Gå til innhold

Er du colaholiker?

Anbefalte innlegg

Alt med måte mener jeg :o) Tror nesten det er verre med barn som aldri får sukker. Men selvfølgelig gir man ikke barn cola hver dag :o)

Jeg er jo en av de "gærne mødrene" som fulgte min egen mening for noen år siden. Og jeg tenkte som så at når jeg ikke er bedre selv, så kan jeg ikke forlange mer av dem heller....Sikkert dumt, men de fikk cola oftere enn hver lørdag. Men ingen av dem har hatt hull i tennene, enda de i dag er godt voksne:-)

Fortsetter under...

• Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

14

• ShitDiddelyDo

11

• Dorthe

9

• morsan

6

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Dessuten var det mye annet på tapeten i sommer med hyttebygging (langt fra strøm og internettdekning!), div. andre ting og et annet forum jeg har fattet interesse for. :o)

Samme her:-) Jeg er ofte opptatt på et forum som gjelder en interesse jeg er veldig opptatt av:-)

Jeg er jo en av de "gærne mødrene" som fulgte min egen mening for noen år siden. Og jeg tenkte som så at når jeg ikke er bedre selv, så kan jeg ikke forlange mer av dem heller....Sikkert dumt, men de fikk cola oftere enn hver lørdag. Men ingen av dem har hatt hull i tennene, enda de i dag er godt voksne:-)

Barn dør ikke av cola og brus, men jeg ser ikke helt behovet for å venne dem til å drikke det.

Selv vokste jeg opp med mengder med saft, og det var tørsterikken i huset. Å drikke vann var noe jeg sjelden gjorde.

Vi har bevisst valgt å lære barna at vann er tørstedrikken, og det fungerer utmerket. For dem er det slik det skal være.

Barna elsker cola og annen brus, men forbinder det med fest, høytid og evt. restaurant, og det er ikke noe de får hver lørdag heller. Kjekt å kunne tilby dem et glass brus, så er det fest med en gang :-).

Mener absolutt ikke å forherlige vårt eget kosthold, for det er langt fra perfekt og med altfor mye ferdigmat og hurtige løsninger. Men det er stort sett grunnet tidsklemma i hverdagen - å gi dem brus til stadighet løser derimot ingen slike vanskeligheter.

Gjest trådstarter

Ja, jeg er colaholiker:-) Jeg bor nær svenskegrensen, og der selger de brett med colabokser til en billig penge. Iskald cola i boks - jeg klarer ikke motstå det:-)

Cola på boks er skumli humli godt :-) Angrer på jeg ikke hamstret mer da jeg var i Sverige sist... :( Bor ikke så nært som deg.

Barn dør ikke av cola og brus, men jeg ser ikke helt behovet for å venne dem til å drikke det.

Selv vokste jeg opp med mengder med saft, og det var tørsterikken i huset. Å drikke vann var noe jeg sjelden gjorde.

Vi har bevisst valgt å lære barna at vann er tørstedrikken, og det fungerer utmerket. For dem er det slik det skal være.

Barna elsker cola og annen brus, men forbinder det med fest, høytid og evt. restaurant, og det er ikke noe de får hver lørdag heller. Kjekt å kunne tilby dem et glass brus, så er det fest med en gang :-).

Mener absolutt ikke å forherlige vårt eget kosthold, for det er langt fra perfekt og med altfor mye ferdigmat og hurtige løsninger. Men det er stort sett grunnet tidsklemma i hverdagen - å gi dem brus til stadighet løser derimot ingen slike vanskeligheter.

Jeg har bevisst lært barna mine og kose seg her i livet. Det er nok av reelle farer:-)

Som denne f.eks:

http://www.side2.no/helse/article2974862.ece

Men på det området var jeg veldig tilbakeholden:-)

Annonse

Jeg har bevisst lært barna mine og kose seg her i livet. Det er nok av reelle farer:-)

Som denne f.eks:

Deilige damer på høyre og venstre side iallefall! :)

Cola på boks er skumli humli godt :-) Angrer på jeg ikke hamstret mer da jeg var i Sverige sist... :( Bor ikke så nært som deg.

Ja, det er farlig godt:-) Jeg synes det er herlig og tillate seg og leve med de svakhetene man har. Den lykkefølelsen jeg har når jeg tar "jomfruslurken" fra boksen, er ikke så verst :-)

Som denne f.eks:

Hehe, jeg er uansett enig med deg i at det finnes utrolig mange verre ting en kan gjøre mot barn enn å gi dem noen glass cola i ny og ne! :-)

Ja, det er farlig godt:-) Jeg synes det er herlig og tillate seg og leve med de svakhetene man har. Den lykkefølelsen jeg har når jeg tar "jomfruslurken" fra boksen, er ikke så verst :-)

Selv er jeg svakere for øl og vin enn for cola, og får lignende følelse ved et glass av dét, kanskje. Cola er nok, om ikke sunnere, så i hvertfall mindre skadelig om en skulle drikke det hver dag (nå sier jo noen at et glass vin hver dag bare er sunt, men...).

hidi, the scorpion

Selv er jeg svakere for øl og vin enn for cola, og får lignende følelse ved et glass av dét, kanskje. Cola er nok, om ikke sunnere, så i hvertfall mindre skadelig om en skulle drikke det hver dag (nå sier jo noen at et glass vin hver dag bare er sunt, men...).

Ett glass vin pr. dag er hundre ganger sunnere enn ett glass Cola hver dag!

Men kun _ett_ glass vin;)))

*ikke litersglass*

Ett glass vin pr. dag er hundre ganger sunnere enn ett glass Cola hver dag!

Men kun _ett_ glass vin;)))

*ikke litersglass*

''Ett glass vin pr. dag er hundre ganger sunnere enn ett glass Cola hver dag!''

Ja, det tror jeg også. Men egentlig er det sjelden jeg tar ett glass - jeg stopper dog ofte ved to.

Annonse

hidi, the scorpion

''Ett glass vin pr. dag er hundre ganger sunnere enn ett glass Cola hver dag!''

Ja, det tror jeg også. Men egentlig er det sjelden jeg tar ett glass - jeg stopper dog ofte ved to.

''Ja, det tror jeg også. Men egentlig er det sjelden jeg tar ett glass - jeg stopper dog ofte ved to.''

Kommer neppe til å ta livet av deg;)

Å nyte livet, er mer helsebringende, enn redsel for sykdom og død, tror jeg;)

Jeg tror det aller sunneste er og nyte livet, og de gledene vi eventuelt måtte finne. Jeg tror det er usedvanlig skadelig og kjøre "sunnhetsprinsippet" hver dag - 365 dager i året. Lykke er også viktig- uansett hvilken form den gir seg uttrykk i :-)

''Ja, det tror jeg også. Men egentlig er det sjelden jeg tar ett glass - jeg stopper dog ofte ved to.''

Kommer neppe til å ta livet av deg;)

Å nyte livet, er mer helsebringende, enn redsel for sykdom og død, tror jeg;)

''Å nyte livet, er mer helsebringende, enn redsel for sykdom og død, tror jeg;)''

Kunne ikke vært mer enig med deg:-)

Jeg drikker ikke cola, det synes jeg smaker helt forferdelig. Men pepsi max derimot drikker jeg en del av. Har nå blitt flink til å ikke drikke det til frokost eller generelt på dagen, så nå er det kun om kveldene jeg får i meg et par tre glass.

Gjest trådstarter

Jeg drikker ikke cola, det synes jeg smaker helt forferdelig. Men pepsi max derimot drikker jeg en del av. Har nå blitt flink til å ikke drikke det til frokost eller generelt på dagen, så nå er det kun om kveldene jeg får i meg et par tre glass.

Nå kaller jeg all cola for cola da, er jo koffeinet en blir avhengig av. Men selvsagt ikke bra med alt sukkeret. Men søtstoff skal en være forsiktig med og, mattilsynet anbefaler maks 1 liter lightbrus om dagen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...