Gå til innhold

Er du colaholiker?

Anbefalte innlegg

Gjest trådstarter

Ja, det er farlig godt:-) Jeg synes det er herlig og tillate seg og leve med de svakhetene man har. Den lykkefølelsen jeg har når jeg tar "jomfruslurken" fra boksen, er ikke så verst :-)

Ja, ingenting slår jomfruslurken!

Men vet du, av og til skuffer colaen meg. Som oftest smaker den bra fra boks,

men fra plastflaske, og av og til glassflaske som jeg vet enkelte sverger på og sier er best, så hender det seg at den mangler litt av piffen... den rette syrebalansen liksom... da blir jeg skuffet. Da kan jeg godt la være å drikke cola. Men når jeg treffer den riktige syrebalansen og iskalde leskende opplevelsen med perfekt nivå av kullsyre, da er cola uslåelig. Mmmmmmmmmmmmmmmmmm.

Fortsetter under...

• Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

14

• ShitDiddelyDo

11

• Dorthe

9

• morsan

6

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest trådstarter

Selv er jeg svakere for øl og vin enn for cola, og får lignende følelse ved et glass av dét, kanskje. Cola er nok, om ikke sunnere, så i hvertfall mindre skadelig om en skulle drikke det hver dag (nå sier jo noen at et glass vin hver dag bare er sunt, men...).

Jeg må innrømme at jeg får en liten rus av cola :D

Om jeg bare tar et halvt lite glass iskald cola på morgenen, en fin start på dagen, jeg bare aaaaaaaaah, nesten samme følelsen en røyker får av morgenrøyken sin....

Er det Norge-Island som spiller? Og så går det ikke på tv, det er surt.

Jepp. Og Norge vant. Utrolig nok.

Det er første gang jeg har sett fotball på den lokale puben (pleier å dra til byen), og det var jaggu stappfullt der. Men jeg kjente ikke en sjel, så det ble med kampen og tre øl. Tidlig kveld i kveld!

Gjest trådstarter

6 liter cola hver dag er hinsides all fornuft! Jeg kan helle i meg 1 1/2 liter på en dag hvis jeg har vært ordentlig på galeien dagen før, men det er dessverre altfor sjelden det skjer nå for tida. Ellers drikker jeg nesten aldri brus.

Men jeg lurer litt på hvordan tennene til Davy er :D

Da jeg var på mitt verste vedr colaforbruk hadde jeg syreskader på tennene og dårlig emalje, tannlegen min sa jeg måtte bruke ukesskyllingen med fluor, den er 4 ganger sterkere enn vanlig - og bruke den hver dag, først to ganger om dagen den første tiden for å skikkelig reparere emaljen. Han sa selv at han var glad i cola og hadde han ikke brukt den hadde han hatt skader på tennene.

Jepp. Og Norge vant. Utrolig nok.

Det er første gang jeg har sett fotball på den lokale puben (pleier å dra til byen), og det var jaggu stappfullt der. Men jeg kjente ikke en sjel, så det ble med kampen og tre øl. Tidlig kveld i kveld!

Det var bra at Norge at vant :o)

Annonse

Ja, ingenting slår jomfruslurken!

Men vet du, av og til skuffer colaen meg. Som oftest smaker den bra fra boks,

men fra plastflaske, og av og til glassflaske som jeg vet enkelte sverger på og sier er best, så hender det seg at den mangler litt av piffen... den rette syrebalansen liksom... da blir jeg skuffet. Da kan jeg godt la være å drikke cola. Men når jeg treffer den riktige syrebalansen og iskalde leskende opplevelsen med perfekt nivå av kullsyre, da er cola uslåelig. Mmmmmmmmmmmmmmmmmm.

LOL:-) Her er det lidenskap,skjønner jeg :-) Jeg skjønner deg godt, bortsett fra at jeg sluker det meste rått - bare det er mørkebrunt, iskaldt og på boks:-) I kombinasjon med hvitløk smaker det rett og slett himmelsk!

Gjest trådstarter

LOL:-) Her er det lidenskap,skjønner jeg :-) Jeg skjønner deg godt, bortsett fra at jeg sluker det meste rått - bare det er mørkebrunt, iskaldt og på boks:-) I kombinasjon med hvitløk smaker det rett og slett himmelsk!

Lidenskap ja - om den smaker korrekt :-)

Er som med vin det der, dårlig vin er ikke godt, selv for en vinelsker.

og død cola er pyton.

Lunken cola, cola uten kullsyre... fysj!

Lidenskap ja - om den smaker korrekt :-)

Er som med vin det der, dårlig vin er ikke godt, selv for en vinelsker.

og død cola er pyton.

Lunken cola, cola uten kullsyre... fysj!

''og død cola er pyton. Lunken cola, cola uten kullsyre... fysj!''

He...he..ja, det er ikke godt.-) Jeg husker i fjor vinter- med sprengkulde - og kjempelager med cola som frøs i underetg. ..Da våren kom og jeg skulle rydde og tørke/vaske opp, så var det som og tråkke i sirup. Da var ikke cola akkurat det samme:-) Men nå er det glemt, og jeg nyter og nyter :-) Og jeg blåser i om det er usunt:-)

hidi, the scorpion

Jeg kjenner meg faktisk litt igjen. Jeg prøver å kutte ut brusen, men det går liksom ikke. Jeg vet at jeg egentlig burde drikke vann, men jeg må ha brus hver dag.

Vet hvordan det er! Drakk vanlig Cola i mange år... Men sluttet brått i januar, og gikk over til vann, og jeg savner ikke den søte drikken en plass;)

Har kanskje drukket et halvt glass i måneden...;)

Gikk ned noen kilo også:))

Gjest trådstarter

Jeg kjenner meg faktisk litt igjen. Jeg prøver å kutte ut brusen, men det går liksom ikke. Jeg vet at jeg egentlig burde drikke vann, men jeg må ha brus hver dag.

Men se her

http://www.kk.no/849864/smoothies-er-mer-fetende-enn-brus

Smoothies er mer fetende enn brus :D

Anyway, cola er jo bare tomme kalorier. I en smoothie får du jo vitaminer og fiber på kjøpet.

Cluet er vel å bruke den som mellommåltid, ikke som tørsteslukker.

Annonse

Gjest trådstarter

Vet hvordan det er! Drakk vanlig Cola i mange år... Men sluttet brått i januar, og gikk over til vann, og jeg savner ikke den søte drikken en plass;)

Har kanskje drukket et halvt glass i måneden...;)

Gikk ned noen kilo også:))

Jeg gikk ned 16 kg på et år etter at jeg sluttet med cola :D

Men så havnet jeg i fella igjen da :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...