Gå til innhold

Penklær i dåp, gutt 13 år

Anbefalte innlegg

Har en sønn på 13 år som ikke eier noe særlig penklær...

Nå skal vi i dåp og jeg er litt usikker på bekledningen.

Kan han gå i en lyseblå vanlig bukse som er strøket og pen og med en skjorte til og pensko? Eller MÅ han ha dressbukse?

Er så synd og bruke masse penger på dette for denne ene anledningen... han bruker ikke slike klær ellers.

Hva syns dere, det går vel fint dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/352924-penkl%C3%A6r-i-d%C3%A5p-gutt-13-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest svart bukse

Nei, jeg synes det er for sent på året til at lyseblå bukse kan gå som penbukse. Kjøp en svart bukse som er lang nok til å vare til påske, ikke dressbukse, men pen svart bukse som kan brukes til familieselskaper, juleselskaper, juleavslutninger, bursdager osv.

hidi, the scorpion

Nystrøket bukse og skjorte passer flott til en 13-år gammel gutt;)

Jeg har vært i mange slike anledninger, og ungdommer er nettopp ungdommer;)

Og hvem i himmelens navn, er så opptatt av klær til ungdommer, så lenge de stiller opp og oppfører seg?

Den yngste av min er tenåring, og hva hun vil kle seg i dåp, konfirmasjon eller bryllup, er hennes sak!

Tror sønnen din kommer til å se stilig ut:)

Annonse

Gjest Shira :o)

Går helt fint. Her brukes det bukser som er fine, men ikke dressbukser og så skjorte til. Når det bare blir brukt en til to ganger i året så kjøper jeg ikke dress. I allefall ikke hos oss hvor det ikke er noen som kan arve den heller.

Er det kjølig har han ofte en tynnstrikket v-genser utenpå skjorten, fine og rimelige hos H&M.

Jeg hadde ikke reagert på at han kom i lyseblå bukse. Men jeg er ikke medlem av noe mote- eller klespoliti.

Hvis han har lite pentøy, kunne det være en idé å anskaffe en litt mørkere penbukse, f.eks. svart. Om tre måneder er det nesten jul, og da kan det være veldig utplukket i butikkene og slitsomt å dra på handletur.

Ingen reagerer nok på antrekket, men jeg tror jeg ville kjøpt en penbukse/dressbukse til ham. Guttene mine har bestandig et sett penklær som passer. En får helt ok dresser og dressbukser på f.eks. Cubus til en billig penge, og den passer nok et år eller to, så det blir ikke det helt store utlegget.

Vi var akkurat i dåp, og der var også min nevø på rundt den alderen. Det første jeg tenkte var at jeg _aldri_ hadde akseptert den påkledningen som han hadde. Helt greit at håret er i en helt syk (men sikkert veldig hip) frisyre, men turkis t-skjorte med type "tagge" skrift på og turkise baseball sko passerer ikke mitt "dåps filter". Hadde han hatt lyseblå penbukser hadde det vært helt greit.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...