Gå til innhold

Veggdyr??? Hva kan det ellers være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren vår på 7 har i det siste fått en masse stikk - det ser i alle fall ut som stikk - overalt på kroppen. Ettersom det begynner å bli en stund siden vi satt ute i varme sommerkvelder har jeg frifunnet myggen. Første tanke var at det var katten som igjen var den skyldige (fuglelopper - det har vi hatt før). Men ingen andre i familien har fått noen stikk, pus har fått loppekur, og jeg har heller ikke sett et eneste dyr noe sted etter at pus har forlatt et av sine sovesteder (vi har alltid funnet en og annen forvirret loppe før). Stikkene er heller ikke like da loppestikkene kom i kolonier mens disse er spredd på kroppen. Vi har vasket sengetøy, lagt pute og dyne i fryseren, fjernet kosedyr etc men stikkene kommer fremdeles - og hun klør!! Vi lurer på om det kan sitte i madrassen og kanskje være disse beryktede veggdyrene man fra tid til annen hører om. Noen som vet hva slags middel vi kan bruke for å desinfisere madrassen? Hva kan vi ellers gjøre?? Synes synd på jenta som klorer seg til blods :-(

Skrevet

Det hender også allergi opptrer på den måten (ved utslett), er det sjekket ut?

Veggdyr har jeg dessverre lite greie på.

Skrevet

Dette har snuppa mi også. Men jeg har ikke kommet like langt som deg i prosessen. Katta er utestengt fra rommet hennes + at sengetøy er vaska. Har vel et håp om at dette skulle holde....

Skrevet

Det hender også allergi opptrer på den måten (ved utslett), er det sjekket ut?

Veggdyr har jeg dessverre lite greie på.

Det kan være fuglelopper selv om dere ikke finner lopper... Har aldri funnet lopper fra min katt men har likevel fått fugleloppebitt mang en gang, men som du sier så pleier fugleloppebittene komme i klaser eller på rekke, ikke spredt over hele kroppen.

Hva med å ta en tur til lege for å få ei vurdering på om utslettet er insektsbitt eller allergi evt om det er en infekson a. la brennkopper(som også kan opptre slik)...

mistenker du veggdyr, så gå på leting. Plukk madrassen ut av senga, sjekk ved sømmer i madrassen hvis det er fjærmadrass, sjekk i alle sprikker i senga, altså sammenføyninger, sengebunn mm. sjekk bak kommoder og skap, prøv å løsne listverk for å se om det er noe som har gjemt seg bak der... Hvis ho er full av bitt og det er veggdyr som har skylden så finnes det flere enn ett dyr, så da burde det være mulig å finne noe, ett eller annet sted...men veggdyr gjemmer seg på mørke steder.

Finner dere ingenting ville jeg sett det an ei stund, finner dere dyr som minner mistenkelig om disse... http://www.ovk.no/pages/insekter-som-suger-blod.php

er dere lite dere kan gjøre selv, da er det bare en ting å gjøre, nemlig kontakte skadedyrkontrollen, som vil prøve å hjelpe... Men veggdyr kan være vanskelig å bli kvitt så det kan hende det må til mer enn en kamp... Håper dere finner ut av hva det er iallfall

Lykke til

Gjest la henne sove et annet sted.
Skrevet

La barnet sove inne på deres rom i en periode. Da vil du jo fort legge merke til om det kommer flere stikk. Hvis dette fortsetter og dere er frie for stikk , så er det noe allergi eller hudsykdom eller noe som er dårlig på rommet hennes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...