Gå til innhold

Dåpsgave til barnebarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt skal døpes om to uker, og jeg er helt i villrede hva vi skal gi i gave. Vi hadde tenkt 2500 kr + sølvkrus med inngravert navn, men så skal han visst få det av andre, og alle andre ideer er allerede opptatt. Han har alt av utstyr og han får sølvbestikk, tallerkensett, sølvkrus av andre. Har sett sparebøsser, sølvrammer o.l men syns egentlig det er ganske kjedelig. Hva gir man egentlig som gave til et guttebarnebarn? Vi hadde i utgangspunktet tenkt penger til bankbok og en gave utenom, men er fleksibel på det. Siden vi har mange barn og regner med å få flere barnebarn etterhvert, (kommer ett til i oktober!), har vi satt en beløpsgrense på ca 3500 kr. Gode ideer mottas med takk, gjerne utradisjonelle hvis noen har det.

Skrevet

Jeg vet om flere som har gitt et bilde til barnebarna i dåpsgave.

Skrevet

Gyngestol fra husfliden med rosemalt navn :-)

Hm. Det hørtes spennende ut. Det skal sjekkes. Takk for tips.

Skrevet

http://www.daapsgaver.no/

Jeg kom tilfeldigvis over denne siden, men har ikke sett noe særlig på den. Men kanskje det er noen gode tips her?

Penger er uansett ikke dumt, da, og e.m.m kan man gjerne ha mer enn ett sølvsett. Sønnen min fikk to komplette sett med barnesølf - kniv, skje og gaffel, samt noen ekstra skjeer. Bortsett fra knivene, har alle delene vært flittig brukt, og spesielt skjeene har vært populære. Han liker fortsatt (13 år) å spise frokostblandinger med sølvsskjeene.

Skrevet

Gyngestol fra husfliden med rosemalt navn :-)

Husker jeg ønsket meg gyngesau fra Husfliden til mine barn - men jeg fikk det ikke. Synes de er kjempefine. Vi skal i dåp på søndag og gir bla en stor, flott sangbok. Eventyrbøker er vel fremdeles også populære? Medlemsskap i Obos (om dere bor i Oslo) - der dere betaler årsavgift frem til voksen alder?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...