Gå til innhold

Gave til pasient som er innlagt?

Anbefalte innlegg

Jeg skal besøke en som har fått transplantert ny lever i morgen. Jeg tror ikke det er lov med blomster på rommet, siden en infeksjon kan være livsfarlig for vedkommende..

Tenkte kanskje å kjøpe en stor tekopp, og te? Ikke sånn på kiwi, men en god te i løsvekt.. Hun liker te vet jeg.. Hadde det vært noe? Hvor får jeg kjøpt god te? (drikker kun sånn pose-te selv..)

Tar også med noen bøker hun kan låne hvis hun ønsker. Gidder ikke kjøpe en bok, siden hun har mange bøker.. så noe annet vil være bedre. Vi er i familie altså, så å låne bort bøker er ikke snålt. Hehe..

Noe annet jeg kunne tatt med til henne? Hun blir liggende en stund.. Musikk bllir vanskelig.

Godis er kanskje ikke noe lurt heller, siden hun har diabetes også..

Blir glad for tips! :o) Skal til byen (Oslo) før jeg besøker henne i morra, og kjøpe noe der.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/352800-gave-til-pasient-som-er-innlagt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ideen om en stor og god kopp er genial. Tror kanskje jeg ville kjøpt noen gode teposer (og ikke nødvendigvis te i løsvekt), for det er mye enklere å håndtere på sykehus. Også hadde jeg kjøpt en eller annen variant av kakao (tror det finnes noen gourmetvarianter av det også), også kanskje et par poser med cappuchino... . Varmt vann kan hun jo få tak i hele tiden.

Jeg synes ideen om en stor og god kopp er genial. Tror kanskje jeg ville kjøpt noen gode teposer (og ikke nødvendigvis te i løsvekt), for det er mye enklere å håndtere på sykehus. Også hadde jeg kjøpt en eller annen variant av kakao (tror det finnes noen gourmetvarianter av det også), også kanskje et par poser med cappuchino... . Varmt vann kan hun jo få tak i hele tiden.

vet hun liker løsvekt-te best.. kakao blir det for mye sukker i..

Hvor finner jeg store kopper da, og te i løsvekt? *klør seg i huet*

Samboeren min ble nettopp operert på riksen, og de hadde ikke internett på overvåkningen/avdelingen han lå. Hadde han ikke hatt laptop med filmer ol. på, hadde han klikket.... Rastløs type.. Masse dødtid og anledning til å kjede seg. Skummelt! ;))

Er hun den typen, og har laptop, så er det nok hyggelig med noe hun kan se eller høre på!

CD, DVD, ekstern harddisk med masse musikk og/eller filmer, evt spill?

Et godt headset er et must!

Ellers, spiselige ting er jo hyggelig, men det kan man bli litt lei av på sykehus. Kvalm og uggen er man ofte også.

Blader og bøker er ok, men alt etter formen, om man orker å holde oppe hendene for å lese :)

Gode, myke sokker (uten strikk)

En fin, lettvint å få på skjorte med knapper foran, evt tynn jakke med glidelås?

En gøyal "gallionsfigur"/maskot som skal muntre opp?

Gode sukkerfrie (hjemmelagede) drops?

Litt senere når formen er bedre: Middag "utenfra"! (McDonalds, kinesisk?) Ingenting er "værre" enn sykehusmat i ukesvis!

Persille1365381127

vet hun liker løsvekt-te best.. kakao blir det for mye sukker i..

Hvor finner jeg store kopper da, og te i løsvekt? *klør seg i huet*

Det får du blant annet på Kaffebrenneriet (og tilsvarende kaffebarer). Det er veldig mye å velge i, og noe for enhver smak - løsvekt-te er ikke løsvekt-te :)

Jeg liker ikke frukt-teer, men synes en del av de grønne te-ene er gode. Jeg anbefaler Grønn Gresshoppe, den har de fleste. Den er ikke bitter, ikke for søt heller - og alle kan drikke den.

Ellers er Blå blomst også veldig god, og Rooibush-variantene er gode. Det kommer litt an på hvor mye krydder man liker.

Men min favoritt er Grønn Gresshoppe :)

Store kopper er det mange som har, men ettersom hun er på sykehust - så anbefaler jeg deg å kjøpe en thermokopp. Den kan hun ha lenge, den er ikke farlig for noen - og designet kan være ganske lekkert.

Dette er min personlige favoritt: http://www.hegdehaugen.no/webshop/product/62326#variation=62327

Fra Bodum :) Den har de på Kaffebrenneriet, Glassmagasinet, Til Bords og andre steder hvor de selger Bodum.

Annonse

Te i løs vekt får du kjøpt flere steder. Hørtes ut som en god ide.

Lydbok på mp3-spiller får du kjøpt i bokhandelen. Det hadde jeg satt stor pris på om jeg var innlagt :)

Ideen med bøker til låns hadde jeg også likt.

Jeg er også glad i blader, så om du kom med noen hadde jeg satt pris på det. Faren er jo kanskje at hun har dem fra før...

Knaskegulerøtter er godt, og cherrytomater. Da har hun noe å putte i munnen om hun blir sulten utenom måltidene på sykehuset.

Om det er praktisk mulig, kan hun jo få gavekort på husvask, barnevakt, kinotur osv fra deg. Noe du lager selv altså :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...