Gå til innhold

Kutte ut vennine?

Gjest usikker på dette

Anbefalte innlegg

Gjest usikker på dette
Skrevet

Jeg har ei veldig god vennine som sliter psykisk. Ei felles vennine av oss kutta henne ut fordi hun slet psykisk..hun rett og slett orka ikke lenger..Mens jeg vil være der og støtte henne. Jeg har litt kontakt med vår felles vennine, men ikke mye. Vil jeg såre min gode vennine hvis jeg opprettholder kontakten med den venninen som såret henne så mye???

Vet ikke hva jeg skal gjøre her. TIps, eller råd??

Videoannonse
Annonse
Gjest AtHomeMom
Skrevet

Hvor gamle er dere? Voksne mennesker må få bestemme over seg selv. Denne eks-venninnen tok en valg sikkert på bakgrunn av hva det gjorde med henne selv, kanskje hun ikke orket å forholde seg til en syk venninne, med de belastninger det medfører. Kjipt gjort er det kanskje, men et forståelig valg.

Du, derimot, kutter jo selvfølgelig ikke ut denne venninnen hvis du ikke ønsker det, eller det ikke er noen grunn for deg å gjøre det. Hun har vel ikke gjort deg noe?

Gjest xvenninne
Skrevet

Dette er noe du bestemmer selv. Hun har ikke gjort deg noe, og hva hun har gjort venninnen din er vel opptil henne selv.

Har selv vært borti det samme og mer eller mindre kuttet ut en slik venninne som venninnen din, rett og slett fordi hun lot sine problemer gå utover andre. Hun stolte ikke på vennene sine bl.a. Veldig trist, men stressende. Men jeg forlanger ikke at andre venner skal gjøre d samme.

Bare pass på at du ikke blir psykologen hennes og klagemuren,

det er ikke bra i det lengste. Hør om hun får profesjonell hjelp. Det er ikke meningen at venner skal være psykologen.

Skrevet

Det finnes mange ulike tolrenasgrenser for hvor mye av andres sorger og lidelser en kan ta innover seg. Ja visst kan det gi en mye å hjelpe andre, være til støtte... Men dette må du kjenne på selv. Jeg har satt meg den regelen at jeg ikke orker å være venninne med folk som ikke gir meg noe tilbake. Hva gir hun deg?

Skrevet

Det kan hende du sårer henne, men det er ikke grunn nok til å kutte kontakten med venninnen som såret henne.

Gjest usikker på dette
Skrevet

Det kan hende du sårer henne, men det er ikke grunn nok til å kutte kontakten med venninnen som såret henne.

Det er sant det..men hun venninen som kutta henne ut, er egentlig bare en overflatisk vennine av meg..så jeg regner med at det forblir sånn..

Gjest usikker på dette
Skrevet

Det finnes mange ulike tolrenasgrenser for hvor mye av andres sorger og lidelser en kan ta innover seg. Ja visst kan det gi en mye å hjelpe andre, være til støtte... Men dette må du kjenne på selv. Jeg har satt meg den regelen at jeg ikke orker å være venninne med folk som ikke gir meg noe tilbake. Hva gir hun deg?

Egentlig gir hun meg veldig mye..hun spør meg ofte hvordan det går, hvordan jeg har det..sier hun er glad i meg..det gir meg mye..Jeg sliter selv så vi deler på det kan du si :)

Gjest usikker på dette
Skrevet

Dette er noe du bestemmer selv. Hun har ikke gjort deg noe, og hva hun har gjort venninnen din er vel opptil henne selv.

Har selv vært borti det samme og mer eller mindre kuttet ut en slik venninne som venninnen din, rett og slett fordi hun lot sine problemer gå utover andre. Hun stolte ikke på vennene sine bl.a. Veldig trist, men stressende. Men jeg forlanger ikke at andre venner skal gjøre d samme.

Bare pass på at du ikke blir psykologen hennes og klagemuren,

det er ikke bra i det lengste. Hør om hun får profesjonell hjelp. Det er ikke meningen at venner skal være psykologen.

Nei det er jeg enig i, men hun bruker meg ikke som klagemur..vi sliter begge psykisk på to helt ulike måter, og støtter og bakker opp hverandre..så det er likevekt mellom oss kan du si..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...