Gjest køkultur Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 Har en hund på to og et halvt år som jeg har tatt med på buss og t-bane en stund. Når vi kommer dit så trenger hun seg på, og skal være førstemann inn og førstemann ut. Vet dere om en førerhund kan vente i kø? Eller er det urealistisk å tro at hun kan lære å vente i køen? ) 0 Siter
Gjest Sørøst Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 Hvis dette er en førerhund så ville jeg ha tatt den med tilbake der den fikk opplæring og klaget. 0 Siter
frosken Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 Hunden kan så avgjort læres opp til å "gå fot" etc slik at du har full kontroll over den også i forbindelse med de konkrete situasjonene du nevner. 0 Siter
Gjest køkultur Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 Hvis dette er en førerhund så ville jeg ha tatt den med tilbake der den fikk opplæring og klaget. Nei dette er ingen førerhund. Hun er nok ikke smart nok til det. Likevel lurer jeg på om hun kan lære litt køkultur, eller om det er for mye å forvente. Det er en berner sennen-hund. 0 Siter
Gjest et skritt bak deg Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 Hunden kan i hvertfall lære å ikke gå foran deg, og vente på deg før den går gjennom en dør osv. Det er ganske "standard" oppdragelse av hund, står beskrevet i hundebøker eller du kan lære det på kurs. Da lærer den samtidig at du er sjefen. Det vil for en hun være instinktivt være den som er sterkest / sjefen som gr først ut av døren , for å drepe de eventuelle løvene som står utenfor osv. Lærer den å gå litt etter deg, vil den jo i hvertfall ikke snike mer enn det du gjør.. :-) 0 Siter
Gjest Tatjana Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 Hm, litt pussig syns jeg. Når jeg har med hunden min på steder hvor det er så tett med folk som i en busskø, da kommanderer jeg den til å gå "fot" og holder den i kort bånd. Må vi stå og vente, setter den seg og da skal den sitte der og vente til jeg sier at nå kan vi gå. Min hund er ikke av de største, og den var absolutt ikke best i klassen på noen av dressurkursene, men dette har vi da fått lært den. Jeg tviler på at den ville kommet på det av seg selv da, og som sådan kan jeg vel ikke si at den har køkultur - det er det jeg som må ha, og samtidig ha hunden under kontroll. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 Hvis dette er en førerhund så ville jeg ha tatt den med tilbake der den fikk opplæring og klaget. ''Hvis dette er en førerhund så ville jeg ha tatt den med tilbake der den fikk opplæring og klaget''' Av en eller annen grunn er det svært få med egen førerhund her på DOL. 0 Siter
-ssi Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 Min rampegutt (labrador) på 2,5 kan i hvert fall køkultur. Guttungene som prøvde å snike seg foran oss om bord i båten fikk klar beskjed... 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 ''Hvis dette er en førerhund så ville jeg ha tatt den med tilbake der den fikk opplæring og klaget''' Av en eller annen grunn er det svært få med egen førerhund her på DOL. *ler* Unnskyld.... 0 Siter
Blomstre Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 Man lærer ikke hunder køkultur, man lærer de at de skal gå pent ved siden av foten din og stoppe når du gjør det. :-) Dette har også med lederskap å gjøre - du er sjefen og trenger ikke bikkja til å lede flokken og ta seg av utfordringer som dukker opp. Å etablere seg som leder for hunden vil være ekstremt nyttig dersom dere f.eks skulle møte på andre hunder, eventuelt en aggressiv en. Da vil du lettere kunne kommandere hunden din unna. 0 Siter
Gjest profiler Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 Min rampegutt (labrador) på 2,5 kan i hvert fall køkultur. Guttungene som prøvde å snike seg foran oss om bord i båten fikk klar beskjed... så gøy da ) Håper min kan lære det samme. Nå er det ikke jeg som har den til daglig, men forsøker likevel å oppdra den på et vis. Men det er jo vanskeligere når jeg ikke har hovedomsorgen. 0 Siter
Gjest køkultur Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 ''Hvis dette er en førerhund så ville jeg ha tatt den med tilbake der den fikk opplæring og klaget''' Av en eller annen grunn er det svært få med egen førerhund her på DOL. Hvordan vet du det da? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 Hvordan vet du det da? Tror du det er mange blinde som leser på DOL? 0 Siter
morsan Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 ''Hvis dette er en førerhund så ville jeg ha tatt den med tilbake der den fikk opplæring og klaget''' Av en eller annen grunn er det svært få med egen førerhund her på DOL. *he he* 0 Siter
Gjest køkultur Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 Tror du det er mange blinde som leser på DOL? Jeg har vært borti en person her som er blind. Det er noe som heter leselist som gjør at blinde kan ferdes på internett og på ulike forum. Nå vet ikke om dette forumet her er helt egnet til leselist. Tror det er for mye grafikk her. Men det er utrolig hva teknologien kan gjøre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.