Gå til innhold

hvilket ville du bli når du var barn?

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)
Skrevet

''Da jeg var liten skulle jeg bli veterinær. Så oppdaget jeg at det også innebar avlivning av dyr, så dermed forsvant det ønsket.''

Faren min mente det at jeg burde bli veterinær, ettersom jeg "er så glad i dyr", men jeg tror jeg også ville hatt problemer med de kjipe sidene ved jobben slik som avlivning.

Jeg har riktignok blitt litt mindre emosjonell med årene, men jeg gråt hele lørdagskvelden etter at Roald Øyen hadde avslørt på "Bit for bit, bilde for bilde" historien om romhundenLaika!

;-)

Jeg var og er, også veldig glad i dyr, men hadde hatt problemer med de mer negative sidene. I tillegg så skjønte jeg at det innebær ofte å gå i fjøset og det var jo ikke slike dyr jeg var opptatt av ;o)

Jeg så ikke det om Laika, men tror faktisk ikke jeg vil se det heller. Kjører strutsemetoden på enkelte ting :-/

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

7

• meg__123!

2

• filiokus81

2

• brilleslangen

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg ville bli dyrlege. Så jeg fikk utplassering hos en veterinær da vi hadde arbeidsuke i 8. klasse (eller var det 9.?). Der var jeg med på at han - dyrlegen - måtte avlive en hund, riktignok gammel og syk. Eieren gråt og jeg gråt. Det var slutten på den yrkesdrømmen.

Så ville jeg bli "noe med hester", helt til en av min mors onkler opplyste meg om at det var kanskje ikke den raskeste veien til konkurs, men den sikreste.

Deretter gikk jeg inn i en lang periode hvor jeg ikke helt visste hva jeg ville bli, og der er jeg fremdeles.

''Deretter gikk jeg inn i en lang periode hvor jeg ikke helt visste hva jeg ville bli, og der er jeg fremdeles.''

Skal vi være venner? ;o)

Skrevet

Jeg var fem og skulle danse ballett! :0) Oppi en veldig liten bygd langt fra alt og alle i nordnorge tidlig syttitall. Mm.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1283408735' post='4427964]

Jeg var og er, også veldig glad i dyr, men hadde hatt problemer med de mer negative sidene. I tillegg så skjønte jeg at det innebær ofte å gå i fjøset og det var jo ikke slike dyr jeg var opptatt av ;o)

Jeg så ikke det om Laika, men tror faktisk ikke jeg vil se det heller. Kjører strutsemetoden på enkelte ting :-/

Det var ikke noe å "se" i programmet med Roald Øyen altså, han bare sa omtrent "Det var altså et bilde av romhunden laika, hunden som ble skutt ut i verdensrommet i 19xx men som aldri vendte tilbake til jorden"

Det var i grunnen nok! Bare tanken på at de hadde sendt en hund ut i verdensrommet uten å få den levenede ned på jorda igjen... ;-/

Gjest Bardomsdrømmer
Skrevet

Jeg ville hjelpe barn som hadde det vondt,pleide å si "Jeg skal starte barnehjem når jeg blir stor". Hadde planer om å reise til Afrika,var så trist å se de barna på tv.

Senere ville jeg bli forfatter,rik og berømt...innimellom ville jeg bli popstjerne og filmstjerne.

Jeg er i dag ingenting!

Skrevet

Det var ikke noe å "se" i programmet med Roald Øyen altså, han bare sa omtrent "Det var altså et bilde av romhunden laika, hunden som ble skutt ut i verdensrommet i 19xx men som aldri vendte tilbake til jorden"

Det var i grunnen nok! Bare tanken på at de hadde sendt en hund ut i verdensrommet uten å få den levenede ned på jorda igjen... ;-/

Uff. Det er den tanken jeg ikke vil ha, men det skjedde jo. Leste en artikkel om en apekatt (?) de sendte ut, uff.

Skrevet

Jeg kan ikke huske at jeg noen gang så for meg at jeg skulle jobbe med noe annet enn det jeg gjør i dag, men jeg så for meg at jeg i tillegg skulle lage radioprogrammer, sketsjer og sånt. Jeg satt i tmesvis og lagde sketsjer der jeg spilte alle rollene selv, og så tok jeg det opp på kassett. Jeg tror jammen jeg fortsatt har litt lyst til å gjøre det:)

Skrevet

Jeg husker jeg hadde store ønsker om å bli skuespiller. Tror det hang sammen med min usikkerhet og et ønske om å tore å kaste seg ut på. Mente vel også at at jeg hadde evner i denne retning. Husker jeg tenkte på å søke Teaterskolen "for moro skyld", men var vel både litt skrekkslagen ved tanken, hadde begynt å miste troen på talentet i denne retning, og ønsket om en teaterlivsstil var vel ikke helt fremtredende.

Ellers drømte jeg en liten stund om å bli lege, men hadde realistiske forventninger til egne skoleresultater og -evner generelt, og i realfag spesielt, og skjønte nok at det neppe gikk den veien.

Arkeolog/palaenteolog var jeg en stund sikker på at jeg skulle bli.

I ungdommen vurderte jeg en stund å starte klesbutikk, og mente absolutt jeg skulle klare det bedre enn de som drev mange av butikkene jeg gikk i :-).

En stund skulle jeg bare bli "sjef" (på kontor) :-).

Ja, ja. Ting har blitt som de har blitt (så langt), og jeg er ikke så verst fornøyd med tingenes tilstand :-)

Skrevet

Så grusomt å få den historien via et underholdningsprogram! :-|

Du har sikkert sett "Mitt liv som hund"?

Skrevet

Så grusomt å få den historien via et underholdningsprogram! :-|

Du har sikkert sett "Mitt liv som hund"?

''Du har sikkert sett "Mitt liv som hund"?''

Ja, den husker jeg som en helt fantastisk film, uten at jeg helt husker detaljer eller hvorfor.

Det jeg husker best var gutten som uansett hvor trist han var, konkluderte med at "man måste jamföra", og sammenlignet sitt liv med Laikas.... :/

Tror jeg må se den filmen igjen!

Skrevet

Jeg hadde ulike ønsker i ulike perioder:

*Jobbe på knekkebrødfabrikk og lage hull i knekkebrødene (!)

*Bli prest

*Bli ingeniør

---havnet opp med noe helt annet :-)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1283408785' post='4427965]

''Deretter gikk jeg inn i en lang periode hvor jeg ikke helt visste hva jeg ville bli, og der er jeg fremdeles.''

Skal vi være venner? ;o)

Gjerne :-).

Jeg tror vi er ganske like.

Skrevet

Jeg hadde ulike ønsker i ulike perioder:

*Jobbe på knekkebrødfabrikk og lage hull i knekkebrødene (!)

*Bli prest

*Bli ingeniør

---havnet opp med noe helt annet :-)

Mener du seriøst at du ikke ble knekkebrød-huller?

*måpe*

;-)

Skrevet

Jeg har i grunnen aldri ønsket å bli noe annet enn forfatter. Skrev barnebøker i en alder av syv år. Jeg har enda ikke blitt publisert, men en dag :)

I mellomtiden har jeg jobbet som "freelance writer" på deltid. I tillegg skal jeg nå ta en BA i psykologi. Går sikkert videre til en MA etter det.

Skrevet

Både politi og brannmann stod høyt oppe på listen min da jeg var liten. I tillegg syntes jeg at jeg hadde verdens beste frøken da jeg gikk i første klasse, og dermed ville jeg også bli frøken... :-)

Skrevet

Jeg ville bli bilmekaniker. Om jeg ble det? Nesten, men så valgte jeg sjøen som arbeidsplass i stedet.

Skrevet

Mener du seriøst at du ikke ble knekkebrød-huller?

*måpe*

;-)

Mneeei - det var kanskje ikke det som fristet mest da jeg var 19 år og verden lå åpen for mine føtter :-)

Men jeg husker ennå hvor fascinert av de hullene i flere år.... ;-)

Skrevet

Jeg skulle bli journalist i alle år.

Ser ut som at jeg ender opp som lærer. :)

Skrevet

Mneeei - det var kanskje ikke det som fristet mest da jeg var 19 år og verden lå åpen for mine føtter :-)

Men jeg husker ennå hvor fascinert av de hullene i flere år.... ;-)

Bestemoren min bakte lefse, og hun hadde et spesialkjevle med pigger som hun hullet lefsene med for å unngå at de blåste seg opp under steking. Jeg var rimelig fascinert av det, husker. Kanskje det er det de bruker på knekkebrødfabrikken?

;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...