Gå til innhold

Badetøybilder *ler*

Anbefalte innlegg

Si ikke det -plutselig en dag har påvirkningen pågått så lenge at man bruker det selv;-)

Ta ordet 'suger*, f eks , i betydningen at noe er fælt. For noen år siden reagerte jeg på ordbruken - nå har jeg slutta med det, men har ennå ikke begynt å bruke det selv :-) Skulle ikek forundre meg om ordet dukket opp en dag, uten at det bevisst var brukt som ironi.

Jeg tar meg faktisk også en svært sjelden gang i å si "jeg vet" istedenfor "jeg vet det"....

Jada, jeg har en del kollegere som er 10 år yngre enn meg, og jeg godt at de har påvirket språkbruken min, og jeg må innrømme at jeg liker det! :-). Men selv disse er jo etterhvert godt voksne, faktisk kunne dagens fjortiser vært _deres_ barn :-).

Underlig hvordan språket er i stadig utvikling. Husker min bestemor moret seg kostelig over ord jeg brukte da jeg var liten, og som for meg var helt hverdagslige. Tenker da på slike ord som f.eks. "inmari god" eller "kjempedårlig", som for henne var noen nymotens, merkelige og artige påfunn av ord. Husker hun gjentok dem med et lite flir. Omtrent som vi gjør nå *he he*.

Fortsetter under...

Jada, jeg har en del kollegere som er 10 år yngre enn meg, og jeg godt at de har påvirket språkbruken min, og jeg må innrømme at jeg liker det! :-). Men selv disse er jo etterhvert godt voksne, faktisk kunne dagens fjortiser vært _deres_ barn :-).

Underlig hvordan språket er i stadig utvikling. Husker min bestemor moret seg kostelig over ord jeg brukte da jeg var liten, og som for meg var helt hverdagslige. Tenker da på slike ord som f.eks. "inmari god" eller "kjempedårlig", som for henne var noen nymotens, merkelige og artige påfunn av ord. Husker hun gjentok dem med et lite flir. Omtrent som vi gjør nå *he he*.

''Omtrent som vi gjør nå *he he*.''

nemlig! :-) Det er vel et tegn på at man begynner å dra pååra at man kommenterer ungdomsspråket! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...