Gå til innhold

Jentenavn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg er Ida og Mia veldig like, det blir det samme. Maja er enda litt finere. Jeg foretrekker disse framfor Mathilde.

Spesielt hvis både mors og fars etternavn skal komme bak, ville jeg valgt et av de korteste, ikke Mathilde. Men jeg liker korte, relativt enkle navn.

Gjest trådstarter
Skrevet

For meg er Ida og Mia veldig like, det blir det samme. Maja er enda litt finere. Jeg foretrekker disse framfor Mathilde.

Spesielt hvis både mors og fars etternavn skal komme bak, ville jeg valgt et av de korteste, ikke Mathilde. Men jeg liker korte, relativt enkle navn.

Ja, vil ha korte navn pga skal ha både fars og mors etternavn...

Tenkt litt på Ida, men gjerne med mellomnavn, f.eks. ida Marie

Maja er greit nok, men jeg liker det på en måte ikke...

Er det noe mellomnavn som passer til Mia?

Oline er også et navn jeg har tenkt på... litt gammeldags, men på vei tilbake, samtidig som det ikke har blitt skikkelig motenavn ennå :-)

Skrevet

Oline er også et navn jeg har tenkt på... litt gammeldags, men på vei tilbake, samtidig som det ikke har blitt skikkelig motenavn ennå :-)

''Er det noe mellomnavn som passer til Mia?''

Hvis barnet allerede skal ha to etternavn blir vel ytterligere mellomnavn overflødig og gjør det hele for langt? Jeg ville i hvertfall ikke valgt mer enn tre navn til mine barn.

Skrevet

Mia er såpass kort at det sikkert er mange mellomnavn som kan gå bra. Marie og Sofie er landets mest brukte fornavn nr. 2 for jenter. Det er altså mange som heter Mia Marie, Mia Maria eller Mia Sofie.

(Bruk Mia Mathilde hvis du ikke klarer å bestemme deg...?)

Jeg liker Eline bedre enn Oline, men det er nok fordi Eline har vært "vanlig" en stund, mens (som du påpeker) Oline er underveis.

Skrevet

Syns Mia er veldig fint :o) Ville ikke hatt langt fornavn/to fornavn dersom barnet får to etternavn.

-På Dol av og til
Skrevet

Ida synes jeg er i søteste laget. Mathilde liker jeg best.

Jeg hadde gått for Ida.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...