Gjest profiler Skrevet 1. september 2010 Skrevet 1. september 2010 Hadde du noen klare yrkesdrømmer? Jeg ville bli en som jobbet med hester (selv om jeg omtrent aldri var i stallen). Jeg var ikke så fryktelig interesert i hester heller men likte å ri. nr 2 var å bli standup komiker,. Da jeg nærmet jeg ungdomsskolen så tenkte jeg veldig på å bli skuespiller og å velge dramalinja på VGS. Men siden det ikke ble noe av så gikk jeg almenn. Jeg er i dag pedagog. Hva med dere? 0 Siter
Gjest profiler Skrevet 1. september 2010 Skrevet 1. september 2010 Musiker. hva ble du da? jeg hadde også en periode hvor jeg ville bli pianist. Jeg spilte piano men syntes ofte at det var gørrkjedelig å øve. Men konsertpianist ville jeg gjerne bli ) 0 Siter
filiokus81 Skrevet 1. september 2010 Skrevet 1. september 2010 Jeg ville bli ridelærer eller biokjemiker (*humre* Ikke alle trettenåringer som drømmer om sistnevnte, tror jeg). Eller lærer, reiselivsguide i syden, eller frisør. Det ble sykepleier ) 0 Siter
brilleslangen Skrevet 1. september 2010 Skrevet 1. september 2010 kokk/baker og sykepleier er ingen av delene, og den kokketingen forstår jeg ingenting av, for jeg liker meg egentlig ikke på kjøkkenet... 0 Siter
meg__123! Skrevet 1. september 2010 Skrevet 1. september 2010 jeg ville jobbe i butikk. elsket å leke butikk da jeg var liten. hehe 0 Siter
Gjest winda Skrevet 1. september 2010 Skrevet 1. september 2010 hva ble du da? jeg hadde også en periode hvor jeg ville bli pianist. Jeg spilte piano men syntes ofte at det var gørrkjedelig å øve. Men konsertpianist ville jeg gjerne bli ) Ble helsearbeider og har musikken som hobby :-) 0 Siter
Gjest profiler Skrevet 1. september 2010 Skrevet 1. september 2010 jeg ville jobbe i butikk. elsket å leke butikk da jeg var liten. hehe Når jeg var liten så var jeg av den oppfatningen at kassadamene fikk alle pengene som folk ga selv. Så derfor tenkte jeg en stund på å bli kassadame. Husker at jeg ble veldig skuffet da jeg forsto at de ikke fikk pengene selv (: 0 Siter
meg__123! Skrevet 1. september 2010 Skrevet 1. september 2010 Når jeg var liten så var jeg av den oppfatningen at kassadamene fikk alle pengene som folk ga selv. Så derfor tenkte jeg en stund på å bli kassadame. Husker at jeg ble veldig skuffet da jeg forsto at de ikke fikk pengene selv (: haha såpass ja 0 Siter
jubalong70 Skrevet 1. september 2010 Skrevet 1. september 2010 På barneskolen ville jeg bli lærer. På ungdomsskolen ville jeg bli tolk i FN. På videregående ville jeg bli jurist. Når vi så skulle søke oss til videre utdanning, kjente jeg at jeg i alle fall ikke ville bli jurist, og valgte å søke på mye forskjellig. Endte med å jobbe ett år som praktikant. Startet så på en 5-årig utdannelse innen helse. I dag er jeg sisteårsstudent på sykepleiehøyskole. Det er 20 år siden jeg startet den 5-årige utdannelsen... 0 Siter
Gjest profiler Skrevet 1. september 2010 Skrevet 1. september 2010 haha såpass ja jeg tenkte at det måtte være deilig å ha et slikt yrke hvor en ser at lønna kommer inn hele tiden, veldig tilfredstillende ) 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 1. september 2010 Skrevet 1. september 2010 På barneskolen vill jeg bli frisør, på ungdomskolen ville jeg bli programingeniør i NRK og på gymnaset ville jeg bli arkitekt. Jeg ble ingen av delene, men er er temmelig nær ønsket fra gymnastiden - heldigvis. Det er nok der jeg hører hjemme ;-) 0 Siter
Gjest takktilfiliokus Skrevet 1. september 2010 Skrevet 1. september 2010 Jeg ville bli ridelærer eller biokjemiker (*humre* Ikke alle trettenåringer som drømmer om sistnevnte, tror jeg). Eller lærer, reiselivsguide i syden, eller frisør. Det ble sykepleier ) Hei filiokus81. Litt avsporing her, men ser deg ikke så ofte her inne, så ville bare benytte anledningen. Jeg må bare takke deg for et utrolig bra svar du gav meg en gang i tiden som hjalp meg utrolig mye!! Tror det er flere år siden nå, men har aldri glemt svaret fra deg. Vil ikke gå noe mer inn på det her, men bare vit at du virkelig gjorde en forskjell for meg ved å ta deg noen minutter og skrive noe veldig klokt. Takk. 0 Siter
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 1. september 2010 Skrevet 1. september 2010 Jeg skulle bli som frøken detektiv:-) 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 1. september 2010 Skrevet 1. september 2010 Da jeg vær småbarn ville jeg bli kaptaein på en stor båt. Senere ville jeg stort sett bli lege selv om jeg også tenkte på advokat eller psykolog. Men det jeg mest seriøst vurderte sånn når det var på tide å orientere seg mot hva man skulle gjøre etter vgs var sykepleier med et ønske om spesialisering i diabetes. Jeg har dessverre ikke noe utdannelse å skryte av . 0 Siter
morsan Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 Som veldig liten var jeg vel innom de typiske jobbønskene som småjenter på den tiden hadde, slik som sykepleierske og lærerinne (som vi jo kalte det). Senere var det mer crazy og selvsagt helt uoppnåelige ønsker som bl a jagerflyver. Det siste litt mer seriøse ønsket før jeg valgte å studere noe annet, var å gå på landbrukshøyskolen på Ås og studere genetikk og planteforedling! ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 Når jeg var liten så var jeg av den oppfatningen at kassadamene fikk alle pengene som folk ga selv. Så derfor tenkte jeg en stund på å bli kassadame. Husker at jeg ble veldig skuffet da jeg forsto at de ikke fikk pengene selv (: *he he* Min mor jobbet i kassa i en bank, så da kan du jo tenke deg hva vi trodde;-) (Ikke at vi så resultatet av dette i hverdagen, da) 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 Da jeg var liten skulle jeg bli veterinær. Så oppdaget jeg at det også innebar avlivning av dyr, så dermed forsvant det ønsket. Begynte på vgs med mål å bli reiseleder. Byttet til aktivitør, men gav meg før jeg ble ferdig pga graviditet. Så har jeg ikke blitt noe enda. Håper at jeg til neste år kan starte på utdannelse og at jeg denne gangen har realistiske mål ) 0 Siter
morsan Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 [quote name=Shira )' timestamp='1283407344' post='4427953] Da jeg var liten skulle jeg bli veterinær. Så oppdaget jeg at det også innebar avlivning av dyr, så dermed forsvant det ønsket. Begynte på vgs med mål å bli reiseleder. Byttet til aktivitør, men gav meg før jeg ble ferdig pga graviditet. Så har jeg ikke blitt noe enda. Håper at jeg til neste år kan starte på utdannelse og at jeg denne gangen har realistiske mål ) ''Da jeg var liten skulle jeg bli veterinær. Så oppdaget jeg at det også innebar avlivning av dyr, så dermed forsvant det ønsket.'' Faren min mente det at jeg burde bli veterinær, ettersom jeg "er så glad i dyr", men jeg tror jeg også ville hatt problemer med de kjipe sidene ved jobben slik som avlivning. Jeg har riktignok blitt litt mindre emosjonell med årene, men jeg gråt hele lørdagskvelden etter at Roald Øyen hadde avslørt på "Bit for bit, bilde for bilde" historien om romhundenLaika! ;-) 0 Siter
Gjest Tatjana Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 Jeg ville bli dyrlege. Så jeg fikk utplassering hos en veterinær da vi hadde arbeidsuke i 8. klasse (eller var det 9.?). Der var jeg med på at han - dyrlegen - måtte avlive en hund, riktignok gammel og syk. Eieren gråt og jeg gråt. Det var slutten på den yrkesdrømmen. Så ville jeg bli "noe med hester", helt til en av min mors onkler opplyste meg om at det var kanskje ikke den raskeste veien til konkurs, men den sikreste. Deretter gikk jeg inn i en lang periode hvor jeg ikke helt visste hva jeg ville bli, og der er jeg fremdeles. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.