zellica Skrevet 1. september 2010 Skrevet 1. september 2010 Finnes det noe regelverk som kan forhindre at det blir forhåndsavtalt stemmegivning i saker som skal opp til behandling feks på landsmøter ol? Jeg opplever nå at enkelte tillitsvalgte i mitt pasientforbund ønsker å avtale stemmegivning på forhånd av landsmøteforhandlingene. Dette før sakene har vært til behandling i de forskjellige lokallagsstyrene. Dette føler jeg er helt uhørt og jeg kjenner ubehag ved å skulle forholde meg til disse menneskene. Jeg mener at landsmøtesakene skal behandles internt i de forskjellige styrene, og deretter skal landsmøtedelegaten stemme slik styret har bestemt. Er det jeg som er helt på vidotta her? Eller er det slik det foregår rundt omkring i de forskjellige forbund og foreninger? 0 Siter
Gjest uhvhohb Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 Vet ikke hvordan det er i pasientforeninger, men kjenner til hvordan det er i et politisk parti. Da kandidatene til en fylkesvalgliste skulle settes opp, ble det forhåndsavtalt hvem som skulle ha de første plassene. Det var en avtale mellom mellom lokallag fra noen kommuner. De lokallagene hadde forholdsvis mange stemmer. Andre lokallag ble satt helt på sidelinjen fordi de ikke var forberedt. Der er ingenting i reglene som hindrer dette. Men alt smakte manipulering, var ekkelt. Det er sånn noen skaffer seg plass på Stortinget. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.