Gå til innhold

September, en skjult skatt? 3

Anbefalte innlegg

For noen år siden skrev jeg dette innlegget http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=3273379 September en skjult skatt?, og deretter, året etter September en skjult skatt 2 http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=3678677 .

Og nå kommer altså den etter lengtede oppfølgeren.

Hva skjer i september hos dere i år da? Jeg kjenner kulda kommer sigende, og vurderer å rydde bort sommerklær og sko fra skapet.

Ellers må det ryddes litt, mat må lages, klær må vaskes, lekser må gjøres, penger må finnes, og kredittkort klippes opp.

Jeg hadde visst en periode lyst til å flytte ut i skogen, brenne bål og plukke sopp. -Kunne fremdeles tenkt meg i alle fall en hytte i skogen. Brent bål har jeg ikke fått gjort ennå, men har lyst. Det jeg har gjort i år er å plukke sopp, og det er jeg fornøyd med. Ellers har jeg planlagt turer i skogen i september, hvis været er bra.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/352623-september-en-skjult-skatt-3/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cathlin

14

• morsan

6

• Axcia

2

• EnolaGay

2

Mest aktive i denne tråden

September er min måned. Midtveis i årets september fyller jeg 39 år. "midt i plommetida" som jeg kalte det da jeg hadde bare ett siffer å holde styr på.

Ser du skrev det første gangen du svarte også i 2006 eller noe. Plommer og bursdag:-)

Annonse

September er nok den måneden jeg er minst glad i. Da er det ikke lenger tvil om at sommeren er over, og det er kjempelenge til den neste. Nå venter bare kulde, snø, måking og tre lag med varme klær. Og julestria! Grøss og gru.

For meg er november den kjipeste måneden! September og oktober kan være flotte høstmåneder. I desember kan vinteren være fin, og selv om været er trist, stunder det mot jul.

November derimot er bare regnfull og mørk og begivenhetsløs!

Annonse

Fire bursdager å tenke på. En oppgave skal gjøres ferdig. Et bad må gjøres ferdig. (Huset fullt av møkkete håndtverkere, dooooon`t get me started...!) Veden skal i hus, ørti favner skal stables. Snøfresen etterlyses, den dro på reparasjon i mai! To foreldremøter, en tannlegetime, en sykehustime som må flyttes, en hybelleilighet skal klargjøres for ny person, alt hagestæsj må pakkes vekk.

Fyre bål var en god idè..."vurderer å stable hagemøbler, håndtverkere, ved og en snøfreser..."

Fire bursdager å tenke på. En oppgave skal gjøres ferdig. Et bad må gjøres ferdig. (Huset fullt av møkkete håndtverkere, dooooon`t get me started...!) Veden skal i hus, ørti favner skal stables. Snøfresen etterlyses, den dro på reparasjon i mai! To foreldremøter, en tannlegetime, en sykehustime som må flyttes, en hybelleilighet skal klargjøres for ny person, alt hagestæsj må pakkes vekk.

Fyre bål var en god idè..."vurderer å stable hagemøbler, håndtverkere, ved og en snøfreser..."

Jeg har tatt de fire bursdagene i august...;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...