Gå til innhold

Stripene i AquaFresh`en...???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan får de til at tannkremen AquaFresh får røde, blå og hvite striper?

Jeg har klipt opp en tube...men det er ingen kammer inni der...=)

Gjest mirramor
Skrevet

Hehehehe, fritidsproblemer?

Men godt spørsmål da. Tannkremen må vel være såpass fast at massen og fargene ikke sauses sammen ved bevegelse av tuben. Men på den annen side - en tube skvises jo ganske hardt, så mot slutten unngår en nok ikke å blande stripene.

:-)

Gjest mirramor
Skrevet

Er vel stjerna på tuten som lager stripene

Det er fargestriper hun mener. Ikke striper som i kaviar. :-)

Skrevet

Det er fargestriper hun mener. Ikke striper som i kaviar. :-)

Ja? Er det ikke sånn stjerne i tuten da,som former stripene når du klemmer ut tankremen? Hmmm

Gjest mirramor
Skrevet

Ja? Er det ikke sånn stjerne i tuten da,som former stripene når du klemmer ut tankremen? Hmmm

Men det er ikke skillevegger inni tuben, som holder fargestripene adskilt. Så det er rart at fargene holder seg fra hverandre. :-¨)

Skrevet

Ja, man finner faktisk alt mulig rart ved å google! :-) Og da helst på engelsk... :-)

Ved å google stripes + toothpaste, fant jeg dette på Wikipedia (se også illustrasjon i linken):

''The red area represents the material used for stripes, and the rest is the main toothpaste material. The two materials are not in separate compartments; they are sufficiently viscous that they will not mix. Applying pressure to the tube causes the main material to issue out through the pipe. Simultaneously, some of the pressure is forwarded to the stripe-material, which is then pressed onto the main material through holes in the pipe.''

http://en.wikipedia.org/wiki/Toothpaste#Striped_toothpaste

Skrevet

Ja, man finner faktisk alt mulig rart ved å google! :-) Og da helst på engelsk... :-)

Ved å google stripes + toothpaste, fant jeg dette på Wikipedia (se også illustrasjon i linken):

''The red area represents the material used for stripes, and the rest is the main toothpaste material. The two materials are not in separate compartments; they are sufficiently viscous that they will not mix. Applying pressure to the tube causes the main material to issue out through the pipe. Simultaneously, some of the pressure is forwarded to the stripe-material, which is then pressed onto the main material through holes in the pipe.''

Tjo og hei...takker for denne =)

Mysteriet er oppklart =)

Skrevet

Kult, da lærte jeg noe i dag også :-)

Skrevet

Haha, jeg husker Signal-tannkremen som det refereres til i artikkelen. Den hadde røde striper, de hadde den hjemme hos bestevenninna mi. Har ikke akkurat tenkt på den i det siste...

Skrevet

Haha, jeg husker Signal-tannkremen som det refereres til i artikkelen. Den hadde røde striper, de hadde den hjemme hos bestevenninna mi. Har ikke akkurat tenkt på den i det siste...

Jeg kan ikke huske stripete tannkrem i Norge i min barndom;-) Isåfall ble det ikke solgt på Samvirkelaget *he he*

Husker søsteren min kom hjem fra språkskole i England med eksotisk, stripete tannkrem i kufferten. Ettersom hun reiste for konfirmasjonspengene sine, antar jeg at denne turen fant sted i 1978! :-)

Skrevet

Den var ikke god synes jeg og huske.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...