Gå til innhold

Hva er det som skjer med verden og menneskene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bookworm

15

• Sør

6

• Nikki

4

• ShitDiddelyDo

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

I følge NRK i kveld er ikke dette noe nytt. 30 % av alle overgrep blir i følge Incest-senteret (eller hva de het) begått av mindreårige (altså gutter under 15 år).

Dette er bare trist.

Huff ja, jeg vet at dette ikke er noe nytt... Incest er jeg veldig klar over ofte skjer mellom mindreårige, men dette virker så umotivert og mellom ukjente...

I Storbritannia har de akkurat en sak med to 10-åringer som har voldtatt en 8-åring, og for en del år siden var det jo to barn (tror også de var rundt 10 år) som kidnappet og kastet en 2-åring ned på jernbaneskinenne.

Det sagt - jeg vil tro at mange 15-åringer mangler de sperrene som folk flest får når de er eldre. Uansett - barnevernet burde nok undersøke hjemme hos den familien.

Med vennlig hilsen

I Storbritannia har de akkurat en sak med to 10-åringer som har voldtatt en 8-åring, og for en del år siden var det jo to barn (tror også de var rundt 10 år) som kidnappet og kastet en 2-åring ned på jernbaneskinenne.

Det sagt - jeg vil tro at mange 15-åringer mangler de sperrene som folk flest får når de er eldre. Uansett - barnevernet burde nok undersøke hjemme hos den familien.

Med vennlig hilsen

Jeg vet om en del saker fra Storbritannia ja, også en gammel sak fra 60-tallet (ca) - en bok jeg har lest. Jeg er liksom klar over at det skjer, og det er vel summen og hyppigheten av sakene som gjør at jeg reagerer så...

I følge NRK i kveld er ikke dette noe nytt. 30 % av alle overgrep blir i følge Incest-senteret (eller hva de het) begått av mindreårige (altså gutter under 15 år).

Dette er bare trist.

SMI - Senter Mot Incest.

Jeg antar de mener "under 18" med mindreåringe. Jeg har før hørt at ca 50% av pedofile overgrep begås av folk under 21 år.

Med vennlig hilsen

Annonse

SMI - Senter Mot Incest.

Jeg antar de mener "under 18" med mindreåringe. Jeg har før hørt at ca 50% av pedofile overgrep begås av folk under 21 år.

Med vennlig hilsen

Ok, det kan være at jeg misforsto og at de mente under 18 år.

En forferdelig sak. I vinter var det jo omtrent tilsvarende sak her i Kristiansand, der en 9 år gammel gutt ble voldtatt av en 17 åring på vei til skolen.

Rettsaken var denne uken, og overgriperen fikk 5 års fengsel.

''Rettsaken var denne uken, og overgriperen fikk 5 års fengsel.''

Ja, jeg fikk med meg saken og dommen som falt denne uken. 5 år? Er ikke det alt for lite?

Ja, jeg fikk med meg saken og dommen som falt denne uken. 5 år? Er ikke det alt for lite?

Jeg kjenner ikke så veldig godt til dommer i sedelighetssaker, men jeg vet jo at slike dommer som regel får lavere dommer enn narkotikaforbrytelser.

Til å være en overgrepssak tror jeg at dommen er ganske streng.

Om det burde vært strengere kan selvsagt diskuteres.

Det virker som om hjelpeapparatet har vært bra her i kommunen ift den 9-åringen i vinter (kjenner bare saken fra avisen) - tror han har fått god hjelp.

Gjest Snefrida

Jeg vil tro det er strafferabatt pga alderen?

Men enig i at 5 år høres lite ut. Slike overgrep kan skade offeret for livet, synes straffen burde stå litt mer i forhold...

Annonse

Det er mer enn dobbelt gjennomsnittsstraffen for voldtekt, som er ca 2 år.

Strafferammen for voldtekt går helt opp til 21 år (samme som for mord), men dommerne nekte å bruke det.

Med vennlig hilsen

Jeg vil tro det er strafferabatt pga alderen?

Men enig i at 5 år høres lite ut. Slike overgrep kan skade offeret for livet, synes straffen burde stå litt mer i forhold...

Han var 1 mnd fra å være 18 år - så jeg mener at det stod i avisen at de ikke gav strafferabatt. Men er litt usikker, for aktor hadde lagt ned påstand om 5,5 år, og så ble det 5 år.

Nei det står at han er under den kriminelle lavalder - dvs under 15 år

Ja, denne gutten er under 15 år, men på NRK sa de at 30 % av alle overgrep ble begått av mindreårige. Med ordet "mindreårige" mente de muligens umyndige (altså under 18 år, ikke under 15 år).

Det er mer enn dobbelt gjennomsnittsstraffen for voldtekt, som er ca 2 år.

Strafferammen for voldtekt går helt opp til 21 år (samme som for mord), men dommerne nekte å bruke det.

Med vennlig hilsen

''Det er mer enn dobbelt gjennomsnittsstraffen for voldtekt, som er ca 2 år.''

Jeg er klar over det, og synes det er på høyt tid at praksis endres på dete punktet.

''Det er mer enn dobbelt gjennomsnittsstraffen for voldtekt, som er ca 2 år.''

Jeg er klar over det, og synes det er på høyt tid at praksis endres på dete punktet.

Regjeringen har forsøkt flere ganger. Jeg tror det er en lov/regel-endring på gang igjen, for å øke minimumsstraffen.

Med vennlig hilsen

Regjeringen har forsøkt flere ganger. Jeg tror det er en lov/regel-endring på gang igjen, for å øke minimumsstraffen.

Med vennlig hilsen

'' Jeg tror det er en lov/regel-endring på gang igjen, for å øke minimumsstraffen.''

Det er bra:-)

Gjest profiler

Hvordan vet du at han er femten? Det sto bare at han var under den kriminelle lavalder.

Vi vet jo ingenting om han kanskje han har en diagnose som kan forklare handlingen som mange andre?

Ellers får jeg også tanker om at gutten, siden han var så ung kan ha blitt misbrukt selv og så gått løs på andre av den grunn Jeg ha veldig vanskelig for å forstå at en gutt under femten år kan voldta en åtteåring. Men alt er visst mulig. Stakkers åtteåringen, og stakkars familien til gjerningsmannen hvis de e uskyldige oppe i dette her, det må være en grusom situasjon så være i..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...