Gå til innhold

Enbrel og biologisk naturmed.?


Gjest Berit A

Anbefalte innlegg

Gjest Berit A

Hei! Eg er ei dame på 44 år som har leddgikt og behandles med Methotrexate og Enbrel sprøyter. Har ganske god effekt av dette,men det er ikkje noe eg har veldig lyst å bruke over lang tid p.g.a. bivirkninger! Så da er det fristende å prøver andre alternative behandlingsformer.Testet blodet mitt hos en lege som driver med naturterapi og biomedisin. Pørsmålet mitt er om det er farlig/ett dårlig valg å kombinere Enbrel/Methotrexate med biologisk maturmedisin og akupunktur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Innen skolemedisin forsøker man som regel å dempe sykdomsforløpet slik at ikke leddene skal bli permanent ødelagte, men dessverre så kan behandlingen også ha bivirkninger. Du bør ikke slutte med disse medisinene uten å snakke med legen. Enbrel og Methotrexate kan trygt kombineres med akupunktur, men jeg er ikke sikker på hva du mener med biologisk naturmedisin. Noen kan ha nytte av å endre kosthold og øke inntaket av langkjedede fettsyrer som man finner i fiskeoljer. Et kosthold med mye grønnsaker (lite korn) vil ofte være gunstig for kroppens ph-balanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...