Gå til innhold

Mingling - regler.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd meg på profesjonell faglig mingling, og merker at det er vanskelig å vite hva slags uskrevne regler som finnes.

Jeg er interessert i menneskene bak faget, og jeg får lyst til å stille spørsmål av en mer personlig karakter.

Har også en ide om at om vi ikke ALLE SAMMEN bare kunne være VENNER.

Men så sier man Nice to meet you, også forsvinner man tilbake til sitt eget liv. Jeg syns det er litt rart. Men det er vel bare sånn det er.

Hvordan takler dere dette? Kanskje man bare må godta at man ikke kan bli venn med alle, og at det ikke er det som er poenget, egentlig.

Skrevet

Godt observert. Jeg vanker litt i slike miljøer selv.

Etter min oppfatning merker man forholdsvis fort hvem man kommer godt overens med og kan bryte isen med. Da kan man ganske fort bli litt mer personlig og bli kjent utover "nice to meet you...".

Men en må ha antenne ute og vite hva man gjør, man blir fort oppfattet som innpåsliten om stiller personlige spørsmål til kreti og pleti.

Skrevet

Godt observert. Jeg vanker litt i slike miljøer selv.

Etter min oppfatning merker man forholdsvis fort hvem man kommer godt overens med og kan bryte isen med. Da kan man ganske fort bli litt mer personlig og bli kjent utover "nice to meet you...".

Men en må ha antenne ute og vite hva man gjør, man blir fort oppfattet som innpåsliten om stiller personlige spørsmål til kreti og pleti.

Ja. Jeg syns det er en litt vanskelig balansegang, for man vet jo ikke hvilke spørsmål som kan oppfattes som for personlige.

Og jeg syns det er vanskelig å ivareta mine egne verdier i hvordan jeg ønsker å møte andre. F.eks ønsker jeg å være en person som er tilstedet i kontakten med andre, å være ekte, men et eller annet, så må man ta på seg en rolle der man kanskje ikke er like ekte, men det spiller på en måte litt på tvers av hvordan jeg vil være.

Skrevet

Ja. Jeg syns det er en litt vanskelig balansegang, for man vet jo ikke hvilke spørsmål som kan oppfattes som for personlige.

Og jeg syns det er vanskelig å ivareta mine egne verdier i hvordan jeg ønsker å møte andre. F.eks ønsker jeg å være en person som er tilstedet i kontakten med andre, å være ekte, men et eller annet, så må man ta på seg en rolle der man kanskje ikke er like ekte, men det spiller på en måte litt på tvers av hvordan jeg vil være.

Jeg skjønner veldig godt hva du mener.

Noen liker å mingle - andre gjør det ikke. Har kjente som jeg mener er spesielt gode på mingling, men de sier det koster dem så mye at de hater det.

Som du er inne på kan man velge om man vil ta den overflatiske tilnærmingen eller være mer ekte. Sistnevnte faller naturlig med de man raskt kommer på bølgelengde med, ellers må man jobbe mer. Jeg setter alltid pris på å møte andre som virker mer ekte og ikke er rent overflatiske, men velger nok til tider den enklere, overflatiske, stilen selv - det varierer.

Skrevet

Jeg skjønner veldig godt hva du mener.

Noen liker å mingle - andre gjør det ikke. Har kjente som jeg mener er spesielt gode på mingling, men de sier det koster dem så mye at de hater det.

Som du er inne på kan man velge om man vil ta den overflatiske tilnærmingen eller være mer ekte. Sistnevnte faller naturlig med de man raskt kommer på bølgelengde med, ellers må man jobbe mer. Jeg setter alltid pris på å møte andre som virker mer ekte og ikke er rent overflatiske, men velger nok til tider den enklere, overflatiske, stilen selv - det varierer.

Ja, det koster litt mer energi. Jaja. Greit å diskutere dette temaet litt. Det er liksom vanskelig å vite hvor mye "seg selv" man skal være til en hver tid, eller hva slags type rolle man skal velge i forhold til også å kunne i vareta egne verdier. Jaja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...