Gjest prust Skrevet 1. september 2010 Skrevet 1. september 2010 Jeg var også til stede i bakken under hopprennet på Lillehammer, nærmere bestemt i den lille ("normale"?) bakken. Og jeg har _ikke_ glemt at Bredesen vant og Ottesen ble nr. to! Men noe sangkor husker jeg ikke... Vi hadde noen store kapper på - noen lilla, noen grønne, noen mørkerosa og noen blå. Var vel ca 30 stk. Vi sang mens folk kom inn på området, under rennet og etterpå. Men ikke sikkert det var på samme renn. 0 Siter
morsan Skrevet 1. september 2010 Skrevet 1. september 2010 Jeg var også til stede i bakken under hopprennet på Lillehammer, nærmere bestemt i den lille ("normale"?) bakken. Og jeg har _ikke_ glemt at Bredesen vant og Ottesen ble nr. to! Men noe sangkor husker jeg ikke... Men kanskje prust sang i den store bakken? :-) Jeg var tilstede der, men jeg husker heller ikke noe sangkor. Men jeg husker godt at Weissflog vant og Bredesen ble nummer to! Og det etter at alle trodde han skulle vinne (ledet stort etter første omgang) Som en liten trøstepremie fikk vi sett direkteoverføringen av Koss' 5000 meter på storskjerm :-) 0 Siter
morsan Skrevet 1. september 2010 Skrevet 1. september 2010 ''Men det var PER Anker, ikke Peder Anker - og hvem kunne ane at det var en sammenheng her? '' Nei, det kan du si :-). Kanskje det ikke engang er noen. Men han er temmelig kjent, da :-) Ja, er det i det hele tatt noen sammenheng mellom barnerimet og Peder Anker? Men uansett er jeg enig i at det er et kjent navn. :-) Jeg kjenner en som er direkte etterkommer etter en kjent nker, men i farta er jeg usikker på om det var Peder eller Bernt. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 1. september 2010 Skrevet 1. september 2010 Men kanskje prust sang i den store bakken? :-) Jeg var tilstede der, men jeg husker heller ikke noe sangkor. Men jeg husker godt at Weissflog vant og Bredesen ble nummer to! Og det etter at alle trodde han skulle vinne (ledet stort etter første omgang) Som en liten trøstepremie fikk vi sett direkteoverføringen av Koss' 5000 meter på storskjerm :-) ''Som en liten trøstepremie fikk vi sett direkteoverføringen av Koss' 5000 meter på storskjerm'' Vi fikk se alpin jubel på storskjerm, mener jeg å huske, var det da det ble trippelt norsk i kominasjonen, tro? Husker i hvertfall ellevill fest i byen etterpå.. Husker også godt svensker, som lei av norske seire og patriotisme gikk rundt og sang (pardon my Swedish): "Vi kan nåt som inte ni kan, vi kan lira hockey, na na na na na na na na na na na na. Vi kan nåt som inte..." (og så fortsetter det i det uendelige. Det var tider! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 1. september 2010 Skrevet 1. september 2010 Ja, er det i det hele tatt noen sammenheng mellom barnerimet og Peder Anker? Men uansett er jeg enig i at det er et kjent navn. :-) Jeg kjenner en som er direkte etterkommer etter en kjent nker, men i farta er jeg usikker på om det var Peder eller Bernt. Det var nok Bernt: http://no.wikipedia.org/wiki/Fil:Bernt_Anker.png 0 Siter
morsan Skrevet 1. september 2010 Skrevet 1. september 2010 ''Som en liten trøstepremie fikk vi sett direkteoverføringen av Koss' 5000 meter på storskjerm'' Vi fikk se alpin jubel på storskjerm, mener jeg å huske, var det da det ble trippelt norsk i kominasjonen, tro? Husker i hvertfall ellevill fest i byen etterpå.. Husker også godt svensker, som lei av norske seire og patriotisme gikk rundt og sang (pardon my Swedish): "Vi kan nåt som inte ni kan, vi kan lira hockey, na na na na na na na na na na na na. Vi kan nåt som inte..." (og så fortsetter det i det uendelige. Det var tider! Ja, det var utrolig morsomt! :-) Svenskene påsto jo at de fikk flest gullmedaljer, ettersom alle hockeyspillerne fikk hver sin;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.