Gå til innhold

Avbestillingsforsikring

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du får sjekke betingelsene. Selv med avbestillingsforsikring, er det ofte bare sykdom (egen og nærmeste families) som er gyldig avbestillingsgrunn. Men det kan hende du kan endre navnet mot et gebyr, da gjelder det å finne noen som vil overta den (evt. mot å få kjøpt den billig av deg).

Men du må starte med å sjekke betingelsene for akkurat det du har kjøpt.

Gjest kan ikke reise

Kjøpte du billetten med avbestillingsforsikring? I så fall har du krav på å få turen returnert så fremt du har sykemelding. Andre grunner godtas ikke så vidt jeg vet.

Evnt kan du kanskje utsette turen mot et gebyr?

Jeg har reiseforsikring så jeg tror jeg må be om sykemelding. Vet bare ikke helt hva jeg skal si til legen.

Jeg har reiseforsikring så jeg tror jeg må be om sykemelding. Vet bare ikke helt hva jeg skal si til legen.

Med mindre årsaken du ikke kan reise er sykdom, så er det forsikringssvindel og/eller bedrageri, og en sak som gjør at du kan ende opp i fengsel.

Med vennlig hilsen

Gjest kan ikke reise

Med mindre årsaken du ikke kan reise er sykdom, så er det forsikringssvindel og/eller bedrageri, og en sak som gjør at du kan ende opp i fengsel.

Med vennlig hilsen

En lege skriver ikke en attest uten sykdom. Jeg har gode grunner til å be legen om sykemelding, men synes det er vanskelig. Ingen kan sette meg i fengsel pga. en attest som legen skriver.

Annonse

Gjest Nils Håvard Dahl, lege

Hvis du er syk, skal du fortelle legen om symptomene dine. Om legen mener at det pga sykdommen er uforsvarlig at du reiser, vil du få en sykemelding. Verre er det ikke :-)

Gjest Shira :o)

Dersom du betalte med kredittkort er det reiseforsikring i kortet. Jeg brukte Mastercard på en reise jeg måtte avbestille, sendte inn legeerklæring fra lege og fikk alt tilbake. Den var enkelt utført, stod bare at Shira var blitt syk og dermed ikke kunne dra.

Dvs, jeg fikk en del av selve reisebyrået, men de krevde viss mange prosent i depositum som de beholdt, dette fikk jeg da igjen på reiseforsikringen.

Har du reiseforsikring utenom må du sjekke den.

Så må du sjekke reisebyrået, hva evnt de kan gi deg tilbake. Spør også om hva det evnt koster å bytte navn på reisen dersom du tror du kanskje kan få solgt den videre, kanskje med litt tap.

Sånn generelt er jeg fornøyd med forsikringen i Mastercard når det gjelder reise, så jeg betaler alt av reise og opphold med det. Ble frastjålet en god del på ett hotellrom, fikk igjen det jeg hadde krav på raskt. Ble syk under reise, fikk igjen litt av kostnaden på turen samt legeutgifter (her er erklæringer fra lege på stedet viktig). Ble syk slik at jeg ikke kom meg avgårde i det hele tatt, depositumet tilø reisebyrået kom raskt på konto.

Sånn til senere, dersom du vil på tur igjen. :o)

(jeg har reiseforsikring i forsikringselskapet utenom, må alltid se på hva de diverse dekker, det varierer)

Håper det ordner seg.

Gjest kan ikke reise

Hvis du er syk, skal du fortelle legen om symptomene dine. Om legen mener at det pga sykdommen er uforsvarlig at du reiser, vil du få en sykemelding. Verre er det ikke :-)

Takk for svar. Jeg fikk mot til å bestille time og ta problemene opp med legen. Jeg har god grunn til å tro at legen mener at det vil være skadelig for min helse å dra slik situasjonen er.

Gjest kan ikke reise

[quote name=Shira :o)' timestamp='1284011889' post='4432817]

Dersom du betalte med kredittkort er det reiseforsikring i kortet. Jeg brukte Mastercard på en reise jeg måtte avbestille, sendte inn legeerklæring fra lege og fikk alt tilbake. Den var enkelt utført, stod bare at Shira var blitt syk og dermed ikke kunne dra.

Dvs, jeg fikk en del av selve reisebyrået, men de krevde viss mange prosent i depositum som de beholdt, dette fikk jeg da igjen på reiseforsikringen.

Har du reiseforsikring utenom må du sjekke den.

Så må du sjekke reisebyrået, hva evnt de kan gi deg tilbake. Spør også om hva det evnt koster å bytte navn på reisen dersom du tror du kanskje kan få solgt den videre, kanskje med litt tap.

Sånn generelt er jeg fornøyd med forsikringen i Mastercard når det gjelder reise, så jeg betaler alt av reise og opphold med det. Ble frastjålet en god del på ett hotellrom, fikk igjen det jeg hadde krav på raskt. Ble syk under reise, fikk igjen litt av kostnaden på turen samt legeutgifter (her er erklæringer fra lege på stedet viktig). Ble syk slik at jeg ikke kom meg avgårde i det hele tatt, depositumet tilø reisebyrået kom raskt på konto.

Sånn til senere, dersom du vil på tur igjen. :o)

(jeg har reiseforsikring i forsikringselskapet utenom, må alltid se på hva de diverse dekker, det varierer)

Håper det ordner seg.

Takk for svar. Jeg kjøpte billetten med kredittkort som har reiseforsikring og har også privat reiseforsikring så jeg er dobbelt forsikret, men jeg må ha legeerklæring. Jeg skal dra nå og snakke med legen for å roe meg ned. Har ikke sovet i hele natt og ikke fått ro på meg.

Gjest Shira :o)

Takk for svar. Jeg kjøpte billetten med kredittkort som har reiseforsikring og har også privat reiseforsikring så jeg er dobbelt forsikret, men jeg må ha legeerklæring. Jeg skal dra nå og snakke med legen for å roe meg ned. Har ikke sovet i hele natt og ikke fått ro på meg.

Da ordner det seg nok. :o)

God tur til legen, det går nok bra, håper du får roet deg ned litt, det er forferdelig når kroppen ikke vil roe ned noen hakk.

Gjest kan ikke reise

[quote name=Shira :o)' timestamp='1284016091' post='4432860]

Da ordner det seg nok. :o)

God tur til legen, det går nok bra, håper du får roet deg ned litt, det er forferdelig når kroppen ikke vil roe ned noen hakk.

Det gikk bra;-) Legen hadde ikke problemer med å skrive legeerklæring så stressa som jeg var.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...