Gå til innhold

trenger tips!

Anbefalte innlegg

Gjest dyrevennn
Skrevet

Jeg trenger litt råd.

Jeg er veldig glad i dyr, og kunne tenke meg å passe hunder for folk som trenger hjelp i helger. Problemet mitt er at jeg kun kan passe pudler, da det er disse jeg faktisk ikke reagerer på da jeg er allergisk mot omtrent alle andre raser, inkl. katter.

Dette er noe jeg ønsker å gjøre frivillig, uten betaling. Tenker at det må da være mange som kunne tenke seg en fast passer når e skal bort, i stedet for å sende hunden på en kennel som ofte er dyr og kanskje ikke fullt så koselig. Men hvordan får jeg mulighet til å formidle dette? Er det dumt å sette opp en lapp på butikken? Vil det være rart at det står kun pudler grunnet allergi?

hilsen dyrevenn

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke du skal tenke på at noe ser "rart" ut, det får folk selv bestemme :)

Sett opp en koselig lapp - jeg anbefaler maskinskrevet og koselig med bilder f.eks. - på tavla på butikken din, på dyrebutikkene i byen og andre butikk-tavler

Du kan også sette inn på finn.no - når du tar rubrikken "gis bort" så er det gratis - og da kan det jo hende du kan passe hunder i ferier og kanskje tjene en liten slant også :)

Skrevet

Det er ikke dumt å henge opp lapp i nærbutikken eller andre typiske steder i lokalmiljøet der hundeeiere kommer forbi.

Kan du bare passe pudler, må du selvsagt skrive det. Selv jeg (som aldri har hatt hund) vet at de er spesielle mht. allergi, så det er jo helt greit.

Du får sikkert napp, men vær forberedt på at folk ønsker å bli litt kjent med deg og høre hva slags erfaringer du har med hunder.

Skrevet

Det må da være kjempeflott. Og det er ikke rart at du kun kan passe pudler.

Nærbutikker og de nærmeste dyrebutikkene må vel være OK steder å sette opp en lapp på.

Gjest superheidi
Skrevet

Det er ikke bare pudler som er allergivennlige da...;)

Skrevet

Bare et tips - det er en hunderase til som er allergivennlig, det er Bicho Frisee (eller hvordan det skrives).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...