Gå til innhold

Hasteopphold på rekreajson.Peil noen?

Gjest Nerda - nytter jo ikke å være anonym :(

Anbefalte innlegg

Gjest Nerda - nytter jo ikke å være anonym :(

Jeg har hatt det skikkelig tøft, og sliter fortsatt veldig mye. Jeg kjenner til at ei venninne av meg fikk hasteopphold et rekreasjonssted/treningssenter bla. pga. psykiske forhold. Jeg er funkjsonshemmet og i ferd med å gå i stykker. Holder det at fastlegen søker om dette?

Det er nå slike tilstander der jeg bor at jeg ikke klarer mer (psyk. bofellesskap med svært mye uro). Dette oppå andre problemer jeg har selv. Vet ikke om jeg greier å være her mer på ei stund, tilogmed psykologen min foreslofor meg å ta en ferie. Skulle gjerne reist et sted jeg,men tør ikke det aleine. Har ingen rett og slett. Jeg har bare meg selv. Nå vet jeg ikke hva jeg gjør. Jeg er lei av bare snakk og null handling. Kommunen tar problemene svært treigt, skulle tro de satt med nesa i en kaffekopp i stedet for papirer.

Flytte er også uaktuelt, for da får jeg ingen hjelp i det hele tatt. Dessuten har jeg "dessverre" en av de beste leilighetene i hele blokka. Det har bare vært ekstremtilstander her over tid. Folk som drikker rødsprit i gangen.. Det stinker hasj i gangene, en persons sykdom avstedkommer ufrivillig bråk og hn bor over meg. Dette går meg helt til hodet etter dag og natt i MINST et halvt år - jeg klarer ikke høre mer på ticsene derifra; de er ekstreme nok til at de høres helt ned i første :(. Jeg vet folk ikke kan for sykdom, men dette klarer jeg ikke mer. Det er ikke spesielt lett å ha besøk heller, fordi ikke skjønner og blir redde. Oppi alt har jeg helt uendelig vondt av naboen min. Problemet er at dette ikke er rette stedet for han. Han trenger så mye oppfølging at de ikke kan hjelpe han her. Jeg trenger virkelig alvorlig en pause.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/352923-hasteopphold-p%C3%A5-rekreajsonpeil-noen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å reise på besøk til familie en periode?

Når det gjelder rehabilitering/opptreningssentre, så kan fastlegen søke om det, og så må søknaden vurderes av SeR. Du kan selv se på nettsidene deres om kriterier osv. Det gis ikke tilsagn om rene rekreasjonsopphold.

http://www.rehabinfo.no/index.asp

Hva med å reise på besøk til familie en periode?

Når det gjelder rehabilitering/opptreningssentre, så kan fastlegen søke om det, og så må søknaden vurderes av SeR. Du kan selv se på nettsidene deres om kriterier osv. Det gis ikke tilsagn om rene rekreasjonsopphold.

http://www.rehabinfo.no/index.asp

Takk skal du ha for dine kunnskaper om slikt!

Familie/venner er nok det jeg alltid vurderer først, men de er opptatte. Venner er det faktisk svært dårlig med dessverre. Jeg hater å si det, men jeg er en einstøing.

Takk skal du ha for dine kunnskaper om slikt!

Familie/venner er nok det jeg alltid vurderer først, men de er opptatte. Venner er det faktisk svært dårlig med dessverre. Jeg hater å si det, men jeg er en einstøing.

Hvis du er fryktelig sliten av bomiljøet ditt, kunne du ikke da bodd hos foreldrene dine en ukes tid? For å få en liten time-out?

Hvis du er fryktelig sliten av bomiljøet ditt, kunne du ikke da bodd hos foreldrene dine en ukes tid? For å få en liten time-out?

Ikke et dårlig forslag i utgangspunktet, men det er bare ikke rette stedet for meg. Klarer ikke slappe av der. Jeg betaler heller dyrt for noe. Men jeg få se over helga. Har noen avtaler jeg bare MÅ få unna - av privat art.

Jeg mener ikke å disse forslagene dine - som sagt er de svært gode .Det koster meg jo bare noen tellerskritt med noen telefoner.

Gjest kan ikke reglene

Vet ikke noe om hvordan reglene er men en venninne av meg fikk et 3 ukers opphold på noe som ble kaldt en sikkerhetsavdeling da hun brakk benet og måtte sitte i rullestol. Det var et kommunalt opplegg, maks 3 uker. Mange var visst der for avlastning fra pårørende, dvs mye eldre mennesker. Men litt forskjellig annet og.

Du kan jo evt sjekke mulighetene??

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...