Gå til innhold

Tørre øyne og øyedråper

Anbefalte innlegg

Gjest ut på tur aldri sur:)

Har slitt en stund med tørre øyne og var i dag på apoteket og kjøpte øyedråper de anbefalte meg. Leste gjennom vedlegget men det står ikke noe om hvor ofte de skal tas. Fant ikke noe på nett heller. Skal bestille legetime etterhvert så da får jeg sikkert god info. Men inntil det trenger jeg dråpene.

Noen med peiling?

Fortsetter under...

Etter behov ja. På hunden vår har vi fått beskjed om 2-3 ganger daglig, men om det blir det samme for mennesker aner jeg ikke. Kommer kanskje litt an på hva man gjør, og hvor man er.

Har gitt øyedråper til hundene mine jeg og og da har alltid veterinæren skrevet på hvor ofte de skal brukes.

Men får prøve meg litt frem.

Har gitt øyedråper til hundene mine jeg og og da har alltid veterinæren skrevet på hvor ofte de skal brukes.

Men får prøve meg litt frem.

Det er jo vanskeligere for oss å vite når hundene har øyne som føles tørrere så da skrives det kanskje litt oftere. Jeg vet ikke. Men hvis det er viscotears eller lignende produkt er det jo ikke skadelig med for mye i en periode :o)

Annonse

har tørre øyne selv og fått foreskrevet kunstig tårevæske(engangspipetter) og øyesalve av øyelege.

Salva skal brukes på nattestid...

en type dråper står det skal jeg bruke to ganger daglig(og jeg drypper når jeg våkner om morgenen og i vanlig leggetid på kvelden) Det hender også at jeg drypper med den typen i løpet av natta hvis jeg våkner pga ubehag i øynene.

På den andre typen tårevæske står det 3-4 ganger daglig, og øyelegen sa jeg skulle dryppe ved behov... dvs enkelte dager drypper jeg 3-4 ganger, andre dager kanskje bare to, og noen dager i enkelte perioder har det blitt opptil 8 ganger daglig... Det varierer altså etter hvor produktive mine egne tårekjertler er, noe som hos meg altså varierer.

har tørre øyne selv og fått foreskrevet kunstig tårevæske(engangspipetter) og øyesalve av øyelege.

Salva skal brukes på nattestid...

en type dråper står det skal jeg bruke to ganger daglig(og jeg drypper når jeg våkner om morgenen og i vanlig leggetid på kvelden) Det hender også at jeg drypper med den typen i løpet av natta hvis jeg våkner pga ubehag i øynene.

På den andre typen tårevæske står det 3-4 ganger daglig, og øyelegen sa jeg skulle dryppe ved behov... dvs enkelte dager drypper jeg 3-4 ganger, andre dager kanskje bare to, og noen dager i enkelte perioder har det blitt opptil 8 ganger daglig... Det varierer altså etter hvor produktive mine egne tårekjertler er, noe som hos meg altså varierer.

Takk for svar. Da prøver jeg meg litt frem. Det hadde vel stått noe hvis de kunne være skadelige.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...