Gå til innhold

Norgesquiz

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, 13/15 her. Bomma på OL-ilden og Oddvar Brå -ergelig at sportsspørsmål snal snike seg inn i enhver quiz ;.)

Skrevet

Full klaff her også.

Jerg var vel mest overrasket over at det ikke var 100% riktig besvart på spørsmålet om Norges lengste elv!!

Skrevet

Hehe, 13/15 her. Bomma på OL-ilden og Oddvar Brå -ergelig at sportsspørsmål snal snike seg inn i enhver quiz ;.)

*he he Jeg kan også fort bomme på sportsspørsmål, men jeg husker MEGET godt hvor jeg var da Oddvar Brå brakk staven, og masse andre detaljer fra stafetten i '82! :-)

Og jeg satt jo og så på åpningsseremonien i 1994 'live' på tv....:-)

Skrevet

*he he Jeg kan også fort bomme på sportsspørsmål, men jeg husker MEGET godt hvor jeg var da Oddvar Brå brakk staven, og masse andre detaljer fra stafetten i '82! :-)

Og jeg satt jo og så på åpningsseremonien i 1994 'live' på tv....:-)

''*he he Jeg kan også fort bomme på sportsspørsmål, men jeg husker MEGET godt hvor jeg var da Oddvar Brå brakk staven, og masse andre detaljer fra stafetten i '82! :-)''

Hehe, ja denne gangen var det spørsmål av karakteren de fleste gode nordmenn ved sine fulle fem kan ;-)

Erindrer også at Brå brakk staven på tidlig 80-tall (og vi har blitt minna på det så det holder de siste 25 åra), men huska ikke årstallet, *pinlig*

''Og jeg satt jo og så på åpningsseremonien i 1994 'live' på tv....:-)''

Har også sett bruddstykker av åpningsseremonien opptil fleire ganger. Var til og med på Lillehammer på dagstur under OL og så på et hopprenn (ikke spør meg hvem som vant!).

Mistenker at jeg har en sportsgenfeil, evner ikke å engasjere meg eller huske noe som ikke har med barneidretten å gjøre :-)

Kollegene mine ler av meg i lunsjen; når de hører "blafre-blafre-lyder" veit de at jeg har kommet til sportsseksjonen i avisa og at avisa snart blir ledig ;-)

Gjest mirramor
Skrevet

14/15. Feilet på Norges første statsminister. Sånt har jeg aldri klart å holde rede på. :-)

Skrevet

Æsjda, jeg vet visst ikke hvem Norges første statsminister var. Jaja, jeg kommer til å huske det nå :o)

Skrevet

14/15. Feilet på Norges første statsminister. Sånt har jeg aldri klart å holde rede på. :-)

Det er godt vi er flere :o)

Skrevet

Fikk 1 feil - har aldri hørt om Peder Anker før :-(

Skrevet

''*he he Jeg kan også fort bomme på sportsspørsmål, men jeg husker MEGET godt hvor jeg var da Oddvar Brå brakk staven, og masse andre detaljer fra stafetten i '82! :-)''

Hehe, ja denne gangen var det spørsmål av karakteren de fleste gode nordmenn ved sine fulle fem kan ;-)

Erindrer også at Brå brakk staven på tidlig 80-tall (og vi har blitt minna på det så det holder de siste 25 åra), men huska ikke årstallet, *pinlig*

''Og jeg satt jo og så på åpningsseremonien i 1994 'live' på tv....:-)''

Har også sett bruddstykker av åpningsseremonien opptil fleire ganger. Var til og med på Lillehammer på dagstur under OL og så på et hopprenn (ikke spør meg hvem som vant!).

Mistenker at jeg har en sportsgenfeil, evner ikke å engasjere meg eller huske noe som ikke har med barneidretten å gjøre :-)

Kollegene mine ler av meg i lunsjen; når de hører "blafre-blafre-lyder" veit de at jeg har kommet til sportsseksjonen i avisa og at avisa snart blir ledig ;-)

Øy - da du var og så på hopprennet i 94, la du merke til et studentkor som sang i hoppbakken?

Der var nemlig jeg - vi hadde fått gratisbilletter for å underholde i bakken :-)

Men jeg husker jo ikke hvilken bakke det var og hvem som vant. Men Espen Bredesen var med i alle fall :-)

Skrevet

Fikk iallefall spørsmålet hvor Peder Anker var alternativet riktig etter å ha lest innlegget ditt :)

Skrevet

Fikk iallefall spørsmålet hvor Peder Anker var alternativet riktig etter å ha lest innlegget ditt :)

Bare hyggelig :-))))

Skrevet

Øy - da du var og så på hopprennet i 94, la du merke til et studentkor som sang i hoppbakken?

Der var nemlig jeg - vi hadde fått gratisbilletter for å underholde i bakken :-)

Men jeg husker jo ikke hvilken bakke det var og hvem som vant. Men Espen Bredesen var med i alle fall :-)

Ja, husker faktisk at et kor underholdt! Det var den største kulturopplevelsen denne dagen for mitt vedkommende :-)

Skrevet

'' har aldri hørt om Peder Anker før :-(''

Da er du neppe fra Oslo, og du har ikke hørt denne barnereglen:

Hvem banker? sa Per Anker.

Det er min kone, sa Per Lone.

Hva vil hun? sa Per Lund

Skrevet

'' har aldri hørt om Peder Anker før :-(''

Da er du neppe fra Oslo, og du har ikke hørt denne barnereglen:

Hvem banker? sa Per Anker.

Det er min kone, sa Per Lone.

Hva vil hun? sa Per Lund

Joda, den regla har jeg kunnet så lenge jeg kan huske - mamma sa den ofte til oss, og jeg har sagt den til mine barn.

Men det var PER Anker, ikke Peder Anker - og hvem kunne ane at det var en sammenheng her?

Skrevet

Ja, husker faktisk at et kor underholdt! Det var den største kulturopplevelsen denne dagen for mitt vedkommende :-)

Er det sant? Moro!

(det kan jo selvsagt ha vært et annet kor enn oss da....)

Vi stod litt høyt oppe, og stolheisen med hopperne gikk rett over oss, sånn at vi så rett opp på dem.

Husker vi sang Halleluja-koret av Messias når det gikk bra for Norge :-D

Skrevet

Joda, den regla har jeg kunnet så lenge jeg kan huske - mamma sa den ofte til oss, og jeg har sagt den til mine barn.

Men det var PER Anker, ikke Peder Anker - og hvem kunne ane at det var en sammenheng her?

''Men det var PER Anker, ikke Peder Anker - og hvem kunne ane at det var en sammenheng her?

''

Nei, det kan du si :-). Kanskje det ikke engang er noen.

Men han er temmelig kjent, da :-)

Skrevet

Jeg var også til stede i bakken under hopprennet på Lillehammer, nærmere bestemt i den lille ("normale"?) bakken. Og jeg har _ikke_ glemt at Bredesen vant og Ottesen ble nr. to! :D

Men noe sangkor husker jeg ikke...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...