Gå til innhold

Oppsigelse i sykeperiode, oppsigelsetid?

Anbefalte innlegg

Gjest Lei vanskelig arb.giver

Hvordan er reglene på dette?

Jeg ble sykmeldt i juni 2009 og fikk min oppsigelse i slutten av juli 2009. Da jeg var i samtale med sjefen spurte jeg hvordan det var med oppsigelsetiden. Jeg fikk da vite at jeg hadde en mnd oppsigelsetid og at jeg kunne ta den når jeg ble friskmeldt. Da jeg imidlertid ble friskmeldt og ringte arb.giver for å ta oppsigelsetiden fikk jeg beskjed om at den hadde jeg allerede hatt da jeg fikk sykepenger og at de ikke kunne gi meg oppsigelsetiden.

De har også en del av feriepengene mine som jeg skulle hatt av NAV, men pga en delvis refusjonsavtale gikk noe av beløpet fra NAV til arb.giver. NAV har ringt regnskapsfører for å forklare hva som har hendt og at det beløpet skal til meg, samt jeg har ringt å spurt om der var noe mer de trengte av dokumentasjon eller forklaring for å betale meg pengene. Jeg fikk ett surt svar at h*n måtte undersøke papirene og det var ikke noe jeg kunne gjøre.

Jeg ringte første gang i juni 2010 for å etterlyse feriepengene, da fikk jeg beskjed om å ringe etter ferien. Så både NAV og jeg ringte igjen i Juli. Pengene er fremdeles ikke kommet til rette.

Hva kan man gjøre for å få det man har krav på?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/352613-oppsigelse-i-sykeperiode-oppsigelsetid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...