Gå til innhold

Hvordan være motivert for jobben?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestemt meg for å slutte i den jobben jeg har hatt i over ti år. Jeg holder på å søke på nye jobber, men det er ikke akkurat flust med jobber som er aktuelle for meg, så det ser ut til å ta litt tid å finne seg noe nytt.

Motivasjonen min er tilnærmet null for den jobben jeg har nå. Er jeg heldig, får jeg tilbud om en jobb i løpet av et par uker. Med tre måneders oppsigelse betyr det at jeg kan starte på nytt etter jul. Er jeg ikke heldig, kan jeg måtte gå til påske eller neste sommer før noe klaffer....

Hvordan i huleste finne motivasjon for å gjøre en tilfredsstillende jobb der jeg er nå når jeg (etter lang tids tenking og grubling) har valgt å skulle skifte beite?

Skrevet

Motivasjon: Ikke ødelegge dine sjanser for en god attest for 10 år s arbeid ved noen 'rævva' avslutningsmåneder? ;-)

Skrevet

''Hvordan i huleste finne motivasjon for å gjøre en tilfredsstillende jobb der jeg er nå når jeg (etter lang tids tenking og grubling) har valgt å skulle skifte beite?

''

Du tar ut et par uker av ferien din i oppsigelsestida, og bruker dem på egotid. Det er en vinn-vinn situasjon, du kan gå turer og lese skjønnlitteratur i badekaret hver dag, og ungene dine kan komme hjem til nybakte boller. ;) Dermed har du noe å se fram til, som en motiverende gulrot. ;)

Skrevet

''Hvordan i huleste finne motivasjon for å gjøre en tilfredsstillende jobb der jeg er nå når jeg (etter lang tids tenking og grubling) har valgt å skulle skifte beite?

''

Du tar ut et par uker av ferien din i oppsigelsestida, og bruker dem på egotid. Det er en vinn-vinn situasjon, du kan gå turer og lese skjønnlitteratur i badekaret hver dag, og ungene dine kan komme hjem til nybakte boller. ;) Dermed har du noe å se fram til, som en motiverende gulrot. ;)

Det høres deilig ut :-)

Hadde jo vært litt skjønt å gjøre noe ekstra spenstig (les: ferie) når jeg skal starte et nytt kapittel i mitt liv...men det spørs om vi får det til.

Nå går jeg og tripper av spenning for å bli innkalt til intervju på den jobben jeg har megalyst på!

Skrevet

Motivasjon: Ikke ødelegge dine sjanser for en god attest for 10 år s arbeid ved noen 'rævva' avslutningsmåneder? ;-)

Det med attest - blir det etterspurt fremdeles? Har ikke tenkt så mye på det - det er jeg som er "syvende mor i huset" på jobb, og er vel den som burde skrive attest dersom noen slutter... Kan ikke huske at jeg har gjort det....

Men jeg tar poenget ditt - jeg vil jo ha et ok og positivt ettermæle. Byen her i sør er tross alt ikke SÅ himla stor....

Persille1365381127
Skrevet

Det med attest - blir det etterspurt fremdeles? Har ikke tenkt så mye på det - det er jeg som er "syvende mor i huset" på jobb, og er vel den som burde skrive attest dersom noen slutter... Kan ikke huske at jeg har gjort det....

Men jeg tar poenget ditt - jeg vil jo ha et ok og positivt ettermæle. Byen her i sør er tross alt ikke SÅ himla stor....

Attester blir nok ikke etterspurt så ofte, men referanser er VIKTIG. Og jeg skriver VIKTIG med store bokstaver en gang til :)

Konseptet er jo det samme, du vil at den gamle jobben din skal si noe pent om deg når den nye tar kontakt.

Motivasjonsmessig vet jeg ikke, jeg sliter med det samme selv - og det er et herk. Jeg er latere enn jeg noen gang har vært kjenner jeg, men jeg liker kollegene mine - så jeg er hyggelig om ikke annet. Og jeg gjør det jeg må. Men ikke noe mer enn det. Jeg går på jobb fordi jeg må, ikke fordi jeg har lyst.

Skrevet

Attest er veldig aktuelt og nesten like viktig som referanser. Nå kommer det vel kanskje an på hva slags type jobb du søker, men generelt sett er de fleste arb.givere intr. i å se på attester.

Skrevet

''Hvordan i huleste finne motivasjon for å gjøre en tilfredsstillende jobb der jeg er nå når jeg (etter lang tids tenking og grubling) har valgt å skulle skifte beite?''

Ta tiden frem til jul som første steg, og lag noen delmål på jobben frem til da.

Får du ny jobb før jul, har du et nytt steg å se frem til, og vet at det er kort tid igjen.

Hvis du ikke har fått ny jobb før jul, lag deg noen nye delmål frem til påske. Husk også at du må ha noe å glede deg til sånn innimellom, både på jobb og hjemme.

Se bare noen måneder frem i tid, og forsøk å unngå å tenke at du skal bli der helt til påsken og sommeren allerede nå. Da blir du bare deppa og demotivert.. Korte perspektiver og forsøk å ha noe hyggelig å se frem til.

Når du har fått jobb, kan du jo ta ut litt ferie, kanskje to uker før du starter i ny jobb? Da har du virkelig en gulrot å se frem til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...