Gjest trekkfuglen Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 Jeg bor rett og slett i feil land. Jeg blir dårlig når høsten og kulda kommer, og ønsker meg sol og varme og mildt klima. Hvis jeg skulle gjøre alvor av å flytte til f.eks. Spania, hvor begynner man? Jobb først? Bolig først? Barnas skole? Det finnes kanskje ikke så veldig mange norske skoler utenom den på kanariøyene? 0 Siter
Sør Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 ''Hvis jeg skulle gjøre alvor av å flytte til f.eks. Spania, hvor begynner man? Jobb først? Bolig først? Barnas skole?'' Du begynner med å melde deg på et spanskkurs. Det er første steg for å flytte til et land. Hvis du har en partner, bør han/hun også lære spansk. Så leter du etter norske firma som trenger folk i Spania, og gjerne spanske firma som trenger norsk/skandinavisktalende folk. Bolig og skoler og slikt er ikke noe problem. Ungene kan begynne på spansk skole - det tar noen måneder før de forstår hva som foregår, men det ordner seg raskt. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 http://www.studie.no/skolelisting.php?kategori=Norske%20skoler%20i%20utlandet 0 Siter
Line Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 De søker stadig etter folk på Vista Mar, Villajoyosa, i Alicante. Det er omsorgsboliger, har jeg forstått, drevet av Trondheim kommune, og bemanningen er norsk. Vær obs på at lønna der nede er halvparten av hva man tjener i Norge, og at arbeidsløsheten sånn ellers i landet er veldig høy. Har en kamerat som har forsøkt i tre år å skifte jobb (jobber innen it), men han har ikke turt fordi det ikke er noe som gir en fast, sikker stilling. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.