Gå til innhold

Influensa med hoste

Anbefalte innlegg

Gjest hosthost.
Skrevet

Hei,

jeg ble syk forrige tirsdag med feber og tørr hoste. Jeg hadde heller ingen matlyst eller energi. Fra lørdag har jeg vært litt bedre- feberern har stort sett gitt seg, men jeg har fortsatt ingen krefter så jeg holder sengen 50 % av tiden nå også.

Men det plagsomme er at hosten ikke har gitt seg, jeg hoster sikkert 200 - 300 ganger i døgnet. Hosten er stort sett tørr, bortsett fra om morgenen når det har oppsamlet seg en del slim. Jeg hoster ikke opp noe særlig slim, men har hostet til jeg kaster opp 4 -5 ganger, dette hjelper ikke akkuratt på matlysten- så jeg får ikke i meg så mye mer enn frukt og bær (men prøver)..

Jeg har virkelig drukket mye te med ingefær, honning og sitron i forskjellige varianter. Jeg har også tatt hostesaft siden lørdag.

Hosten gjør at jeg ikke kan fungere, gå på forelesninger eller være sammen med andre, jeg blir også slapp og får hodepine av hostingen. Noen sier jeg bør gå til legen, andre sier det nok snart går over...hva ville dere ha gjort?

Og..lyder det kjent det her ?

Jeg har ikke hatt en sånn type influensa før...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du forsøkt Cosylan hostesaft? Den er noe helt annet enn de reseptfrie og virker meget godt.

Du må som sagt ha resept fra lege, og en bør være litt forsiktig med den - den inneholder blant annet morfin.

Gjest hosthost
Skrevet

Takk Elextra, da håper jeg at legen kan hjelpe meg med en resept, har sålangt tatt en respeptfri : Benylan, ikke hjulpet noe som helst tror jeg. (og at jeg får en legetime, det er jo fullt overalt.....)

Skrevet

Noskapin piller mot (tørr)hoste har fungert veldig bra her i huset. Reseptfrie på apoteket.

Gjest Har jeg ikke hørt om
Skrevet

Finnes det influensa i landet på denne tiden da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...