betale. Det er jo de som får mest ut av samfunnet, så de burde betale med et smil.''

Ingen normale mennesker betaler formuesskatten med et smil. Formueskatten er en særnorsk skatt som rammer norsk privat kapital som investeres i norske bedrifter. De som investerer i arbeidsplasser i andre land slipper, og utlendinger som investerer i Norge skal heller ikke betale formueskatt. Formueskatten rammer særlig familieeide bedrifter og arbeidsplasser i distrikts-Norge. Det er de som må bruke penger som skulle vært investert i nye arbeidsplasser til å betale formueskatten. Et ganske idiotisk påfunn egentlig.

Vil man at rikingene skal bidra mer får man øke kapitalskatten og stramme inn på fradragsmulighetene.

''Slikt kalles vanligvis korrupsjon.''

Så har man hørt det og. *lol*

''Ingen normale mennesker betaler formuesskatten med et smil. Formueskatten er en særnorsk skatt som rammer norsk privat kapital som investeres i norske bedrifter. De som investerer i arbeidsplasser i andre land slipper, og utlendinger som investerer i Norge skal heller ikke betale formueskatt. Formueskatten rammer særlig familieeide bedrifter og arbeidsplasser i distrikts-Norge. Det er de som må bruke penger som skulle vært investert i nye arbeidsplasser til å betale formueskatten. Et ganske idiotisk påfunn egentlig.''

Du kan si det samme (eller lignende) om alle typer skatt. Det er alltid noen som mener det "rammer feil". Du kunne sagt det samme om moms, inntektsskat, osv i det uendelige. Faktum er at noen må betale for at Fredriksen skal ha en infrastruktur og et samfunn han kan bruke for å tjene penger.

''Vil man at rikingene skal bidra mer får man øke kapitalskatten og stramme inn på fradragsmulighetene. ''

Det ene ekskluderer ikke det andre.

''Så har man hørt det og. *lol*''

Å lokke folk med særgoder for å ha en forretning her er selvsagt korrupsjon. Hadde det skjedd i "Botswana" ville man ikke tvilt. Det er å bruke store pengebeløp til å "tvinge" en demokratisk institusjon til å gjøre noe som Fredriksen tjener enda mer penger på.

''Takk!''

*knegg*

Jeg har skrevet mange ganger at de eneste som tjener på Frp-politikk er skipsrederes, og dette beviser jo at jeg har mine ord i behold. Det viser jo nettopp at Frps "for folk flest" bare er meningsløst tull.

Med vennlig hilsen

Jeg og er imot formueskatt for det er bedre at milliarderene slipper og betale den skatten og investerer i Norge enn at de flagger ut virksomheten til utlandet.

Når milliarderene investerer i Norge blir det skapt arbeidsplasser i Norge, noe som igjen gir mer penger i statskassa.

Jeg og er imot formueskatt for det er bedre at milliarderene slipper og betale den skatten og investerer i Norge enn at de flagger ut virksomheten til utlandet.

Når milliarderene investerer i Norge blir det skapt arbeidsplasser i Norge, noe som igjen gir mer penger i statskassa.

De kan da like gjerne investere den i utlandet.

Med vennlig hilsen

Annonse

De kan da like gjerne investere den i utlandet.

Med vennlig hilsen

Det er en grunn til at av FNs 192 medlemsstater har kun 6 av dem en eller annen form for formuesskatt. I Danmark ble formuesskatten avskaffet i 1995 og i Sverige i 2007.

Andre land har nemlig funnet ut at en slik skatt er uhensiktsmessig, og fører til lavere verdiskapning. Som vanlig henger vi litt etter er på berget. Men vi følger nok etter vi og;)

Det er en grunn til at av FNs 192 medlemsstater har kun 6 av dem en eller annen form for formuesskatt. I Danmark ble formuesskatten avskaffet i 1995 og i Sverige i 2007.

Andre land har nemlig funnet ut at en slik skatt er uhensiktsmessig, og fører til lavere verdiskapning. Som vanlig henger vi litt etter er på berget. Men vi følger nok etter vi og;)

Hvordan er levestandarden i Norge, og velferdssystemet, sammenlignet med disse 192 landene?

Med vennlig hilsen

''Hvordan er levestandarden i Norge''

Rimelig lik land det er naturlig å sammenlige seg med, som Sverige og Danmark.

Det var godt; da er det altså ingen grunn til å fjerne den skatten, for det er åpenbart ikke sant det som blir hevdet fra milliardærsiden.

Med vennlig hilsen

Det er formuesskatten det her er snakk om, og den synes jeg faktisk er noe skikkelig tull.

En del mennesker eier f.eks. aksjer. Hvert år må disse betale formuesskatt på disse. I verste fall kan t.o.m. firmaet gå konkurs slik at aksjene ikke er vært noe. Da har personene betalt masse skatt uten å få noe igjen. Jeg kjenner også folk som må selge aksjer for å få betalt denne skatten ettersom de ikke har fått utbytte. Ikke rettferdig. Det må være lov å være rik også.

Skatt på utbytte derimot synes jeg er helt OK. Dette er penger du faktisk får, og hvor en del av pengene går til skatt.

Skatt på arv og formue er bare tull!!!!!

Det er formuesskatten det her er snakk om, og den synes jeg faktisk er noe skikkelig tull.

En del mennesker eier f.eks. aksjer. Hvert år må disse betale formuesskatt på disse. I verste fall kan t.o.m. firmaet gå konkurs slik at aksjene ikke er vært noe. Da har personene betalt masse skatt uten å få noe igjen. Jeg kjenner også folk som må selge aksjer for å få betalt denne skatten ettersom de ikke har fått utbytte. Ikke rettferdig. Det må være lov å være rik også.

Skatt på utbytte derimot synes jeg er helt OK. Dette er penger du faktisk får, og hvor en del av pengene går til skatt.

Skatt på arv og formue er bare tull!!!!!

''

Skatt på arv og formue er bare tull!!!!!''

Alternativet er at skattetrykket på de som ikke har arv eller formue økes, for å kompensere frafall i skatteinntekter fra disse.

Med andre ord, større skattetrykk på de fattige.

Med vennlig hilsen

Nok et virkelighetsfjernt innlegg fra deg.

Det er fint å være idealist, men det fungerer som regel dårlig i den virkelige verden.

I en ideell verden betalte rike mennesker masse skatt, som kommer samfunnet til gode. Men som en vet er ikke dette realiteten.

Det må være bedre at milliarderene bor i Norge, investerer i Norge og skaper arbeidsplasser i Norge enn at de gjør dette i andre land.

Og de som skal betale skattene for at Fredriksen har infrastruktur (hvor mye ekstra infrastruktur trenger en pr milliardær?) og utdannene arbeidsfolk (er det ikke bedre å ha utdannede arbeidsfolk med arbeid enn arbeidsledige folk?) er de firma og ansatte som milliardærene står bak.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...