Gjest Grunn til å være nervøs? Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 Er tiltagende nervøs her nå, og håper på noen svar... Har siden før helga kjent en tiltagende brennende smerte ett sted i ryggen, like under skulderbladet. Har samme følelse i puppen på samme siden, og det kjennes også ut som puppen har fått en diger klump under brystvorta som er vond å ta på. I tillegg kjennes det småkulete ut under armen (ikke i armhulen, men nedenfor) i en stripe mot brystet. Noen som har vært ute for det samme? 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 Kan det være helvetesild? http://nhi.no/sykdommer/hud/smablerete-utslett/helvetesild-1611.html 0 Siter
EnolaGay Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 Jeg har stadig slikt, det er muskelknuter hos meg. Men i ditt tilfelle bør du gå til legen og få avklart HELT sikkert at det er ufarlig før du tenker at det nok er slik jeg har. Bedre føre var. 0 Siter
Gjest Grunn til å være nervøs? Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 Kan det være helvetesild? http://nhi.no/sykdommer/hud/smablerete-utslett/helvetesild-1611.html Hm, kanskje det... Jeg har noen små sår på ryggen, som klør, men jeg trodde egentlig de kom av ei uke på hotell (får alltid småsår på kroppen, siden jeg ikke tåler sterkt vaskemiddel). Fant ikke noe om at man kunne få kuler i puppen, men det får man kanskje gjerne av utslettene? 0 Siter
Gjest Grunn til å være nervøs? Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 Jeg har stadig slikt, det er muskelknuter hos meg. Men i ditt tilfelle bør du gå til legen og få avklart HELT sikkert at det er ufarlig før du tenker at det nok er slik jeg har. Bedre føre var. Nei, det er ikke muskelknute; det har jeg laaaaang erfaring med. Ja, jeg må vel til legen en tur. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 Hm, kanskje det... Jeg har noen små sår på ryggen, som klør, men jeg trodde egentlig de kom av ei uke på hotell (får alltid småsår på kroppen, siden jeg ikke tåler sterkt vaskemiddel). Fant ikke noe om at man kunne få kuler i puppen, men det får man kanskje gjerne av utslettene? Ta kontakt med legen. ''Når bør du kontakte lege? * Dersom du tror du har fått helvetesild. Hvis det er aktuelt å behandle med antivirale midler (" midler mot virus"), må slik behandling settes i gang i løpet av 2-3 dager etter utslettes frembrudd. '' http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad/hud-og-haar/helvetesild?gclid=CIbD3fHi4KMCFU2K3godon-v9g 0 Siter
Gjest Grunn til å være nervøs? Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 Ta kontakt med legen. ''Når bør du kontakte lege? * Dersom du tror du har fått helvetesild. Hvis det er aktuelt å behandle med antivirale midler (" midler mot virus"), må slik behandling settes i gang i løpet av 2-3 dager etter utslettes frembrudd. '' http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad/hud-og-haar/helvetesild?gclid=CIbD3fHi4KMCFU2K3godon-v9g Ja, jeg leste det, og har fått time hos legen senere i dag. Takk for svar, håper selvfølgelig at du tar feil (:-)), men heller dette en kreft. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 Ja, jeg leste det, og har fått time hos legen senere i dag. Takk for svar, håper selvfølgelig at du tar feil (:-)), men heller dette en kreft. Helvetesild er svært smertefull, derav navnet. God bedring! 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 Ja, jeg leste det, og har fått time hos legen senere i dag. Takk for svar, håper selvfølgelig at du tar feil (:-)), men heller dette en kreft. Første jeg tenkte var at det kunne være en infeksjon i brystet, en innvendig verkebyll eller noe med tilhørende reaksjoner i lymfknutene i ormådet rundt. Men hva det enn kan være, så håper jeg legen fant det ut og at du har fått en behandling som hjelper deg raskt! 0 Siter
Gjest syttentretti Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 Jeg har stadig slikt, det er muskelknuter hos meg. Men i ditt tilfelle bør du gå til legen og få avklart HELT sikkert at det er ufarlig før du tenker at det nok er slik jeg har. Bedre føre var. du har vel allerede fått konstantert at det er helvetesild du har fått.Håper du har fått antivirale tabl.for det er den eneste måten å forkorte utbruddet.Spør også og få bedøvende gel.hetr noe med yxoli ett eller annet.Du må ha GEL ikke krem.Den hjalp meg veldig mye,den og sterke smertestillende.Føler med deg for dette er virklig vondt. God bedring. 0 Siter
Gjest Grunn til å være nervøs? Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 har du fått noe svar? Ja, jeg har en betent/irritert hudnerve som går fra ryggen og fram til midt på brystet (det er visst en normal nervebane, altså). Prøvde smertestillende, men det funket ikke (hvilket er helt vanlig når det er nervene som hyler). Må bare avvente og håpe at det går over. Kulen i brystet skal undersøkes videre med mammografi, men ikke før det har blitt mindre ømt og forhåpentligvis mindre størrelse. Sannsynligvis er det bare en kjertel som har hovnet opp, kanskje på grunn av den irriterte nerva. Så jeg er ikke nervøs lenger. :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.