Gå til innhold

Til dere damer: Hvor mye sminke bruker dere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fordi jeg ikke klarer å finne en leppestift som er matt nok, Jeg synes det er kult å ha farge på leppene uten at det skinner. Med litt rouge på leppene ser de naturlig mer rosa ut :-)

Blir det ikke veldig tørt på leppene? Selv er jeg avhengig av lipgloss, ikke pga fargen men pga at jeg føler meg tørr på leppene uten :-/

Annonse

Blir det ikke veldig tørt på leppene? Selv er jeg avhengig av lipgloss, ikke pga fargen men pga at jeg føler meg tørr på leppene uten :-/

Neida jeg bruker scrub og fuktighetskrem på leppene på nettene så de blir ikke tørre :)

Neida jeg bruker scrub og fuktighetskrem på leppene på nettene så de blir ikke tørre :)

Det gjør jeg også og man kan ikke se at leppene er tørre..de bare føles sånn... regner med jeg har brukt lipgloss så lenge at jeg er avhengig av følelsen :-/

Til hverdags blir det solpudder, evt. annet pudder (ikke for dekkende), rouge, forsiktig eyeliner/kajal, av og til øyeskygge, og mascara. Samt stadige tilførsel av lipgloss/leppestift. Høres voldsomt ut, men bruker ikke mange minuttene på dette hver dag.

Til festligheter blir det gjerne foundation, pudder, div. øyeskygge, eyeliner... bruker mye mer tid da, uten at jeg bestandig synes resultatet står i forhold..... ;/

Jeg sminker meg ikke for å jåle meg, men føler jeg har så kjedelig trøtt ansikt og har litt dårlig hud, så må liksom dekke litt...

Starter dagen med ansiktsvask, så fuktighetskrem og øyekrem.

Så litt foundation, concealer under øyne og neserot for å skjule skygger og evnt concealer hvis jeg har kviser eller rødheter.

Har lyse bryn og føler jeg får et mer våkent blikk når jeg fremhever de litt,

pleier som regel farge de, men om fargen er i ferd med å forsvinne tar jeg bittelitt øyebrynsfarge på brynene i en naturlig brungrå nyanse.

Jeg har bittelitt sort kajal langs vipperoten da jeg har litt kjedelig øyefasong for å få mer fasong og catlook, men toner ut så det ser naturlig ut, så litt øyeskygge - har lyse øyelokk... men naturlig farge, så svart eller brunsvart mascara, men av en type som skiller vippene bra så det ser naturlig ut...

så bittelitt leppestift, men den har en tendens til å forsvinne i løpet av dagen.

Så det høres mye ut, men jeg er opptatt av å få det til å se naturlig og usminket ut.

Jeg ser bare litt friskere ut og skjuler evnt. skavanker.

Annonse

Gjest sminkedokka

Enig. Det trenger ikke se ut som man skal på fest selv om man har på seg sminke :o)

Det er jeg også enig i. Det er mengden som teller, en kan godt bruke alle disse tinga og likevel se naturlig ut. Det legger jeg vekt på :)

Jeg sminker meg ikke for å jåle meg, men føler jeg har så kjedelig trøtt ansikt og har litt dårlig hud, så må liksom dekke litt...

Starter dagen med ansiktsvask, så fuktighetskrem og øyekrem.

Så litt foundation, concealer under øyne og neserot for å skjule skygger og evnt concealer hvis jeg har kviser eller rødheter.

Har lyse bryn og føler jeg får et mer våkent blikk når jeg fremhever de litt,

pleier som regel farge de, men om fargen er i ferd med å forsvinne tar jeg bittelitt øyebrynsfarge på brynene i en naturlig brungrå nyanse.

Jeg har bittelitt sort kajal langs vipperoten da jeg har litt kjedelig øyefasong for å få mer fasong og catlook, men toner ut så det ser naturlig ut, så litt øyeskygge - har lyse øyelokk... men naturlig farge, så svart eller brunsvart mascara, men av en type som skiller vippene bra så det ser naturlig ut...

så bittelitt leppestift, men den har en tendens til å forsvinne i løpet av dagen.

Så det høres mye ut, men jeg er opptatt av å få det til å se naturlig og usminket ut.

Jeg ser bare litt friskere ut og skjuler evnt. skavanker.

''så litt øyeskygge - har lyse øyelokk.''

Hehe, hvem har ikke naturlig lyse øyelokk? Ikke noen som ikke ser noenlunde våken ut i hvertfall :-)

Gjest AtHomeMom

Ekstremt sjelden jeg sminker meg. Kun ved spesielle anledninger, fester, bursdager og slike ting. Orker rett og slett ikke å bruke tid på slik. Jeg har en jevn, fin hud, mørke øyne og vipper og synes derfor at jeg ikke trenger å sminke meg for å føle meg ok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...