Gå til innhold

Valg av navn

Anbefalte innlegg

Gjest Fint navn ?
Skrevet

Nei, ikke på et menneskebarn.

Du synest det er stygt ?

Gjest gravid oxo
Skrevet

Åh apropos så driver jeg og tenker på navn til min lille om det blir jente,

jeg tenkte på Mathilde...

Matilda - tjah, jeg ville hatt på en h, Mathilda.

Skrevet

Får meg til å tenke på den gale roboten i boka av Roald Dahl. :0) Koselig navn synes jeg.

Skrevet

Du synest det er stygt ?

Nei, det er ikke stygt. Jeg har selv brukt det. Men jeg forbinder det ikke med menneskebarn.

Gjest spørsmålsteikn
Skrevet

Nei, det er ikke stygt. Jeg har selv brukt det. Men jeg forbinder det ikke med menneskebarn.

Hva forbinder du det med da? Man kaller da ikke dyr for Mathilda eller?

Skrevet

Hva forbinder du det med da? Man kaller da ikke dyr for Mathilda eller?

Ting og tang man gir navn. Bøker, fortellinger. Fantasifigurer.

Gjest mirramor
Skrevet

Ting og tang man gir navn. Bøker, fortellinger. Fantasifigurer.

Pga roboten Mathilda? :-)

I det tilfellet er det jo en robot som har fått et menneskenavn. Ikke en robot som har fått et eget robotnavn? ;-)

Skrevet

Hun kommer nok til å bli en akademiker med det navnet :)

Skrevet

Får meg til å tenke på den gale roboten i boka av Roald Dahl. :0) Koselig navn synes jeg.

Roald Dahls Matilda er en liten jente. Du tenker nok på bøkene om roboten Matilda av Philip Newth :)

Skrevet

Pga roboten Mathilda? :-)

I det tilfellet er det jo en robot som har fått et menneskenavn. Ikke en robot som har fått et eget robotnavn? ;-)

Tenker på en bok av Roald Dahl og et par ting man har navngitt opp gjennom årene. De var først ute i min bevissthet.

Gjest ingen nick
Skrevet

Ja, bestemoren min het Mathilde og ble 100 år og jeg kjenner en søt jente med dette navnet.

Navnet er like fint skrevet med a i slutten.

Skrevet

Roald Dahls Matilda er en liten jente. Du tenker nok på bøkene om roboten Matilda av Philip Newth :)

Åiii.. ja du har selvfølgelig rett. :0) Fine bøke var det fra begge forfattere i alle fall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...