Gå til innhold

Hvordan være motivert for jobben?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestemt meg for å slutte i den jobben jeg har hatt i over ti år. Jeg holder på å søke på nye jobber, men det er ikke akkurat flust med jobber som er aktuelle for meg, så det ser ut til å ta litt tid å finne seg noe nytt.

Motivasjonen min er tilnærmet null for den jobben jeg har nå. Er jeg heldig, får jeg tilbud om en jobb i løpet av et par uker. Med tre måneders oppsigelse betyr det at jeg kan starte på nytt etter jul. Er jeg ikke heldig, kan jeg måtte gå til påske eller neste sommer før noe klaffer....

Hvordan i huleste finne motivasjon for å gjøre en tilfredsstillende jobb der jeg er nå når jeg (etter lang tids tenking og grubling) har valgt å skulle skifte beite?

Skrevet

Motivasjon: Ikke ødelegge dine sjanser for en god attest for 10 år s arbeid ved noen 'rævva' avslutningsmåneder? ;-)

Skrevet

''Hvordan i huleste finne motivasjon for å gjøre en tilfredsstillende jobb der jeg er nå når jeg (etter lang tids tenking og grubling) har valgt å skulle skifte beite?

''

Du tar ut et par uker av ferien din i oppsigelsestida, og bruker dem på egotid. Det er en vinn-vinn situasjon, du kan gå turer og lese skjønnlitteratur i badekaret hver dag, og ungene dine kan komme hjem til nybakte boller. ;) Dermed har du noe å se fram til, som en motiverende gulrot. ;)

Skrevet

''Hvordan i huleste finne motivasjon for å gjøre en tilfredsstillende jobb der jeg er nå når jeg (etter lang tids tenking og grubling) har valgt å skulle skifte beite?

''

Du tar ut et par uker av ferien din i oppsigelsestida, og bruker dem på egotid. Det er en vinn-vinn situasjon, du kan gå turer og lese skjønnlitteratur i badekaret hver dag, og ungene dine kan komme hjem til nybakte boller. ;) Dermed har du noe å se fram til, som en motiverende gulrot. ;)

Det høres deilig ut :-)