Gå til innhold

Kjøttpudding

Anbefalte innlegg

Men lager du kjøttpudding selv, kjøper på slakter eller vakumpakket på super'n? Er det forskjell?

Ikke så begeistret for de jeg har smakt og lurer på om retten har forbedringspotensiale.

Jeg kjøper ferdig kjøttpudding på butikken. Liker den fra coop best. Og jeg synes ikke den er for salt. Hjemmelaget tror jeg aldri at jeg har smakt, og jeg har aldri handlet i slaktebutikk så jeg kan ikke uttale meg om forskjellen.

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

7

• Angustia

5

• Speak

3

• Babette

3

Mest aktive i denne tråden

Hehe, følte også et glimt av gamledager da jeg så tittelen "kjøttpudding", en kommer knapt lengre fra fancy nymotens kokkekunst *S*.

På den annen side - nå er det vel de nære og enkle ting som er på full fart inn igjen? Venter bare på at terteskjell med fiskepuddingterninger skal bli en slager på selskapsfronten! *S*

''Venter bare på at terteskjell med fiskepuddingterninger skal bli en slager på selskapsfronten''

Det har i alle år vært forrett i konfirmasjoner m.m. i vår familie. Og det er knallgodt! Moren min lager det av og til, og det får virkelig bein å gå på.

Hehe, følte også et glimt av gamledager da jeg så tittelen "kjøttpudding", en kommer knapt lengre fra fancy nymotens kokkekunst *S*.

På den annen side - nå er det vel de nære og enkle ting som er på full fart inn igjen? Venter bare på at terteskjell med fiskepuddingterninger skal bli en slager på selskapsfronten! *S*

Hihi, du risikerer nå like mye pepper som den gangen jeg ditcha cabaret her inne. :P

''Venter bare på at terteskjell med fiskepuddingterninger skal bli en slager på selskapsfronten''

Det har i alle år vært forrett i konfirmasjoner m.m. i vår familie. Og det er knallgodt! Moren min lager det av og til, og det får virkelig bein å gå på.

''Det har i alle år vært forrett i konfirmasjoner m.m. i vår familie. Og det er knallgodt! ''

Vel, jeg synes ikke det er så godt. Er ikke så glad i hverken fiskepudding eller terteskjell, som blir for mektig, og med tykk hvit saus ligger det som en klump i magen.

Haha! Jeg har en venninne som helt oppriktig gleder seg vilt til julemiddagen hjemme hos mor og far hver år, det er nemlig fløtefiskepudding i terteskjell.

:o)

Annonse

''Venter bare på at terteskjell med fiskepuddingterninger skal bli en slager på selskapsfronten! *S*''

Hehe, husker at dette var min mors selskapsmat - og var vi heldige, var det lørdagskos i stedet for "snitter" med kokt egg og gaffelbiter :-)

Har vi muligens vokst opp i samme familie? Akkurat samme selskapsmat/lørdagsmat var det nemlig i heimen hos oss også. Namnam! :o)

Bortsett fra det så syns jeg kjøttpudding i sellerisaus er godt jeg.. ;-)

Har vi muligens vokst opp i samme familie? Akkurat samme selskapsmat/lørdagsmat var det nemlig i heimen hos oss også. Namnam! :o)

Bortsett fra det så syns jeg kjøttpudding i sellerisaus er godt jeg.. ;-)

Så artig :-) Tydelig at det var trender på matfronten før internett også!

Sellerisaus, ja, har ikke tenkt på det, men det skal prøves - nam :-)

Hvor ble det av levergryta?

Hva med sånn fiskepudding, egg, erter og alskens i sånn gleantingreier - spiser man det lenger? Hva heter det igjen?

Dessuten er rundstykker med pålegg på ganske så godt. Det fantes i to varianter: enten med hvitost og paprika eller med skinke og agurk/tomat. Slik finmat ble kun servert når man hadde besøk.

Hva med sånn fiskepudding, egg, erter og alskens i sånn gleantingreier - spiser man det lenger? Hva heter det igjen?

Dessuten er rundstykker med pålegg på ganske så godt. Det fantes i to varianter: enten med hvitost og paprika eller med skinke og agurk/tomat. Slik finmat ble kun servert når man hadde besøk.

''Hva med sånn fiskepudding, egg, erter og alskens i sånn gleantingreier - spiser man det lenger? Hva heter det igjen?''

Cabaret - det er nevnt annet sted i tråden (og huff, ja, det er ikke noe for meg) :-)

Retro... Jeg tør nesten ikke ditche cabaret flere ganger her inne, jeg fikk mye pepper sist. ;)

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:6V_UJMDAtyVLnM:http://http://i.blogg.no/400x230/http://sordid.blogg.no/images/rekecabaret_1229935561.jpg&t=1

Gjest Nickløsheletiden

''Hva med sånn fiskepudding, egg, erter og alskens i sånn gleantingreier - spiser man det lenger? Hva heter det igjen?''

Det beste jeg får. Kabaret heter det:-)

I mitt fylke er "cabaret" standard på ethvert koldtbord, enten det er catering eller hjemmelaga. Underlig nok går det unna (med myyye majones).

Jeg er tilnærma altetende, men akkurat denne gelatinen kan jeg styre meg for...

Annonse

Her lukter det lever i hele leiligheten nå :o) Syns det lukter godt jeg. Men det tørkes nå i ovnen til bikkja, skal ikke spise det selv.

Det beste jeg får. Kabaret heter det:-)

''Det beste jeg får. Kabaret heter det:-)''

Huff! Håper jeg ikke blir invitert til deg på lunsj! :P

Lever klarer jegg rett og slett ikke å spise!

Men aspik/cabaret: Jeg må innrømme at jeg ikke har smakt dette siden 70-tallet, og jeg har ikke vært fristet siden. Men det kan jo tenkes at smaksløkene har utviklet seg (eller blitt sløvet ned...) siden jeg var barn, slik at dette hadde vært noe jeg kunne gitt karakteren 'bestått' i dag?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...