Bookworm Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 ...var det en dame som uttalte på TV akkurat nå;-) Hihi, "håper å komme å så langt som mulig"? Det var vel ikke akkurat å sette seg for høye mål? 0 Siter
Platina Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 Hehe... Det var vel knapt noe mål i det hele tatt. 0 Siter
Bookworm Skrevet 2. september 2010 Forfatter Skrevet 2. september 2010 Hm..? Hm, som i du skjønte ikke poenget med innlegget mitt, eller hm, du reagerte på uttalelsen? 0 Siter
Bookworm Skrevet 2. september 2010 Forfatter Skrevet 2. september 2010 Hehe... Det var vel knapt noe mål i det hele tatt. Hehe, nettopp - en kommer vel alltid så langt som mulig? ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 Hehe, nettopp - en kommer vel alltid så langt som mulig? ;-) Ja, gjør man egentlig det? ;-) La oss si at det er snakk om å løpe så langt du orker, og så stopper du mens du fortsatt har krefter igjen fordi du så noe annet som fristet. Det hadde vært mulig å løpe litt til;-) 0 Siter
Gjest Snefrida Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 Hm, som i du skjønte ikke poenget med innlegget mitt, eller hm, du reagerte på uttalelsen? Skjønner verken sammenhengen eller poenget :-) henger meg i grunn på morsans eksempel. 0 Siter
frosken Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 Jeg synes ikke det er noe galt i et utsagn om at man håper å komme så langt som det er mulig (hvis det var det hun sa?). I virkelighetenes verden oppnår man jo ganske ofte ikke det målet. 0 Siter
Bookworm Skrevet 2. september 2010 Forfatter Skrevet 2. september 2010 Skjønner verken sammenhengen eller poenget :-) henger meg i grunn på morsans eksempel. ? Ok, da tror jeg kanskje ikke det er noen vits i å forklare deg meningen med innlegget, hvis du ikke skjønner hva jeg mener MEN henger deg på morsans forklaring som tydelig viser at hun har forstått det.-) 0 Siter
Bookworm Skrevet 2. september 2010 Forfatter Skrevet 2. september 2010 Jeg synes ikke det er noe galt i et utsagn om at man håper å komme så langt som det er mulig (hvis det var det hun sa?). I virkelighetenes verden oppnår man jo ganske ofte ikke det målet. ok. 0 Siter
frosken Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 ok. Jeg kunne nemlig godt ha tenkt å ha kommet litt nærmere den fullt oppnåelige målsettingen jeg hadde satt meg for dagen i dag...*s* 0 Siter
Gjest Snefrida Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 ? Ok, da tror jeg kanskje ikke det er noen vits i å forklare deg meningen med innlegget, hvis du ikke skjønner hva jeg mener MEN henger deg på morsans forklaring som tydelig viser at hun har forstått det.-) Ikke noe poeng å forklare meg, er jeg så håpløs mener du? Jeg synes for det første det var merkelig å dra fram et sitat uten sammenheng, for det andre synes jeg ikke det var så altfor teit å si. 0 Siter
Bookworm Skrevet 2. september 2010 Forfatter Skrevet 2. september 2010 Ikke noe poeng å forklare meg, er jeg så håpløs mener du? Jeg synes for det første det var merkelig å dra fram et sitat uten sammenheng, for det andre synes jeg ikke det var så altfor teit å si. Jeg forstår at du ikke skjønner hva jeg mener med _dette_ innlegget, det er ikke det samme som at jeg mener at du er håpløs... 0 Siter
Gjest Snefrida Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 Jeg forstår at du ikke skjønner hva jeg mener med _dette_ innlegget, det er ikke det samme som at jeg mener at du er håpløs... Jeg forstår da jeg, jeg er bare ikke enig.. faktisk. 0 Siter
Bookworm Skrevet 2. september 2010 Forfatter Skrevet 2. september 2010 Jeg forstår da jeg, jeg er bare ikke enig.. faktisk. Det er en ærlig sak det, det kom bare ikke fram at du ikke var enig i ditt mer spørrende svar du sendte tidligere:-) See? Dessuten peker morsan på det samme jeg skal fram til, og du er enig med henne, så da skjønner jeg ikke helt at du samtidig sier at du ikke er enig med meg:-) 0 Siter
Gjest Snefrida Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 Det er en ærlig sak det, det kom bare ikke fram at du ikke var enig i ditt mer spørrende svar du sendte tidligere:-) See? Dessuten peker morsan på det samme jeg skal fram til, og du er enig med henne, så da skjønner jeg ikke helt at du samtidig sier at du ikke er enig med meg:-) Morsans eksempel sier, i mine øyne, det motsatte. 0 Siter
Bookworm Skrevet 2. september 2010 Forfatter Skrevet 2. september 2010 Morsans eksempel sier, i mine øyne, det motsatte. Ok, jeg ser at morsans innlegg kan tolkes i begge retninger, slik sett har vi begge "rett". Spørsmålet blir vel heller kanskje "så langt som mulig" for hvem?". Jeg bare syntes det hørtes ut som et temmelig vagt mål... 0 Siter
Angustia Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 Ok, jeg ser at morsans innlegg kan tolkes i begge retninger, slik sett har vi begge "rett". Spørsmålet blir vel heller kanskje "så langt som mulig" for hvem?". Jeg bare syntes det hørtes ut som et temmelig vagt mål... Nå kjenner jeg ikke saken eller personen du refererer til, men enig i at dette er et høyst abstakt mål om ikke annet er konkretisert! Høres ut som en politiker på gyngende grunn :-) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 Hehe, jeg forstår hva du mener, men dette "jeg vil komme så langt som mulig" har blitt et så vanlig uttrykk at vi ikke lenger legger merke til det, men det er jo rett og slett en stupid selvfølgelighet. Har du noen gang hørt noen som vil nå et mål som ikke håper å på å komme så langt som mulig? 0 Siter
Holmes Skrevet 2. september 2010 Skrevet 2. september 2010 Hehe, jeg forstår hva du mener, men dette "jeg vil komme så langt som mulig" har blitt et så vanlig uttrykk at vi ikke lenger legger merke til det, men det er jo rett og slett en stupid selvfølgelighet. Har du noen gang hørt noen som vil nå et mål som ikke håper å på å komme så langt som mulig? Sant. Akkurat som en del folk sier at de har et stort fokus på en sak. For alle som kan litt om fotografi, vil vite at det er dumt. Jo større fokus på en sak, jo mer utydelig blir den. I det hele tatt blir det uttrykket slitt ut og feil brukt for tiden. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.