Gjest hvilke regler er........ Skrevet 6. september 2010 Skrevet 6. september 2010 etter ektefellens død? Sitter i uskiftet bo. Tenker på sin del av formuen. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 6. september 2010 Skrevet 6. september 2010 Selvfølgelig kan en gjenlevende ektefelle endre sitt testament på et hvilket som helst tidspunkt, uavhengig av ektefelles liv og død. Eller fikk jeg ikke helt fatt i problemstillingen? 0 Siter
Gjest hvilke regler er........ Skrevet 6. september 2010 Skrevet 6. september 2010 Selvfølgelig kan en gjenlevende ektefelle endre sitt testament på et hvilket som helst tidspunkt, uavhengig av ektefelles liv og død. Eller fikk jeg ikke helt fatt i problemstillingen? Ok. Trodde gjennlevende ektefelle måtte skifte bo først. Kan ikke disse reglene jeg. Når ekteparet levede sammen skrev de nemlig testamentet sammen. Nå vil gjennlevende forandre noe. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 6. september 2010 Skrevet 6. september 2010 Ok. Trodde gjennlevende ektefelle måtte skifte bo først. Kan ikke disse reglene jeg. Når ekteparet levede sammen skrev de nemlig testamentet sammen. Nå vil gjennlevende forandre noe. Må innrømme at jeg ikke er skråsikker når det gjelder uskifte - kanskje du får håpe på bedre og sikrere svar enn fra meg i denne forbindelse. 0 Siter
Helmi Skrevet 6. september 2010 Skrevet 6. september 2010 ''Det er ganske vanlig at ektefeller, særlig når de ikke har livsarvinger, oppretter gjensidig testament og bestemmer der at den av dem som lever lengst, skal være enearving etter den som dør først. Har et slikt testament også klare bestemmelser om hvordan boet skal deles når begge er døde, er det oftest bindende for deg som gjenlevende ektefelle hvis det dreier seg om testamentsbestemmelser til fordel for andre enn dine egne slektsarvinger. Er det ingen klare bestemmelser i testamentet om hvem som skal arve når den lengstlevende av ektefellene dør, skal boet vanligvis deles mellom de to ektefellenes slekter, hvis ikke du, som gjenlevende, i et nytt testament bestemmer noe annet, eller du har inngått nytt ekteskap.'' http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/dok/Veiledninger_brosjyrer/2005/orientering-til-arvinger-pa-internett/gjenlevende-ektefelle.html?id=88191 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.