Gå til innhold

Fjerne mandler

Gjest Au den vonde halsen......

Anbefalte innlegg

Gjest Au den vonde halsen......
Skrevet

Hvordan fjerne mandler på en minst mulig vond og mest mulig trygg måte?

Hvor bør man gjøre det?

Har henvisning til kirurgisk operasjon. Men det er vel fritt sykehusvalg? Og hva med laser? Effektivt?

Har bare noen uker til å bestemme meg, så veeeldig glad om noen kommer med erfaringer og råd.

Skrevet

Jeg fjernet mandlene kirurgisk i mars. Brukte fritt sykehusvalg og kom inn på Louvisenberg sykehus i løpet av 6 uker.

Det var vondt, faktisk det værste jeg har vært med på, men jeg angrer ikke, for selv om det var 8 dager i smerter, slipper jeg nå resten av livet med kronisk infeksjon.

Laser har visst en tendens til ikke å gi bra nok resultat, så legen min mente at det beste var å fjerne hele dri... når jeg først skulle opereres. Hadde en eldre kirurg som gjorde det på den gamle måten og fjerne mandelen, samt kapselen. Han hadde erfaring med at dette var det beste resultatet på lang sikt.

Skrevet

Og etter operasjonen - gjør som barna blir rådet, spis masse is :-) Den kalde isen lindrer smerten etter operasjonen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...